Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BMC

markvdh
Forum-lid

markvdh 29 aug 2010 23:45

FW schreef:Het is ook nogal onlogisch om een 39 op een compact te zetten. Een compact rij je juist indien een dubbel net te groot is. Met een 34-50 kom je hier overal mee weg en kun je ook nog een beetje fatsoenlijk de heuvels beklimmen door een andere cassette achter te nemen.

Ik snap je overigens niet zo goed mbt die wielset. Je zegt op advies een goede wielset te hebben genomen en vervolgens meld je dat je de fulcrum 5 ipv 3 hebt genomen? Dan neem je juist een minder goede wielset?

In elk geval veel plezier ermee en post nog ff een pic :)

Dat ........ heb je verkeerd gelezen.
Was van plan om de 5 te nemen. Maar op "jullie" advies toch voor de 3 gekozen.
Had eigenlijk een budget van € 1500. Dat kon als ik de Fulcrum 3 in zou ruilen voor de 5. Toch maar 150 euro extra uitgetrokken zodat er goede wielen onder zitten. Moet met mijn gewicht van 105 kilo ook wel :-)
MTB: BMC Elite02 - full X9 - 2007
Race: BMC SL01 full Ultegra - 2010 (model 2009)

jefpatat
Forum-lid

jefpatat 14 sep 2010 16:06

Tip van de dag!

De winkel waar ik afgelopen mei mijn SLC01 heb gekocht (La Bici te Düsseldorf) heeft de prijzen voor de 2009 slc01 frames nog verder verlaagd.

links

http://verkopers.marktplaats.nl/14811127

http://labici.de

De mensen die voor een prikkie een BMC op de kop willen tikken kan ik deze aanbieding ten zeerste aanraden. De fiets is echt een topper.

Ik was vorige week in de winkel en vernam dat er nog een tiental frames uit de aanbieding over zijn, maar dat de voorraad snel slinkt. Als je je slag wilt slaan zul je dus snel moeten zijn. Overigens staan er voor de liefhebber ook crossfietsen in de aanbieding.

Groet!
BMC SLC 01

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 14 sep 2010 16:15

De Vos zit daar volgens mij niet heel ver vanaf. Overigens blijft het veel geld voor een fiets die voor veel rijders niet optimaal geschikt is (in een kleine maar en met niet teveel gewicht is het een van de beste frames, bij grotere rijders en meer gewicht zeker niet).
Maar als aan alles is voldaan is het zeker een goede aanbieding.

obbe
Forum-lid

obbe 14 sep 2010 17:56

Heb ook mijn BMC frame gekocht bij labici. Leuke winkel. Ben 2.03 en heb de promachine in 61cm. Het kan natuurlijk altijd beter maar ik denk dat het voor dit bedrag een zeer goed frame is. Het is in ieder geval een wereld van verschil met mijn vorige fiets(Cube Peloton). Veel meer comfort en veel meer bracketstijheid en dat merk je bij het aanzetten.

jefpatat
Forum-lid

jefpatat 14 sep 2010 19:31

Sharkman 1 schreef:De Vos zit daar volgens mij niet heel ver vanaf. Overigens blijft het veel geld voor een fiets die voor veel rijders niet optimaal geschikt is (in een kleine maar en met niet teveel gewicht is het een van de beste frames, bij grotere rijders en meer gewicht zeker niet).
Maar als aan alles is voldaan is het zeker een goede aanbieding.

ik ben 193 en weeg 89kg, dus ik ben geen lichtgewicht. ik weet niet wat jouw ervaring is, maar de afgelopen fietsmaanden heb ik op de pro machine heel erg weinig te wensen gehad.
BMC SLC 01

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 14 sep 2010 22:05

Heb er vorig jaar vier maanden eentje gereden. Ik vond de fiets welliswaar comfortabel maar absoluut onvoldoende stijf en gewoon niet prettig insturen.
Allereerst wordt de BMC SLC uitgeleverd met de oude SLX vork (tenminste de mijne had deze vork) en die is op zijn best geschikt voor max 85 kg en gaat serieus problemen geven bij waarden boven de 95 kg. De SL is hier de betere keuze en bij mij ging de fiets aanmerkelijk beter sturen na "downgraden" van de vork en stijvere wielen.
Slecht zal ik het frame niet noemen (zeker als je enkel in Nederland rijdt) maar voor de orginele prijs (in mindere mate als aanbieding) kan ik zo tien frames opnoemen die in een grote maat vele malen beter rijden (heel erg is dat ook niet want ik heb gewoon teveel vergelijkingsmateriaal/keuze en als dit je enige fiets is kun je ook hier blij van worden).
En ter aanvulling: Canyon SL, Slx, Cannondale system en supersix, Specialized (s-works) Tarmac, Look 595 Ultra, Cervelo S..., Strorck 0.7/0.8 zijn gewoon veel betere fietsen vanaf maat 58 en een bijpassend gewicht.

bert01
Forum-lid

bert01 15 sep 2010 02:27

Gelukkig dat meningen verschillen, hoewel je mening wel erg als feit verkondigd staat....

Ik rij met volle tevredenheid op mn 59cm frame en ken in mijn omgeving ook alleen maar positieve ervaringen over dit frame...

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 15 sep 2010 09:25

Moet zeggen dat ik de frames qua design (smaak) heel mooi vindt maar dat de Service/garantieafhandeling en de betrouwbaarheid gewoon heel matig vindt. Ik bouw meer voor licentiehouders (en eingenlijk meer de alu/carbon frames) maar als frames aan de lopende band breken dan zit daar veel werk aan vast en als de afhandeling dan ook nog op zich laat wachten......
Nogmaals de SLC is in een kleine maat een goed frame (rijdt soepel waar eerdergenoemde merken soms voor lichtere rijders onnodig hard zijn.
Overigens leid ik mijn mening deel af van de feedback van anderen en het aantal frames dat "als nieuw" wordt aangeboden op bijvoorbeeld Ebay/Mp (en gezien de verkochte aantallen is die best hoog).
Maar: als je stil blijft dan is het volgende produkt van een firma weer precies zo, met op en aanmerkingen kan daar bij een volgend ontwerp rekening mee worden gehouden (één ultiem produkt bestaat niet en gedifferentieerd bouwen voor afwijkende doelgroepen is zeker geen onmogelijkheid.... en die SLX in een 59 of 61 frame is gewoon een marketing misser.....).

andreasg
Forum-lid

andreasg 15 sep 2010 19:36

Sharkman 1 schreef:maar als frames aan de lopende band breken dan zit daar veel werk aan vast en als de afhandeling dan ook nog op zich laat wachten......

Moet ik hieruit opmaken dat BMC frames vaak/snel breken??
.......__o
.......\\<,
....( )/ ( )..

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 15 sep 2010 21:22

De lagere series: bij serieus gebruik absoluut, de slt had last van kraakjes en voor de SLC ken ik maar één geval. Breken is niet erg, problemen ook niet (kan gebeuren) de manier van afhandelen (snel/probleemloos) en service bepalen of je met een topmerk te maken hebt pf met een overprijsd stuk plastic.....

martijnblaas
Forum-lid

martijnblaas 05 okt 2010 23:35

verkeerde topic??
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

jasperr
Forum-lid

jasperr 06 okt 2010 13:53

Right! Was niet meer helemaal wakker gisterenavond denk ik.....
Zal hem ff verplaatsen ;)

Plaats reactie