Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 11 jan 2010 15:34

Uit "nieuwsgierigheid van een Gios-fan" even naar de foto's op MP gekeken (wie fografeert zo'n zadel nu op een dergelijke "verschrikkelijke" ondergrond!): als je volgens mij goed kijkt op één der foto's valt die "ene lichte slijtplek" links ook best tegen. Zo te zien is het blauw daar volledig verdwenen. 't Is maar hoe je 't bekijkt, jammer;)!
60 x Ventoux

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 11 jan 2010 15:40

Le Grimpeur schreef:Uit "nieuwsgierigheid van een Gios-fan" even naar de foto's op MP gekeken (wie fografeert zo'n zadel nu op een dergelijke "verschrikkelijke" ondergrond!): als je volgens mij goed kijkt op één der foto's valt die "ene lichte slijtplek" links ook best tegen. Zo te zien is het blauw daar volledig verdwenen. 't Is maar hoe je 't bekijkt, jammer;)!


Is toch pure nostalgie, ik vind het juist wel passen bij Gios:D:D
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 15 jan 2010 08:57

Vandaag ga ik kijken voor een oude Gios van ongeveer 100 euro. Waar moet ik op letten, is hij stukken meer waard met de muntjes op de vork en de stans onder het bracket?

En als die geen stans onder het bracket heeft, is hij dan niet echt?

Verder nog tips waarop ik moet letten? Ik hoop het helemaal op te poetsen en te reviseren, zodat ik er 2 mei bij ben. Zou mijn eerste projectje worden, maar alle verhalen op het forum hebben me enthousiast gemaakt.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 15 jan 2010 12:44

Hmm, helaas niet opgeslagen. Ik heb alleen een ieniemienie foto, maar dat wordt niemand veel duidelijker van. Ik ga hem gewoon vanavond eens goed bekijken. Hopelijk wordt dit een nieuwe liefde...

Overigens bedenk ik me net dat dit GEEN Super Record is. De buizen zouden van Columbus zijn. Wellicht een ander type? Is hij dan dat geld ook waard?

Afbeelding
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 15 jan 2010 12:47

Nou, ik zie op die foto geen muntjes én geen gravering dus volgens mij is 'ie nep... ;)

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 15 jan 2010 12:56

Maar deze vragen zijn nog wel interessant:

Overigens bedenk ik me net dat dit GEEN Super Record is. De buizen zouden van Columbus zijn. Wellicht een ander type? Is hij dan dat geld ook waard?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 15 jan 2010 13:14

Hmm, ik dacht dat de buizen van een ander merk zijn gemaakt. Dat de buizen ook Italiaans waren, waarschijnlijk moet ik de geschiedenis van Gios nog eens goed bestuderen. Ben benieuwd wat de afmontage is, hij zou Campa zijn, ben benieuwd hoe en wat. De fiets is in staat van schoonmaken en fietsen, dus dat klinkt veelbelovend.

We zullen zien.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 15 jan 2010 13:26

Columbus is Italiaans hoor;)

Gios fietsen werden vroeger altijd gebouwd met Columbus-buizen, tegenwoordig met Dedacciai dat overigens ook Italiaans is...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 15 jan 2010 20:42

Net wezen kijken bij bovenstaande Gios. Hij had geen gravering onder het bracket en geen muntjes op de vork. Verder viel me op dat je een randje voelde bij de decals. Is dit normaal, of horen de decals onder de lak te zitten. Verder was hij afgemonteerd met een shimano derrie en remgrepen, een onbekend merk blauwe remmen, een heel mooi wit zadel én mooie campa schakelaars. Het Cinelli stuur zag er mooi uit. Verder was de lak in redelijke staat.

Het is duidelijk geen Super Record, maar kan het wel zijn dat het een echte Gios is? Wat me verder nog opviel was dat de remkabel aan de bovenkant van de bovenbuis verdwijnt en voor het zadel er weer uitkomt. Dat zag er wel mooi uit.

Iemand een idee wat het nou precies is geweest?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

Plaats reactie