Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Transfers en roddels voor 2008

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 21 nov 2007 11:10

Master B schreef:Jason McCartney en Gustav Larsson tekenen bij CSC. Hebben ze daar weer een mooi tijdrijdertje erbij.
Gelijk twee :)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 nov 2007 14:04

Savoldelli mag je van mij best uitgerangeerd noemen, Di Luca zeer zeker niet.

casran
Forum-lid HC

casran 21 nov 2007 15:26

Walli schreef:Wielervrienden,

al meerdere maanden mis ik de leuke bijdragen van Bo Gevers. Weet iemand van jullie waarom we niets meer van zijn "fiets en fietsresultaten" vernemen. Ik besef dat ik hier mogelijk een teer punt raak, of anderzijds een beerput open trek welke gelijk aan de doos van Pandora beter gesloten kan blijven, maar toch!!

Ik had op een ander forum mijn Litespeed Siena te koop gezet deze week en kreeg spontaan een mail van Bo... Hij is iets met zijn Time van plan zodat hij hem even moet missen (paint?), en heeft daarom interesse in mijn Litespeed. Still alive and bike-tuning dus!! :)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 24 nov 2007 11:54

De Amerikaan Saul Raisin heeft geen groen licht gekregen van de dokters om opnieuw in competitie te komen. Raisin kwam in 2006 zwaar ten val. Het risico om opnieuw te koersen blijkt te groot.
Raisin viel in 2006 in het Circuit van de Sarthe. Hij lag een tiental dagen in een coma en begon daarna aan een lange revalidatie. Tests moesten uitwijzen of een terugkeer in het peloton aan de orde was, maar die waren dus negatief.

Roger Legeay, manager van Raisins team Crédit Agricole, belooft wel dat het contract van de 24-jarige Raisin (tot eind 2008), zal worden gerespecteerd.

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 24 nov 2007 14:05

Sponsor Omega Pharma vervangt komend seizoen op de truien de produktnaam Predictor door Silence, een Frans geneesmiddel tegen snurken. De truien van Silence-Lotto worden paars-rood, net als het zalmroze van dit jaar een unieke en dus opvallende kleurencombinatie in het peloton. Na Davitamon en Predictor plaatst Marc Coucke op die manier een derde produkt in de schijnwerpers. Ik neem aan dat ook de Ridley-fietsen dan weer een in een aangepaste kleurencombinatie zullen te zien zijn.

ghisallo
Forum-lid

ghisallo 24 nov 2007 20:40

wel sneu voor raisen dat hij al die moeite doet om weer te kunnen fietsen en dat het uiteindelijk niet kan. Ik heb wel veel respect voor hem.
Voor al om weer terug te keren op een bepaald niveau (weet hoe het is)

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 27 nov 2007 17:56

T-Mobile houdt sponsoring voor bekeken
di 27/11/07 - T-Mobile stopt met onmiddellijke ingang als sponsor van een wielerploeg. Dat heeft de Duitse telecomreus vandaag bekendgemaakt. De ploeg gaat wel door, onder de naam Team High Road.
T-Mobile, voorheen Telekom, is sinds 1991 actief in het wielrennen. Nu stopt de sponsor ermee omdat het de aanhoudende dopingverhalen in het wielermilieu beu is. (AP) "Het was een moeilijke beslissing, want we hebben een lange geschiedenis in het peloton", zegt Hamid Akhavan, de CEO van T-Mobile International.

"We willen benadrukken dat dit niet het gevolg is van onenigheid met het teammanagement. We zullen ons blijven inzetten voor een dopingvrije sport."

De ploeg van manager Bob Stapleton (foto) blijft wel bestaan en gaat door onder de naam Team High Road, een constructie van het bedrijf van Stapleton zelf.

Het roze shirt verdwijnt uit het peloton en maakt wellicht plaats voor zwartwitte outfits, al is dat nog niet zeker.

"We hopen ook als onafhankelijk team succes te halen en zullen leider blijven in de strijd voor een dopingvrije sport", zegt Bob Stapleton zelf.
Dopingverhalen bleven T-Mobile achtervolgen
Telekom won twee keer de Ronde van Frankrijk, in 1996 en 1997 met respectievelijk Bjarne Riis en Jan Ullrich. (Belga) Beide renners kwamen in opspraak. Riis gaf toe dat hij de Tour won op epo en ook Ullrich wordt daarvan verdacht.

Naast Riis bekenden ook onder anderen Erik Zabel en Rolf Aldag dat ze doping gebruikt hadden.

Ook dit jaar bleef T-Mobile niet gespaard van dopinggevallen. Lorenzo Bernucci en Sergej Gontsjar werden weggestuurd, net zoals Patrik Sinkewitz (foto).

Tijdens de Tour van dit jaar raakte bekend dat Sinkewitz positief getest had op testosteron. Afgelopen weekend zei de Duitser nog dat hij al sinds 2000 bezig was met doping.

"De pers heeft veel druk uitgeoefend"
"Het nieuws hing al in de lucht, maar we zijn toch wat verrast", zegt Valerio Piva, die ploegleider was bij T-Mobile. (PhotoNews) "De laatste twee jaar werd T-Mobile geconfronteerd met heel wat problemen."

"De Duitse pers heeft heel wat druk uitgeoefend en ik denk dat dat een van de redenen is waarom de sponsor stopt."

"We hebben grote signalen gegeven tegen dopinggebruik en hadden gehoopt dat de sponsor ons zou volgen."

"Helaas is dat dus niet gebeurd", besluit de ploegleider bij Sporza.

Sinkewitz: "Jammer dat ze nu stoppen"Patrik Sinkewitz: "Dit kwam niet als een verrassing. Het is jammer dat er in het verleden het een en ander scheef gelopen is. Recent werd er een compleet nieuwe start gemaakt en zijn er dingen veranderd. Het is jammer dat de sponsor er net nu mee ophoudt".

soffatti
Forum-lid

soffatti 03 dec 2007 23:25

Skil-Shimano is ook volgend seizoen een ProContinental-formatie. De internationale wielerunie UCI keurde maandag de inschrijvingen van 21 teams goed. Van zeven teams werd de aanvraag vanwege hiaten in de dossiers afgewezen, waaronder die van het Spaanse Relax-Fuenlabrada en het Belgische Pedaltech-Cyclingnews-Jako.

Skil-Shimano is de enige Nederlandse ploeg op ProContinental-niveau, één klasse onder de ProTour.

auke
Forum-lid

auke 05 dec 2007 12:34

Ik vond dit ook wel een mooie roddel....
http://www.telegraaf.nl/prive/2703370/_ ... html?p=3,1

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 05 dec 2007 12:37

auke
Forum-lid

auke 05 dec 2007 12:49

Het lijkt erop dat ie zijn eerste kind al heeft...., ook al lijkt en is ze volwassener natuurlijk...
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/medi ... endin.html

Ik speelde nog met racefietsjes toen ik 16 was....

Maar tommeke heeft wel een geweten, 14 jaar was nog te jong
http://www.sport.be/nl/wielrennen/artic ... _ID=249899

Ik krijg bijna nog heimwee naar renners die doping gebruiken...

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 05 dec 2007 12:55

In dit is haar vader! Organiseert leuke feestjes. Tenminste als je er van houdt!

http://www.leovanvliet.nl/penose/pages/imm024.htm
Niets is wat het lijkt..

Plaats reactie