Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

simic
Forum-lid

simic 28 sep 2008 17:10

Ja, idd, dat idee had ik ook. Het leek net dat hij door valse beschuldigingen bij weinig ploegen aan de bak kon gaan. Het leek net of hij ten einde raad was. Gelukkig voor hem en het nederlandse wielrennen dat hij een ploeg heeft gevonden en hij weer kan wielrennen.

dc
Forum-lid

dc 28 sep 2008 19:57

Phil schreef:Nu maar bewijzen dan! En met een ploegentijdrit moeten ze aardig kunnen scoren. (Dat saaie zit 'm meer in het feit dat Evans altijd zo saai overkomt en de tactiek tijdens de tour inderdaad vergelijkbaar was met Rabo, tis zoals Wennemars het bij Holland Sport zei: liever een Nederlander die 10e wordt dan een Rus die 5e plaats behaald. Maar goed, andere discussie).

Ik blijf maar ageren:

Mencov valt juist vaak aan, deed dat in de Giro en in (meermaals) deze tour. Absoluut niet te vergelijken met Evans.

Het is alsof de saaiheid van zijn interviews een sluier over de waarheid legt.

Nogmaals, kijk naar zijn grote rondes en kijk eens hoe vaak hij probeert weg te komen. Ik zeg je nu alvast dat volgens mij alleen Alberto Contador van de grote ronde-renners aanvallender rijd. Ja, hij valt vaker aan dan Sastre (die volgt in feite meestal!). En ja, Sastre viel eenmaal heel erg goed aan en was gewoon beter, maar Mencov heeft een leeuwenhart (kijk ook eens hoe hij kan terugknokken na een val bergop, na een instorting, etc.).

Ik ben geen enorme Mencov fan, maar de Nederlandse mentaliteit "het is niet goed of het deugt niet"is hier weer eens goed van toepassing. Feitelijke kennis doet dan weer eens niet ter zake ^^

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 28 sep 2008 20:00

Ben ik helemaal met je eens. Menchov heeft wel degelijk regelmatig aangevallen. In de laatste tour ging hij meerdere keren bergop maar ook de Vuelta die hij won heeft hij binnengehaald door aan te vallen.

simic
Forum-lid

simic 28 sep 2008 20:57

Nou, toen Menchov de 1ste keer de Vuelta won (na disqualificatie van Heras) volgde hij ook alleen maar Heras. Hij was toen wielenpakker n.1. Goed, hij is wat jaren ouder en idd valt hij ook weer wat meer aan. Maar voordat het een Menchov topic wordt...
Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik Dekker in het intervieuw met Mart Smeets niet sympathiek overkwam als ik eerlijk ben..hoe kijken jullie daartegen aan?

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 28 sep 2008 21:21

Ik had het over zijn tweede Vuelta overwinning.

Wat Dekker betreft. Die jongen zit natuurlijk gewoon niet zo lekker in zijn vel. Hij is onzeker en dat is iets wat hij natuurlijk niet kent want tot dit jaar was het natuurlijk voornamelijk voorspoed wat hij is tegengekomen. Laat hem maar lekker aan de slag gaan bij Lotto. Ik denk dat hij daar best uit de verf zal komen.

phil
Forum-lid

phil 28 sep 2008 21:47

DC schreef:Ik blijf maar ageren:

Mencov valt juist vaak aan, deed dat in de Giro en in (meermaals) deze tour. Absoluut niet te vergelijken met Evans.

Het is alsof de saaiheid van zijn interviews een sluier over de waarheid legt.

Nogmaals, kijk naar zijn grote rondes en kijk eens hoe vaak hij probeert weg te komen. Ik zeg je nu alvast dat volgens mij alleen Alberto Contador van de grote ronde-renners aanvallender rijd. Ja, hij valt vaker aan dan Sastre (die volgt in feite meestal!). En ja, Sastre viel eenmaal heel erg goed aan en was gewoon beter, maar Mencov heeft een leeuwenhart (kijk ook eens hoe hij kan terugknokken na een val bergop, na een instorting, etc.).

Ik ben geen enorme Mencov fan, maar de Nederlandse mentaliteit "het is niet goed of het deugt niet"is hier weer eens goed van toepassing. Feitelijke kennis doet dan weer eens niet ter zake ^^

Klopt allemaal, maar als ik vanmiddag Gesink voorop zie rijden, vind ik dat toch leuker dan wanneer ik Menchov daar zou zien rijden, net zoals het leuk is als we straks Dekker weer eens ergens voorop zien rijden en het zou toch het allerleukst zijn als er weer eens een Nederlander een grote prijs zou winnen (daarmee niks afdoend aan de klasse van andere renners).

simen
Forum-lid

simen 29 sep 2008 23:29

Laat dat Nederlandse talent maar lekker uitwaaieren over de diverse ploegen.
Er komt genoeg aanstormen bij Rabo.
Aan de opleiding mankeert het niet dat is duidelijk.
Zij is ook tegen

spook
Forum-lid

spook 30 sep 2008 02:43

Ik zeg: 'Thomasje, lekker fietsen bij Silence en dikke neus naar Rabo...!'
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 08 okt 2008 00:15

Het artikel 'Spaanse arts Eufemiano Fuentes zorgt weer voor ophef ' gelezen. Blijkt dat de kop niets met de inhoud van het artikel heeft uit te staan. Wel wordt Thomas Dekker gelinkt aan de schuilnaam 'Classico Mano', dat vertaald wordt met 'Liefhebber van de Klassiekers'. Echter, Classico Mano zijn wel twee woorden uit de Italiaanse taal, maar in deze samenstelling is het geen Italiaans, dus zeker geen Liefhebber van de Klassiekers.
Het zou er eventueel wel op kunnen duiden dat iemand die de Italiaanse taal niet volledig beheerst deze nick name zou kunnen kiezen.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 08 okt 2008 00:19

Dat stukje staat op sportweek.nl. Persoonlijk vind ik dat dus echt hele slechte journalistiek.

Ze pakken wat geruchten van vorige week, foto van Dekker erbij en Fuentes in de kop. Dat presenteren ze dan alsof er wéér ophef is om vervolgens met helemaal niets te komen. Het enige wat ze wat Dekker betreft doen is aangeven dat er geen enkele bewijsvoering is en dat het een gevaar had kunnen zijn voor zijn contractonderhandelingen.

Waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig?

sjefjanssen
Forum-lid

sjefjanssen 08 okt 2008 00:24

Ik hoop echt dat het eindelijk eens rustig gaat worden rondom T.Dekker.
Hij verdient het om komend jaar goed voorbereid aan een goed seizoen te beginnen.
Al die verdachtmakingen gaan niet zonder nadelige gevolgen langs iemand heen.
Daarom hoop ik dat het nu rustiger gaat worden.

corniel
Forum-lid HC

corniel 19 nov 2008 13:54

Een draadje is vast genoeg over deze persoon. ;)

Niklas2 schreef:Als forens het artikel gelezen; ik werd niet heel vrolijk van het geschetste beeld van Thomas Dekker. De vraag is natuurlijk in hoeverre de journalist de zaken 'eerlijk' beschrijft.
Dekker wordt neergezet als een bon-vivant, met geld strooiend en als iemand die alleen wil doen waar hij zelf zin in heeft. Leuk, als je aan een ploegsport (teamsport is wielrennen natuurlijk niet) wil meedoen. Indien het beeld van het artikel dicht bij de werkelijkheid zit, kan ik me heel goed bedenken waarom hij niet past in de Rabo wielerploeg.

Bottecchia schreef:Ach, het is hier en daar misschien wat aangedikt want dat leest lekker weg. Maar wat mij betreft gaat hij lekker zijn gang. Het is aan Thomas om komend seizoen te antwoorden op de fiets. Laat maar zien dat je het niveau hebt om met de beste renners vooraan te rijden.

Het zal mij dan persoonlijk een rotzorg zijn of die jongen een dure trainingsbroek draagt en welke auto hij onder z'n kont heeft. Dat hij zijn geld laat rollen zegt immers niets over een eventueel gebrek aan 'beroepsernst'. Kijk, als ik een porsche kon kopen zou ik het denk ik ook doen. Waarom niet?

BMiller schreef:Als men de vergelijking met de jonge voetballers zoals een Drente van Real Madrid nou eens zou maken. Dan zou Thomas misschien nog weinig verdienen en zuinig zijn.

Ik vindt dat men gewoon moet ophouden dit soort artikelen over Thomas te schrijven. (Al werkt hij er misschien zelf ook aan mee) Bepaalde sporten en posities verdienen nu eenmaal goed en kun je wat meer uitgeven. Hij is er in ieder geval niet minder door gaan presteren. Wat zou hij dan moeten doen? Alles op de bank zetten en er niet van genieten?

Tja, ik zou ongetwijfeld anders met m'n geld om gaan (als ik zoveel had), maar hij doet er volgens mij niemand kwaad mee. Maar men (vul zelf maar in wie daartoe behoren) wil dit soort verhalen vertellen/schrijven/lezen...

Plaats reactie