Amstelgoldrace 2008 (toerversie)
@P I M, ik rijd ook 100 en aangezien je uit Baarlo komt(vlakbij mijn woonplaats) kunnen we misschien samen rijden en gelijk vertrekken want ik heb geen zin om hem alleen te rijden.
Hoe oud ben jij eigenlijk want misschien ken ik je want bij mij op school is ook een jongen die koerst en Pim heet.
Hoe oud ben jij eigenlijk want misschien ken ik je want bij mij op school is ook een jongen die koerst en Pim heet.
Keutenberg was inderdaad zwaar klote zeg! lopende mensen tot midden op de weg, mensen die van de ene naar de andere kant zwalkten etc. Gewoon erg vervelend. Kon zelf godzijdank nog wel boven komen zonder af te stappen.
BHermans, zijn broer en ik hebben de 100 kilometer in 3 uur en 55 minuten bruto tijd gereden. Was over het algemeen een zéér geslaagde dag .
BHermans, zijn broer en ik hebben de 100 kilometer in 3 uur en 55 minuten bruto tijd gereden. Was over het algemeen een zéér geslaagde dag .
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
-
- Forum-lid
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47
Ben vandaan wezen kijken. respect voor iedereen die daar de heuvels bedwong! Op de Eysenbergweg gestaan en dat is toch een pittige klim hoor!. Wilde daarna nog naar de Keuterberg, maar daar was het zó druk dat we de finish maar zijn gaan bekijken. Idd wel jammer dat je als fietser zo lang moet wachten voor je de berg op kunt, maar dat hoort blijkbaar bij de AGR ...
Volgend jaar fiets ik mee!
Volgend jaar fiets ik mee!
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
Net terug van 150 heerlijke kilometers. Was over al goed door te fietsen alleen op de Keutenberg was het redelijk vol. Desalnieteplus volgend jaar weer.
Wel kl.... dat er iemand tijdens de tocht is overleden...........
Wel kl.... dat er iemand tijdens de tocht is overleden...........
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
Ook net terug van de 150 km gelukkig heb ik het droog kunnen houden. Regen kwam pas tegen een uur of 3 en toen was ik al op weg naar huis.
Probleem van de drukte is vooral op de laatste 3 klimmetjes (Fromberg - Keutenberg - Cauberg) Dit komt voornamelijk doordat de 2 korste afstanden daar samen komen met de langere afstanden. En bij de kortere afstanden zitten ook de meeste "wandelaars". Maar ook hun hebben natuurlijk recht op hun tocht. Gelukkig zelf redelijk doorkunnen rijden maar op die 3 klimmetjes wel moeten slalommen
Probleem van de drukte is vooral op de laatste 3 klimmetjes (Fromberg - Keutenberg - Cauberg) Dit komt voornamelijk doordat de 2 korste afstanden daar samen komen met de langere afstanden. En bij de kortere afstanden zitten ook de meeste "wandelaars". Maar ook hun hebben natuurlijk recht op hun tocht. Gelukkig zelf redelijk doorkunnen rijden maar op die 3 klimmetjes wel moeten slalommen
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik heb voor het eerst de 250km editie gereden. Bij de start was het weer prima en dat bleef ook lang het geval. Over het algemeen kon ik lekker doorrijden. Op sommige punten was het me iets te druk. Je moest op een aantal fietspaden maar gewoon in de kudde mee rijden want inhalen was onbegonnen werk. Maar goed, je weet dat je dat tegenkomt bij de AGR.
Het leukste stuk van de route vind ik eigenlijk het middenstuk. Met oa de Schweiberg, Kasteelstraat, Camerig en het Drielandenpunt. Een mooie serie met heuvels die net even wat langer zijn. Dat bevalt me altijd prima.
Op het einde werd het weer drukker toen er weer een aantal andere routes bijkwamen. Bij de keutenberg was er zelfs een opstopping. Omdat het zo vol was gelopen had men besloten om renners in groepen door te laten. Dat je daar even moest wachten was begrijpelijk maar wel vervelend. Het regende toen al een tijdje en als je dan moet gaan staan wachten koel je af. Uiteindelijk kon ik toch vrij snel de Keutenberg oprijden en mijn weg richting de Cauberg vervolgen. Daar had de organisatie het beter voor elkaar dan vorig jaar want nu kon je gewoon omhoog rijden. Wel volle bak maar zoals ik al zei is dat geen nieuws.
Uiteindelijk toch ongeveer de laatste drie uur in de regen gereden. Gelukkig kwam het niet echt met bakken uit de lucht maar nat worden doe je natuurlijk toch. Jammer, maar niets aan te doen. Dat wordt weer schoonmaken morgen.
Uiteindelijk toch een lekkere rit gereden en de tocht net binnen de 9uur voltooid. Complimenten voor de vele vrijwilligers onderweg die hun best deden om alles in goede banen te leiden.
Het leukste stuk van de route vind ik eigenlijk het middenstuk. Met oa de Schweiberg, Kasteelstraat, Camerig en het Drielandenpunt. Een mooie serie met heuvels die net even wat langer zijn. Dat bevalt me altijd prima.
Op het einde werd het weer drukker toen er weer een aantal andere routes bijkwamen. Bij de keutenberg was er zelfs een opstopping. Omdat het zo vol was gelopen had men besloten om renners in groepen door te laten. Dat je daar even moest wachten was begrijpelijk maar wel vervelend. Het regende toen al een tijdje en als je dan moet gaan staan wachten koel je af. Uiteindelijk kon ik toch vrij snel de Keutenberg oprijden en mijn weg richting de Cauberg vervolgen. Daar had de organisatie het beter voor elkaar dan vorig jaar want nu kon je gewoon omhoog rijden. Wel volle bak maar zoals ik al zei is dat geen nieuws.
Uiteindelijk toch ongeveer de laatste drie uur in de regen gereden. Gelukkig kwam het niet echt met bakken uit de lucht maar nat worden doe je natuurlijk toch. Jammer, maar niets aan te doen. Dat wordt weer schoonmaken morgen.
Uiteindelijk toch een lekkere rit gereden en de tocht net binnen de 9uur voltooid. Complimenten voor de vele vrijwilligers onderweg die hun best deden om alles in goede banen te leiden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Wat ook helpt is op de Keuteberg geen traktor met brede ploeg te laten rijden en stoppen in de bocht op het steilste stuk.
Ik zag het al aankomen en ben voor de beklimming maar even langs deze traktor doorgespurt. Naast me hoorde ik de toeschouwers roepen "wat krijgen we nu..."en later hoorde ik dat deze traktor stil was gaan staan in deze bocht, de hele weg versperde en dat wel 50 mensen tegelijkertijd moesten afstappen.
Leuk hoor, Het lijkt erop dat dit gewoon opzet was naast de keuteberg loopt een veldweg en 1km verder ligt de dode man waar geen wielrenner te vinden was vandaag, maar toch moeten ze door de drukte naar boven.
Ik zag het al aankomen en ben voor de beklimming maar even langs deze traktor doorgespurt. Naast me hoorde ik de toeschouwers roepen "wat krijgen we nu..."en later hoorde ik dat deze traktor stil was gaan staan in deze bocht, de hele weg versperde en dat wel 50 mensen tegelijkertijd moesten afstappen.
Leuk hoor, Het lijkt erop dat dit gewoon opzet was naast de keuteberg loopt een veldweg en 1km verder ligt de dode man waar geen wielrenner te vinden was vandaag, maar toch moeten ze door de drukte naar boven.
Heb de 250 km gefietst.
M.b.t. de Keuteberg heb ik op het fietspad in de rij moeten staan. Dat was even balen, het voordeel was dat ik vooraan stond en de Keutenberg helemaal voor me alleen had, en dat is me erg goed bevallen.
Vind het alleen erg vervelend dat er altijd mensen zijn die langs de rij fietsen en vooraan aansluiten en niet even op hun beurt kunnen wachten........
Aan de andere kant, gedroegen de fietsers zich erg gedisciplineerd, ook op de smalle fietspaden.
Ander nadeel is de laatste stop, erg druk met veel wachtenden langs een smalle weg.
Verder genoten.
M.b.t. de Keuteberg heb ik op het fietspad in de rij moeten staan. Dat was even balen, het voordeel was dat ik vooraan stond en de Keutenberg helemaal voor me alleen had, en dat is me erg goed bevallen.
Vind het alleen erg vervelend dat er altijd mensen zijn die langs de rij fietsen en vooraan aansluiten en niet even op hun beurt kunnen wachten........
Aan de andere kant, gedroegen de fietsers zich erg gedisciplineerd, ook op de smalle fietspaden.
Ander nadeel is de laatste stop, erg druk met veel wachtenden langs een smalle weg.
Verder genoten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27
Vind dat de organisatie wel een complimentje verdient. Ging op veel punten stukken beter dan vorig jaar, oa. bevoorrading en Cauberg waren beter georganiseerd. Niet heel veel last gehad van de drukte, dus lekker door kunnen karren: 7:57 netto gefietst over de langste afstand. Net voor de regen alles in de auto gepropt .