Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

beezztie
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2008 16:23

beezztie 21 aug 2008 23:24

spook schreef:@Beezztie: ik zou gaan voor de Izoard. Sowieso vind ik het design mooier, maar ook is het frame beter. Bovendien kun je eventueel de centaur groep upgraden, dat wordt met het frame lastiger. Zelf heb ik ook eens nagedacht over deze keus (even zoeken op 'Mortirolo of Izoard´ ) en daar heb ik van andere forumleden erg zinnige reacties op gekregen.


Hmm, ik was er eigenlijk al uit dat het een Mortirolo moest worden, bedankt he?! :-) Nee hoor, wil gewoon weten hoe anderen er tegenaan kijken, thanks. Je hebt gelijk, vraag is alleen of ik dat betere frame waard ben, het verschil tussen de Centaur en de Chorus merk ik wel duidelijk, in het voordeel van de laatste.
Moeilijk moeilijk..

beezztie
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2008 16:23

beezztie 21 aug 2008 23:26

Foosho schreef:Centaur voldoet ook prima, dus daar hoef je het imho niet om te doen...
Ik heb wel een duidelijke voorkeur voor een frame qua looks, maar om je niet te beinvloeden zal ik 't voor me houden... ;)


Denk dat ik het wel weet, begint met een I ?!

alexwilier
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 feb 2008 17:12

alexwilier 22 aug 2008 12:11

Ik rijd er al een tijdje op (eind februari), maar nu toch tijd om deze Koning voor te stellen. Wilde eigenlijk het oude Lampre design, maar die maakten ze toen al niet meer dus kreeg ik de inmiddels bekende nieuwe kleurstelling: moest ik wel effe aan wennen. Opbouw is een beetje vreemd allegaartje van Ultegra SL, Deda, Carbon wielen van Kuiper (die me bijzonder goed bevallen) en een Camapgnolo Chorus zadelpen. Levert in ider geval een fiets op die je niet snel tegenkomt. Nieuwe Le Roi met andere achterbrug vind ik helemaal niks, de Cento ook niet en alleen een Cento Uno komt eventueel in aanmerking deze Koning ooit op te volgen.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 aug 2008 12:38

Beezztie schreef:Denk dat ik het wel weet, begint met een I ?!

Je wilt 't kennelijk toch weten ;), 't begint met een I idd :)

Wat voor 'duidelijk verschil' (buiten gewicht) tussen chorus en centaur merk je? Voor zover ik weet is centaur al behoorlijk feilloos.

beezztie
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2008 16:23

beezztie 22 aug 2008 13:59

Foosho schreef:
Beezztie schreef:Denk dat ik het wel weet, begint met een I ?!

Je wilt 't kennelijk toch weten ;), 't begint met een I idd :)

Wat voor 'duidelijk verschil' (buiten gewicht) tussen chorus en centaur merk je? Voor zover ik weet is centaur al behoorlijk feilloos.


De chorus heeft (voor mij) twee voordelen boven Centaur:
-Schakelen voelt "directer", duidelijker klik bij schakelen;
-Je kunt meerdere versnellingen tegelijk terugschakelen, bij Centaur is dat een voor een.

(en daarnaast ziet Chorus er gelikter uit en is wat lichter)

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 aug 2008 14:20

Ok, duidelijk, ik vergeet steeds dat centaur 1 tegelijk kan schakelen. Ik denk dat 't gevoel bij 't schakelen wel went. Chorus weegt minder, maar 't Izoard frame is lichter, dus dat compenseert weer wat.


Tsja, de keuze, ik denk dat dat vooral een persoonlijke is, groep vs frame.
Je zou natuurlijk nog naar andere merken kunnen kijken, voor je budget kun je bij bijna ieder merk wel 'wat leuks' scoren.
Ik heb je geen nadeel van de Mortirolo horen noemen, dus misschien is dat voor jou gewoon de goede keuze... is ook een mooi frame.

beezztie
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2008 16:23

beezztie 22 aug 2008 16:40

Foosho schreef:Ok, duidelijk, ik vergeet steeds dat centaur 1 tegelijk kan schakelen. Ik denk dat 't gevoel bij 't schakelen wel went. Chorus weegt minder, maar 't Izoard frame is lichter, dus dat compenseert weer wat.


Tsja, de keuze, ik denk dat dat vooral een persoonlijke is, groep vs frame.
Je zou natuurlijk nog naar andere merken kunnen kijken, voor je budget kun je bij bijna ieder merk wel 'wat leuks' scoren.
Ik heb je geen nadeel van de Mortirolo horen noemen, dus misschien is dat voor jou gewoon de goede keuze... is ook een mooi frame.


't enige nadeel van de Mortirolo is dat de Izoard mooier is, maar kun je ook als een voordeel zien voor de Izoard..

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 aug 2008 16:54

Ik denk dat bijna iedereen wel een mooier frame weet, maar wegens financiele redenen die niet berijdt, dus ik zou dat idd als voordeel van de Izoard nemen.

beezztie
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2008 16:23

beezztie 23 aug 2008 16:04

Kreeg gisteren te horen dat er momenteel geen Izoard frames meer te leveren zijn vanuit Veltec. In september verwacht men er nog een paar maar die zijn al besproken. Oktober komen de 2009 frames, die overigens niet gewijzigd zouden zijn tov 2008. Hmm, wachten op de Izoard of nu kiezen voor een mooie Mortirolo... (wat ook nog eens zo'n € 400,- scheelt..)

vantsluis
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 aug 2008 19:59

vantsluis 23 aug 2008 16:57

Wachten.....de izoard is veel te mooi om links te laten liggen.
En als september dan nog een beetje slecht van weer is zitten we zo in oktober :-)

beezztie
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2008 16:23

beezztie 23 aug 2008 17:13

VantSluis schreef:Wachten.....de izoard is veel te mooi om links te laten liggen.
En als september dan nog een beetje slecht van weer is zitten we zo in oktober :-)


De Izoard is absoluut het mooiere frame. Moet wel zeggen dat de Mortirolo die ik heb gezien ook heel mooi is. Helemaal zwart (ziet er fantastisch uit dat "naakte" carbon), Campa Chorus, zwarte Ksyrium Equipes, zwart SMP zadel en zwart stuurlint..

dacosta_
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2008 18:22

dacosta_ 23 aug 2008 19:08

Bij de Izoard is anders ook nog redelijk veel carbon te zien hoor.
Mijn keuze ging toch ook uit naar dit frame en ik vind het nog steeds een ongelooflijk mooie fiets. Daar kan de Mortirolo toch niet aan tippen, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Plaats reactie