Pagina 21 van 320

tijdritfietsen site

Geplaatst: 25 mar 2007 05:20
door Supergrover
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 25 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door SuperGrover1 op 24 Maart 2007


mooie kar !!
 
maarre, ... kan je wel bij de grond met je tenen?


wel, zulke taal laat mij vermoeden dat je geen kenner bent.Zadelhoogte heeft dus niks te maken met uw tenen op de grond te kunnen, De P3C (60 BB drop) zit bijv. een pak hoger met zijn braquet dan een R3 (68 BB drop)(idem voor een ATB), dus die vergelijking met de tenen op de grond gaat niet echt op, enkel ahv de kruishoogte kan je een zadel goed zetten en dan moet je met de grond geen rekening houden.


Ben ook geen kenner alleen maar liefhebber. Was als een grapje begonnen en wilde mijn eigen ervaring 'delen'. Vindt het zelf wel prettig om bij de grond te kunnen met de tenen. Maar weet donders goed dat iedereen weer zijn eigen voorkeur heeft...
dank voor je uitleg overigens.

tijdritfietsen site

Geplaatst: 25 mar 2007 12:12
door scighera
yup; en daarbij stel je je fiets af op de primaire zitpositie: de aerobars; wat betekent dat de meeste athleten boven de trapas gaan zitten. Hierdoor staat het zadel in verhouding al een stuk hoger t.o.v. een koersfiets.

Ik ben net weer aan het sleutelen geweest aan de MCR; heb er afeglopen winter nagenoeg niet op gereden en was dus helemaal gewend aan de TCR. kwam er dus achter dat ik nu op de MCR niet meer lekker zat en moeite had om een goede poweroutput te leveren. Op zich vreemd, want ik reed mijn tijdrittrainingen op die fiets met 43km/h (40km) op 168bpm hartslag.

DUs tijd om wat dingen na te meten en bij te stellen. zadel-stuurhoogteverschil is dus aangepast (van -21.5 naar -19cm, gelkijk aan de TCR), dit bereikt door de T2+ aerobars weer bovenlangs te monteren. Is weer ff wennen, iig qua looks. Komende week even testen en kijken hoe het nu zit. Remhendels zijn ook geupgrade (van Tecktro naar QS2). verder een ander aquarack erop en de aerodrink iets bijgesteld.

Over 4 weken moet ie weer in actie komen (Powerman Horst, weet niet of TS biker daar ook is? )en dan moet ik weer één zijn met de fiets :)

tijdritfietsen site

Geplaatst: 25 mar 2007 12:28
door havana
Correct me if I'm wrong: de fietsen die TS-Biker post zijn volgens mij niet voor hemzelf maar voor klanten. Dus ik denk niet dat TS-Biker daar aanwezig zal zijn (kan het mis hebben).

tijdritfietsen site

Geplaatst: 25 mar 2007 13:35
door zeemeeuw
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 25 Maart 2007


Correct me if I'm wrong: de fietsen die TS-Biker post zijn volgens mij niet voor hemzelf maar voor klanten. Dus ik denk niet dat TS-Biker daar aanwezig zal zijn (kan het mis hebben).


die fietsen zijn ook voor klanten, staat ook duidelijk in zijn post op vorig pagina
grtz

tijdritfietsen site

Geplaatst: 25 mar 2007 13:42
door scighera
Quote: Origineel geplaatst door zeemeeuw op 25 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 25 Maart 2007Correct me if I'm wrong: de fietsen die TS-Biker post zijn volgens mij niet voor hemzelf maar voor klanten. Dus ik denk niet dat TS-Biker daar aanwezig zal zijn (kan het mis hebben).die fietsen zijn ook voor klanten, staat ook duidelijk in zijn post op vorig paginagrtz



aha, van die rood/zwarte P3C wist ik het, maar dacht dat die witte P3C wel van hemzelf was, vandaar :)

tijdritfietsen site

Geplaatst: 25 mar 2007 15:34
door ts-biker
neen, ze zijn idd niet van mij (toch niet om er zelf mee te rijden, ik heb ze wel eens even aan een test onderworpen natuurlijk ), ik heb enkel het genoegen om ze in elkaar te steken

tijdritfietsen site

Geplaatst: 26 mar 2007 09:20
door arnoud
Ik vind ze prachtig! Daar kun je echt alleen maar snel op gaan.

tijdritfietsen site

Geplaatst: 26 mar 2007 18:07
door crespo
Hallo daar,
Ik ben nieuw hier op dit forum. Begin februari heb ik een P3C aangeschaft.
Deze wordt afgemonteerd met Campa record, carbon cranks. Het probleem....het past niet! De crank komt bij het rondraaien tegen de achteras aan (omdat deze extra breed uitloopt) Mijn FM is al in de weer met Campa, maar tot dusver is er nog geen oplossing. Cervelo heeft aangegeven dat de ruimte heel close is en wellicht iets tè close. Iemand hier ervaring mee? Of bruikbare tips? 
 

tijdritfietsen site

Geplaatst: 26 mar 2007 18:23
door maus_1990
Quoten: Origineel geplaatst door crespo op 26 Maart 2007


Hallo daar,
Ik ben nieuw hier op dit forum. Begin februari heb ik een P3C aangeschaft.
Deze wordt afgemonteerd met Campa record, carbon cranks. Het probleem....het past niet! De crank komt bij het rondraaien tegen de achteras aan (omdat deze extra breed uitloopt) Mijn FM is al in de weer met Campa, maar tot dusver is er nog geen oplossing. Cervelo heeft aangegeven dat de ruimte heel close is en wellicht iets tè close. Iemand hier ervaring mee? Of bruikbare tips? 
 

ff e-mailen naar TS-biker die monteerd vele Cervelo's P3C's die kan het denk ik wel verhelpen

tijdritfietsen site

Geplaatst: 26 mar 2007 19:22
door scepticus
Ander crankstel proberen?

tijdritfietsen site

Geplaatst: 26 mar 2007 19:59
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door crespo op 26 Maart 2007

Ik ben nieuw hier op dit forum. Begin februari heb ik een P3C aangeschaft.
Deze wordt afgemonteerd met Campa record, carbon cranks. Het probleem....het past niet! De crank komt bij het rondraaien tegen de achteras aan (omdat deze extra breed uitloopt) Mijn FM is al in de weer met Campa, maar tot dusver is er nog geen oplossing. Cervelo heeft aangegeven dat de ruimte heel close is en wellicht iets tè close. Iemand hier ervaring mee? Of bruikbare tips? 



Boeiend... of er een oplossing voor bestaat is zozeer de vraag. De Campagnolo Ultra-Torque crankstellen (ik vermoed dat je een UT probeert?) hebben een heel behoorlijke Q-factor, die ideaal voor tijdrijden is. Bij 1 frame ben ik van dit probleem op de hoogte: Orbea Ordu... daar zouden Ultra-Torques soms de liggende achtertrein durven raken. Dus blijkbaar ook Cervélo's P3C?
Het doet me denken aan de discussie die ik vorige week met Magnus Backstedt voerde over de constructie van tijdritframes. Hij zou er bij producenten op aandringen om die liggende achtertrein zo lang mogelijk dicht bij de wielen te doen aansluiten, en pas vrij kort bij de cassette/achterderailleur hiervoor plaats te maken; Magnus koerste op de piste met een Isaac TT-frame en tikte met de hiel van zijn schoen steeds tegen die achtertrein. Aerodynamica komt het ook niet ten goede.
Ik vrees dus dat het probleem bij de constructie van het frame ligt. Niet echt te verhelpen dus, buiten de vaststelling dat uw frame in uw framemaat niet compatibel is met cranks met een dergelijke Q-factor; met Clavicula of Shimano cranks zou dit beslist geen probleem zijn. Dus idd Scepticus' bovenstaande raad opvolgen.

tijdritfietsen site

Geplaatst: 26 mar 2007 21:08
door lancev7
hoegroot is de Q factor van resp. campa record UT, shimano dura-ace en Clavicula