Pagina 21 van 52
Geplaatst: 27 mei 2008 23:41
door mikebiker
Op 17 april een bestelling geplaatst. Deze was niet direct leverbaar, maar zou een paar weken duren (keurig vlg. dag op de voicemail; heb ik ze over gecomplimenteerd). Per mail akkoord gegaan dat als het slechts een paar weken zou duren ik akkoord was met langere levertijd. Inmiddels nog steeds niks. Bij reminder per mail met de vraag of ik de bestelling op korte termijn kon verwachten eerst een lege mail terug (?) Bij nog een keer mailen de reactie terug dat de bestelling een dezer weken geleverd zou worden, maar nog steeds nada. Ik ben vooralsnog niet overtuigd van de service van Salden. Heren/dames fm'ers, dit is een vragersmarkt, geen aanbiedersmarkt, geen service betekent dus vlg. naar een ander, dat snappen ze kennelijk nog niet overal.
Geplaatst: 27 mei 2008 23:54
door sharkman113
Is waar maar die vragersmarkt werk wel in twee richtingen, enerzijds moet een dealer gewoon leveren wat de klant vraagt. Anderzijds heb ik weinig begrip voor klanten die aan het einde van het seizoen (want dat is het nu) menen dat ze elk frame uit de catalogus nog binnen twee weken kunnen hebben (een dure fiets bestel je in het najaar dan heb je hem gewoon zonder stress op tijd).
En wat betreft Salden: als verkooppunt helemaal niets mis mee maar op het gebied van kennis van fietsen en de afbouwkwaliteit is die nou niet echt als geweldig in te schatten (eerder zwak). Een fiets aanmeten kan of wil men gewoon niet goed doen en de eerste echt goed afgebouwde/gecontroleerde budgetfiets moet ik nog tegenkomen (er staan wel enkel redelijk/goed afgebouwde topfietsen) maar het doorsneewerk zou ik persoonlijk niet aan een klant mee willen geven.
Kortom het is een verzendhuis met balie, niet meer en niet minder. Een ervaren sleutelaar zit er prima maar een leek zou ik er niet graag heensturen voor een fiets.
Geplaatst: 28 mei 2008 00:17
door mikebiker
Helder verhaal, maar even voor de duidelijkheid, het betreft bij mij zeker geen frame hoor, maar een kleine bestelling (bar-ends, bidonnetjes, dat soort spul).
Het seizoenverhaal is volgens mij niet iets waar een klant mee belast zou moeten worden, maar waar hij enkel profijt bij zou moeten kunnen hebben (aanbiedingen overjarige modellen). Ik vind eisen van klanten dat ieder model binnen 2 weken beschikbaar zou moeten zijn uberhaupt niet redelijk, want dat zou een hoop overtollige voorraad tot gevolg hebben, schat ik zo in.
Geplaatst: 28 mei 2008 01:17
door osensei
O Sensei schreef:Alles wordt keurig snel bezorgd als je iets online bestelt.
Ben stukje van mijn Speedplay Zero's verloren (eigen schuld, na smeren pedalen), hHeb vanmorgen gebeld voor de twee kleine onderdeeltjes.
Ik moest een mail sturen.
dat dus gedaan en ben nu benieuwd of de onderdeeltjes bezorgd worden.
Ik ga ervan uit dat dat net zo snel gebeurt als de gewone bestellingen die ik online doe.
Jullie horen nog hoe e.e.a. afloopt.
Ik wacht nog steeds op de reserveonderdelen voor mijn linker speedplay-pedaal.
Heb ongeveer eens per twee weken mail gestuurd, maar zoals gezegd ben ik in deze nog wachtende. Verder altijd snelle levering.
Geplaatst: 28 mei 2008 10:11
door sharkman113
Losse onderdelen van speedplay zijn soms al duurder dan een setje chromo's. Kun je beter een setje daarvan slopen want nalevering door Speedplay zelf is (zeker in deze periode) vrij hopeloos.....
Geplaatst: 28 mei 2008 13:26
door lofdichter
Ook ik heb recentelijk een fiets besteld bij Salden, Het betrof een Bianchi uit 2006 voor de helft van het geld.
Levertijd zou 2 a 3 dagen zijn, echter na 2 weken proberen contact te zoeken.
Werd mij voor gehouden dat er problemen waren met mijn betaling, waar de bank bevestigde dat ik gelijk betaald had (ideal).
Vervolgens was de fiets verstuurd en kwam die weer bij salden terug omdat de verpakking te groot was, dan de standaard is. Of tenminste zo werd mij verteld.
Uiteindelijk fiets gekregen. Dus wat dat betreft goede koop gedaan daar.
Echter vind het raar dat ze je niet informeren nadat je meerdere malen hebt gemailt.
Terwijl hun policy is dat ze je informeren indien er afwijkende leveromstandigheden zijn.
Ik ben dan wel nieuw op fiets gebied, maar dit vond ik toch op zijn minst opmerkelijk.
Geplaatst: 30 mei 2008 11:48
door mspoon
alleen maar goede ervaringen, snelle levering, goed verpakt.
als het niet op vooraad is krijg je gelijk een levertijd door.
Geplaatst: 06 jun 2008 21:32
door zaaf
Ik bestel regelmatig wat dingetjes daar. Niks groots, bijvoorbeeld banden of een cassette. Levering altijd stipt en tot nu toe geen klachten. Tot nu toe echter! bestelde een week of 4 geleden een 5 tal zaken waaronder record remblokjes. In de schoenendoos die ik binnen 2 dagen thuis kreeg waren ze vergeten die blokjes in te pakken. Kan gebeuren, dus ik heb geprobeerd deze alsnog te krijgen. Inmiddels heb ik ze 2 keer gemaild, gebeld (alleen antwoordapparaat) en een brief gestuurd. Nog steeds nul op het rekest, geen enekel reactie. Kortom, eur 20 armer en geen blokjes. Die 1 of 2 eur die ik in het verleden bespaarde hebben zij nu weer terugverdiend. Naast het feit dat ik het uitermate onbeschoft vindt zelfs niet te reageren op een klacht/verzoek ben ik uberhaupt helemaal klaar met ze.
Geplaatst: 06 jun 2008 22:10
door sharkman113
Ti: zou niet al teveel tijd in die blokken steken en eens een setje koolstop zwart of Swisstop 2000 blokken nemen. Je hebt een beter remgevoel en je velgen zullen je dankbaar zijn (wel lullig dat je zoveel moeite voor die blokken moet doen)
Geplaatst: 07 jun 2008 01:00
door velocita
perfecte service bij Salden (enkel hun berichtgeving via mail is nihil dus is zeker aan verbetering toe!) maar snelste afhandeling van alle bikeshops!
tevreden klant dus
Geplaatst: 13 jun 2008 22:18
door rhalff
Velocita schreef:perfecte service bij Salden (enkel hun berichtgeving via mail is nihil dus is zeker aan verbetering toe!) maar snelste afhandeling van alle bikeshops!
tevreden klant dus
Waar is "
snelste afhandeling van alle bikeshops" op gebaseerd ?
Mijn bandjes zijn in precies
2 weken tijd afgeleverd, (bekende) shops die er langer dan een week over doen zijn al lastig te vinden, laat staan 2 weken.
En berichtgeving via email is min of meer een vereiste voor een webshop.
Iets wat perfect is, is per definitie trouwens niet meer aan verbetering toe
Bij mij hadden ze in iedergeval de langzaamste afhandeling ooit.
Geplaatst: 13 jun 2008 23:04
door gbrand
Zaaf schreef:Ik bestel regelmatig wat dingetjes daar. Niks groots, bijvoorbeeld banden of een cassette. Levering altijd stipt en tot nu toe geen klachten. Tot nu toe echter! bestelde een week of 4 geleden een 5 tal zaken waaronder record remblokjes. In de schoenendoos die ik binnen 2 dagen thuis kreeg waren ze vergeten die blokjes in te pakken. Kan gebeuren, dus ik heb geprobeerd deze alsnog te krijgen. Inmiddels heb ik ze 2 keer gemaild, gebeld (alleen antwoordapparaat) en een brief gestuurd. Nog steeds nul op het rekest, geen enekel reactie. Kortom, eur 20 armer en geen blokjes. Die 1 of 2 eur die ik in het verleden bespaarde hebben zij nu weer terugverdiend. Naast het feit dat ik het uitermate onbeschoft vindt zelfs niet te reageren op een klacht/verzoek ben ik uberhaupt helemaal klaar met ze.
Zelfde ervaring. Zolang ze het gevraagde leveren is er niets aan de hand, maar de moeite die je moet doen om verkeerde levering weer goed te krijgen....Plus dan nog de manier waarop je dan te woord wordt gestaan - alsof IK het fout gedaan heb...
Ik bestel er niets meer.