Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Kuiper Trading

danny1407
Forum-lid

danny1407 29 sep 2009 17:36

Geert Jan schreef:Volgens mij kan je met vragen het best bij de bron zelf informatie winnen.
Dus vind het ook niet heel vreemd dat Kuiper zelf hier reageerd. Toch ook een stukje service.

hier nog even 2 foto's van de wielsets:

Afbeelding

Afbeelding

Bah, opschepper.
Een garagebox voor je fiets!
Of is het je fiets voor een garagebox? ;)
FacebookS3RSSite

mellie
Forum-lid

mellie 29 sep 2009 17:46

de zwarten schreef:
peter30 schreef:Maar wat nu als Salden of de verdeler van edge wielsets hier nu een topic zou beginnen om vragen aan hun te beantwoorden enzo dan zou iedereen dat wel op zijn minst vreemd vinden.

Maar laten we er over stoppen en over gaan op de orde van de dag.

Kuiper is hier niet BEGONNEN!
Dus voor we overgaan tot de orde van de dag: Ik kan jouw gevoel (reclametopic) wel érgens begrijpen, maar dan graag onderbouwde argumenten...

Onderstaand de post van Kuiper waarbij ik dacht: 'he, dat had ook in een PM gekunt'.
Kuiper schreef:Antwoord op de vragen van Pino, hierboven.

- Daar ik niet zo makkelijk afscheid wil nemen van mijn Veloflex Blacks, iemand ervaring met het omleggen van deze banden op de ACC50 en vanwaar eigenlijk het specifieke advies voor de Vredstein banden?
Antwoord: Je kan je Veloflex gerust blijven gebruiken, echter waarom ik de Vredestein banden vermeld als advies is omdat dit mijn banden leverancier is. Daarnaast heb ik zelf alleen maar uitsluitend positieve ervaring en zie ik alleen maar positieve recensies over dit merk. Had ook voor een enkele andere bandenleveranciers kunnen kiezen, dat voor mijn portemonne wellicht interessanter had geweest.

- Hoe kwetsbaar is dit type velg nu eigenlijk, kan ik hiet moeiteloos mee de RvV rijden of is het toch verstandig om dit type ondergrond zo veel mogelijk te ontwijken?
Antwoord: Je kan er gerust de RvV mee rijden, had dit jaar nog een fanatieke klant die vanuit België kwam rijden met de auto zodat hij ze op tijd binnen had om de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen ermee te kunnen rijden. Daarnaast zie je vele andere merken dit type velg gebruiken.

-De velgen zijn zo'n 300 gram zwaarder dan mijn huidige wielen, waarin ga ik dit merken en wat is nu eigenlijk, naast dat het er gewoon strak uitziet, het voordeel van hoge velgen en deze in het bijzonder?
Antwoord: Dit vind ik iets wat je zelf moet ervaren, kan moeilijk de verschillen weergeven tussen het wielset waar jij mee rijdt en mijn wielsets.

-Qua nadelen : hoe windgevoelig zijn ze en heb ik op hoge snelheden in afdalingen veel hinder van?
Antwoord: Zelf heb ik weinig last van zijwind, dit is eerder iets wat je kan merken bij een model met 85mm velghoogte.

-Ik weeg zo'n 86 kilo gaan deze banden dat trekken?
Antwoord: Ja,ik zelf adviseer ze tot 120KG, dit is max. aanbevolen gewicht.
Zelf weeg ik rondt de 85KG waarbij ze geen krimp geven, mijn gewicht was 2 jaar geleden wel anders (68-70KG) toen ik nog bij de Junioren fanatiek reedt ;-) heb er helaas vandaag de dag minder tijd voor om te fietsen, maar dat zijn de keuzes die je maakt.

-Hoe kwetsbaar zijn carbon velgen in het algemeen, en wat is het voordeel van de aluminium rand?
Antwoord: Ik heb tot op heden, inmiddels ruim 2 jaar geen één kapotte velg retour gehad. Zelf vindt ik het voordeel van een alu.rand het gebruiksgemak, mede doordat je gewoon je normale remblokken kan blijven gebruiken.

-Er zitten remblokjes bij, heb je bij dit type velg speciale velgblokjes nodig?
Antwoord: Bij de ACC50 versie, kan je gewoon je eigen remblokken blijven gebruiken.

Niet eens zozeer echte reklame, maar heeft het over zijn eigen handel. Bovendien staan er zaken in wat volgens mij geen toegevoegde waarde heeft, zoals iemand die nog vanuit Belgie een wielset komt halen.
Ook is je mening geven (windgevoeligheid, met 85 kg geven ze geen krimp) op z'n minst een beetje dubieus als je die producten zelf verkoopt.
Dit betekent trouwens helemaal niet dat ik twijfel dat Kuiper het een en ander zelf zo ervaart, integendeel.

corniel
Forum-lid HC

corniel 29 sep 2009 17:51

perik schreef:Ja, in die zin misschien. Maar dan is Roseversand ook geen winkel, om maar eens wat te noemen. Hij treed hier m.i. in eerste plaats op als verkoper van die wielen, daar hoeven we toch niet omheen te gaan draaien.
Daar draait toch niemand omheen? Ik zeg alleen dat zijn handel heel anders is dan die van Salden. En stel dat Salden morgen no-name frames gaat afzetten als Salden-frames, en er zijn veel leden die zo'n frame hebben, zou ik er geen enkel bezwaar inzien als er iemand van Salden zo nu en dan in een daarvoor ingericht topic antwoord geeft op vragen.
En je kunt misschien geen Sidi of gazelle bij hem kopen, maar bijvoorbeeld wel Vredestein (en vast nog wel wat andere dingen).

Dat wist ik niet. Dat suggereert in ieder geval dat hij daar hier niet over begint. ;) De meeste bezoekers van het forum hebben er geen problemen mee zoals het nu gaat, en de bezwaren die er zijn lijken mij niet heel gegrond. Dus ik stel voor dat we over gaan tot de orde van de dag.

tiest
Forum-lid HC

tiest 29 sep 2009 18:19

Corniel schreef:De meeste bezoekers van het forum hebben er geen problemen mee zoals het nu gaat.

Net als met andere zelfstandigen op het forum als TS-bikes, Andromeda, SPeric, Stefan, veltec, canyon en nog wat andere.

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 29 sep 2009 19:01

@ Foosho
Close up foto's van de wielen heb ik even niet bij de hand. Op de vorige pagina stond dat de fiets van een maat van me was. Maar de foto ging hier idd over de wielen.
Zal nog even een foto voor je regelen.

Offtopic: Frameset is btw te koop. Zie daarvoor een ander topic.

@danny1407
Waarom opschepper. Dit is gewoon een garage die bij het huis zit. En niet alleen bestemd voor fietsen. Oke voor 95% wel. Huis en garage(box) staan overigens wel los van elkaar.
Maar een garage die aan het huis zit en voor 100% voor fietsen word gebruikt ben je dan ook een opschepper of?
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 29 sep 2009 19:03

Ik ben geinteresseerd in Kuiper Wielen en heb dankzij Kuiper zelf toch veel informatie gewonnen over de wielen! Ik vind het super makkelijk dat je in een 'informele sfeer' toch snel een eerlijk en open antwoord kan krijgen. Hij schaamt zich er niet voor om zijn antwoorden in het publieke forum neer te zetten, waar velen van ons graag kritiek op leveren. Ofwel, een goede ondersteuning op zijn product, waar ik als geinteresseerde veel baat bij heb.

Kraak zulke mensen a.u.b. niet altijd af! Tuurlijk maken ze reclame, maar geven ook antwoorden. Hoe vaak zie je wel niet reclame op TV!? Word je nu ook boos op elke MediaMarkt medewerker omdat hun bedrijf reclame maakt? Overigens krijg je daar vaak niet eens de gewenste ondersteuning.

Kortom, ik ben redelijk goed ingelicht de afgelopen week en zal deze winter tot aanschaf overgaan. Volgend jaar lekker rondje draaien!

Ps:
Geert Jan schreef:@danny1407
Waarom opschepper. Dit is gewoon een garage die bij het huis zit. En niet alleen bestemd voor fietsen. Oke voor 95% wel. Huis en garage(box) staan overigens wel los van elkaar.
Maar een garage die aan het huis zit en voor 100% voor fietsen word gebruikt ben je dan ook een opschepper of?

Zoiets noemen ze humor, of kennen ze dat in Sneek niet :p!?

danny1407
Forum-lid

danny1407 29 sep 2009 19:03

eeehm.......had je het gele rondje met een mondje en de knipoogjes niet gezien?

Doorgaans betekend dat dat iets grappig bedoeld is.
Zeg maar met een knipoog.

Maar de lol is er nu wel af!
;) (is ie weer)
FacebookS3RSSite

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 29 sep 2009 19:07

Nee sorry die had ik neit gezien. Zie helemaal geen smileys..
Sorry voor de reactie dan.

Zie jij hem hier wel?? ;):)
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

stro
Forum-lid

stro 03 okt 2009 18:48

als je kuiper wielen hebt, kun je dan als je iets voor hebt gewoon naar een FM of moet je met die wielen naar nederland (woon in belgie)??
leef voor de koers,
word een winaar

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 03 okt 2009 19:00

Als je ze niet bij je FM gekocht hebt zal hij niet veel voor je doen denk ik.

(tenzij tegen gewoon uurtarief)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

fredericdavid
Forum-lid

fredericdavid 04 okt 2009 00:40

Of je zoekt iemand in België die (soort)gelijke wielen verkoopt (kwestie van de juiste spaken etc)
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !

roy1975
Forum-lid

roy1975 04 okt 2009 16:57

waar gaat nu eigenlijk de vookeur naar uit van de meeste hier.
Corimas of Kuiper omdat het toch vergelijkbare wielen zijn .

Plaats reactie