Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

wouterp
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 mar 2006 18:14

wouterp 25 jan 2008 19:49

@ jan W.F. je hebt gelijk wat betreft het toedienen van volbloed en fractionering, we gebruiken in de praktijk zelden tot nooit volbloed, omdat een patient over het algemeen behoeft heeft aan of ery's of bloedplaatjes of plasma, indien hij behoefte heeft aan allemaal geven we ze toch nog gescheiden, dit heeft o.a. weer te maken met een groot infectierisico bij het geven van volbloed.
Ik ken de precieze samenstelling van plasma niet precies, ik weet alleen dat plasma in de praktijk wordt toegediend vanwege de stollingsfactoren die erin zitten. Bij massaal bloedverlies en massale erytrocytentransfusie ontstaat er een tekort aan stollingsfactoren en bloedplaatjes wat wordt aangevuld door het toedienen van plasma en trombocutenconcentraat.
Maar goed, dit gaat een beetje off-topic.

Blijft voor mij nog steeds de vraag staan waarom je van plasma harder zou gaan fietsen en dan vooral de vraag waarom je plasma zou toedienen ipv bijv Ringer of NaCl om de viscositeit te laten dalen.

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 13 feb 2008 22:38

Onbegrijpelijk!

Dat het al langere tijd een zooitje is in de wielerwereld was iedereen al bekend. Maar daar lijkt voor 2008 geen verbetering in te komen. Astana wordt geweerd uit de Tour. Di Luca mag waarschijnlijk niet aan Pro Tour wedstrijden meedoen, renners (Rasmussen) krijgen zonder bewijs een schorsing aan de wielerbroek etc etc etc.... Volgens mij wordt het tijd dat de bom nu echt eens barst en iemand opstaat die de verschillende organisatoren (UCI/ASO...) eens goed onder de kloten huppelt. Wat mij betreft gaan de wielrenners zelf de Tour en andere wedstrijden maar eens boycotten.

Het moet toch zo zijn dat de beste renners worden uitgenodigd en niet worden geweerd?! En dat pas mag worden overgegaan tot schrosing en het weren van teams indien er concrete bewijzen zijn van dopinggebruik?!?!

Voordat het seizoen is begonnen ben ik er al moe van geworden.......
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 feb 2008 23:57

Astana heeft niet echt een zuiver verleden.....
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 feb 2008 00:09

Ik sta honderd procent achter het weren van Astana. Ik vind het zelfs naief van Bruyneel, Contador, Leipheimer en de sponsors dat ze dachten dat dit niet zou gebeuren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 14 feb 2008 00:25

ik zal zeker niet beweren dat het allemaal fair is wat de ASO en de giro-organisatoren doen. Ik snap je Hilferinks punt wel. Ik ben echter van mening dat dit de verdiende loon is van al die dopingzondaars. Want reken maar dat er nog een hoop mongolen (pardon my french) in het peleton rijden die achter elkaar slikken en spuiten. Dit soort reacties van de organisatoren zijn dan misschien ietswat overdreven, maar die renners zijn er wel mooi de dupe van. Als ik het objectief bekijk zou ik het eigenlijk nog wel mooi vinden dat rabobank wordt afgestoten bijvoorbeeld. Het is toch ongelovelijk dat dekker en bruyneel mogen blijven terwijl ze voor de start van de tour wisten dat rasmussen niet in mexico zat?
no pain no gain

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 14 feb 2008 01:04

R. Hilferink schreef:Onbegrijpelijk!

Dat het al langere tijd een zooitje is in de wielerwereld was iedereen al bekend. Maar daar lijkt voor 2008 geen verbetering in te komen. Astana wordt geweerd uit de Tour. Di Luca mag waarschijnlijk niet aan Pro Tour wedstrijden meedoen, renners (Rasmussen) krijgen zonder bewijs een schorsing aan de wielerbroek etc etc etc.... Volgens mij wordt het tijd dat de bom nu echt eens barst en iemand opstaat die de verschillende organisatoren (UCI/ASO...) eens goed onder de kloten huppelt. Wat mij betreft gaan de wielrenners zelf de Tour en andere wedstrijden maar eens boycotten.

Het moet toch zo zijn dat de beste renners worden uitgenodigd en niet worden geweerd?! En dat pas mag worden overgegaan tot schrosing en het weren van teams indien er concrete bewijzen zijn van dopinggebruik?!?!

Voordat het seizoen is begonnen ben ik er al moe van geworden.......


Hoi,

100% mee eens. Kut Fransen (sorry HenkV). Whatever de geschiedenis van een ploeg. ASO moet en zou niet de verdomde arrogantie moeten hebben om een ploeg die nu in een heel andere samenstelling bestaat te weren uit hun Tour.

Ik pleit niemand vrij maar dit gaat te ver.

Een verleden van een ploeg is geen argument Daniel en zeker niet in een compleet nieuwe opzet!! Zou mooi worden zeg.

Pak renners op doping maar ga niet bij voorbaat al uit van eventuele doping door het ploegverleden want dan kunnen we alles zo ongeveer wel opdoeken.

Ik zeg boycotten die hele flikkerse Franse tering zooi. Mogen ze echt een Tour de FRANCE organiseren.

Sorry voor mijn bewoordingen maar hier word ik echt kwaad van. ASO wil koste wat kost een zuivere Tour. Sweet Dreams. Zorg maar eens bijvoorbeeld i.s.m de UCI/WADA etc. dat die dopingcontroles kloppen en dan krijg je wat je wilt.

ASO wil de Tour 'redden' maar dit gaat hun ondergang worden. Als Astana niet mag starten dan is ook voor mij de lol eraf. Ik zal wel kijken maar zonder enige vorm van betrokkenheid/emotie.

Goede naam ASO :D

Bedriegers en dopers zullen er altijd zijn.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 14 feb 2008 10:51

Dit heeft niets meer met wielrennen te maken, maar is enkel een machtsspel tussen UCI en ASO/aanhangers.

Indien ASO consequent is, moeten Cofidis (remember Moreni ?), Rabobank (tja, wie was dat ook al weer ?) en bij uitbreiding Caisse d'Epargne (Valverde, toch ook vernoemd bij Fuentes) geweerd worden. Maar ja, daar zijn al 2 Franse ploegen bij natuurlijk...Astana is gewoon een makkelijk slachtoffer, niet meer en niet minder.

Heeft er nu niemand door op hoog niveau dat men op deze manier de geloofwaardigheid van de wielersport nog meer ondergraaft bij de publieke opinie ?
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 feb 2008 12:39

Astana is zeker geen "makkelijk slachtoffer" vergeleken met Cofidis, Rabobank of Caisse d'Epargne. Astana zag vorig jaar DRIE KOPMANNEN gepakt worden op doping.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 14 feb 2008 14:37

En waar zijn "die kopmannen" nu, of meer nog, wie van de vorige leiding is nog aanwezig bij Astana ?

Als we jou redenering volgen, zullen er niet veel ploegen overblijven, want in welke ploeg is nog geen kopman gepakt (vb Ullrich, Millar,...) ?

Dan lees ik wel dat, als Contador naar een andere ploeg gaat, hij wel kan deelnemen. Dus dan maakt Fuentes niets meer uit....
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 feb 2008 14:44

Nu bepaal jij wat mijn redenering is om die vervolgens te verdraaien. Fraai.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

ultimate
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 feb 2008 23:26

ultimate 14 feb 2008 16:03

Op deze manier krijgt de ASO natuurlijk vanzelf een keer een Franse winnaar...

Plaats reactie