Pagina 21 van 162

Geplaatst: 08 okt 2010 08:53
door girlinred
BonoCross schreef:
girlinred schreef:
Daniel1975 schreef:Canti's zijn voor traditionele principielen.
Waarom met minder genoegen nemen als er beter te krijgen is? De gemiddelde wielertoerist is met v's veeeeeeel beter af.


Met alle respect maar dat zijn de mensen die beter af zijn met een MTB. Een crosser is niet bedoeld om te remmen, je moet vloeiende lijnen rijden en daarvoor af en toe een beetje afremmen. Indien je in noodtoestand een keer plots stil moet staan moet je gewoon knetterhard remmen en dan lukt het ook nog aardig.

Als je goede remmen zet op een crosser ga je er compleet anders mee rijden dan bedoeld. Remmend ipv sturend oplossen. Daarom; als je wil remmen koop een MTB


Ik denk dat het stuur-/remgedrag voornamelijk ligt aan de persoon die op de fiets zit... (en zijn/haar capaciteiten)


In jouw gevallen die je beschrijft kan ik het me voorstellen. Maar als je begint met crossen en je begint met V brakes leer je nooit sturen.

Geplaatst: 08 okt 2010 11:00
door timsen
Dan weet ik nu iig voor welke remmen ik moet gaan ;)
Als ik mijn fiets ook op de weg wil gaan gebruiken dan maar de mini V's

Geplaatst: 08 okt 2010 11:05
door robbebopper
Tja, je leest inderdaad vaak dat cantileverremmen verschrikkelijk zijn, maar ik fiets er nu al tien jaar mee over de weg, en ik heb er nog nooit een probleem mee gehad. In het bos kan ik ook over heuvelachtig terrein prima uit de voeten.

Geplaatst: 08 okt 2010 14:27
door jmarteijn
Zijn die mini V’s compatible met Campagnolo Veloce 2010 shifters? of moet je nog aanpassingen doen?

Geplaatst: 08 okt 2010 17:08
door pjotr
jmarteijn schreef:Zijn die mini V’s compatible met Campagnolo Veloce 2010 shifters? of moet je nog aanpassingen doen?


Gaat gewoon werken.

Geplaatst: 08 okt 2010 17:12
door dmmdzm
Mijn crosser:

frame: Colnago Scandium Cross
remmen: TRP EuroX remmen (titanium hardware)
wielen 1: Ambrosio Crono F20 tubevelgen, Dura Ace naven met Dugast Typhoons
wielen 2: Ambrosio Crono F20 tubevelgen, Ultegra naven en Dugast Rhino's
wielen 3: Momentum tubewielen met Dugast Typhoons
afmontage: Ultegra 10 speed
zadel: Selle Italia SLR 135 gr.

Geplaatst: 08 okt 2010 17:49
door jmarteijn
pjotr schreef:
jmarteijn schreef:Zijn die mini V’s compatible met Campagnolo Veloce 2010 shifters? of moet je nog aanpassingen doen?


Gaat gewoon werken.


Dank je voor de informatiie.

Nu nog beslissen of we de mini V’s gaan monteren of de canti's.

Geplaatst: 11 okt 2010 00:35
door dmmdzm
Hier een directe foto van mijn bovenstaande crosser....
Colnago Scandium Cross

[img=http://img704.imageshack.us/img704/7034/imag0067bs.jpg]

Geplaatst: 11 okt 2010 00:46
door pth
fijne machine te noemen!

Geplaatst: 11 okt 2010 15:15
door denstoeperd
Ik ga mijn crosser voorzien van 2 bladen voor. Ik rijd nu met enkel een 42 voor. Nu twijfel ik tussen een 44 of een 46.

Geplaatst: 11 okt 2010 15:39
door friesc50
46/39 voor

Geplaatst: 11 okt 2010 16:41
door jasperr
Den Stoeperd schreef:Ik ga mijn crosser voorzien van 2 bladen voor. Ik rijd nu met enkel een 42 voor. Nu twijfel ik tussen een 44 of een 46.


Ik rijd met 39/44. Met een 44 heb je vaak net een iets rechtere kettinglijn dan met een 46.