Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fietsnieuws 2007

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 20 aug 2006 00:53

Quote: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 19 Augustus 2006
waarom altijd van de grote letters "carbon" op onderdelen,

afgrijselijk gewoon.

Omdat anno 2006 voor veel mensen de belangrijkste functie van carbon aan je fiets is: laten zie dat je carbon aan je fiets hebt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

daveke
Forum-lid

daveke 20 aug 2006 17:01

In mijn geval gaat dat niet op. Ik heb voor zover mogelijk al mijn alu onderdelen vervangen door carbon onderdelen en ben alleen nog aan het wachten op deze stuurpen. Mijn grootste overweging om voor carbon te gaan in de vork, zadelpen en het stuur van ritchey wcs carbon waren gewichtsbesparing en het extra comfort, en niet die extra letters. Nou moet ik er wel bij zetten dat ik hou van eenheid op mijn fietsen en mijn MTB dus zo goed als identiek is opgebouwd als de racefiets. Voor zover mogelijk dan. Het was echt niet te doen om die paar lettertjes..
Science of Performance!

jurgen33
Forum-lid

jurgen33 20 aug 2006 18:13

Ik begrijp jullie visie wel over die grote letters 'carbon', maar ik vind het wel tof. Als ik dan toch zo'n dure stuurpen heb, vind ik het niet erg dat iedereen dat ziet :-) Het is misschien de leeftijd hé, kben een prille twintiger.
In de winter ga ik aan mijn nieuwe racer beginnen en het enige wat me tot nu toe tegenstak was dat ritchey enkel van die matzwarte stuurpennen heeft. Ik hoop in ieder geval dat die WCS carbon snel in de winkel gaat liggen, want tot op heden is er zelfs op de site van ritchey zelf niks over de ze stuurpen terug te vinden.
Als iemand deze stuurpen moest zien of weten liggen dan is het nu de moment om het te zeggen :-)
Life\'s short - Race hard! :-)

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 20 aug 2006 18:24

Quote: Origineel geplaatst door jurgen33 op 20 Augustus 2006
Ik begrijp jullie visie wel over die grote letters 'carbon', maar ik vind het wel tof. Als ik dan toch zo'n dure stuurpen heb, vind ik het niet erg dat iedereen dat ziet :-) :-)

ik vind dat de gerenormeerde merken dat niet moeten doen. dat is meer voor de low budget merken om hun spul toch maar aan de man te brengen. vergelijk het maar met het opschrift "chroom-vanadium" op goedkope sleutels. bij gerenormeerde kwaliteitsmerken staat dat er niet op.
RIDLEY the speed weapon

casran
Forum-lid HC

casran 20 aug 2006 18:49

Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 20 Augustus 2006

In mijn geval gaat dat niet op. Ik heb voor zover mogelijk al mijn alu onderdelen vervangen door carbon onderdelen en ben alleen nog aan het wachten op deze stuurpen. Mijn grootste overweging om voor carbon te gaan in de vork, zadelpen en het stuur van ritchey wcs carbon waren gewichtsbesparing en het extra comfort, en niet die extra letters. Nou moet ik er wel bij zetten dat ik hou van eenheid op mijn fietsen en mijn MTB dus zo goed als identiek is opgebouwd als de racefiets. Voor zover mogelijk dan. Het was echt niet te doen om die paar lettertjes..

Extra comfort moet je er niet van verwachten, en waarschijnlijk ook geen gewichtsbesparing. Ik vrees dat het een gewone alu 4axis is met wat carbon ("voor de show") er rond.
De foto die jij postte werd al in januari op Weight Weenies getoond: http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... hp?t=11881
Profrenner Gordon Fraser koerste er al mee (en ik mag hopen dat die letters er wat vaster op zitten dan op dit model):

http://www.cyclingnews.com/tech/2006/pr ... ale_fraser
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

daveke
Forum-lid

daveke 20 aug 2006 19:57

Dat comfort ging uit naar de vork en het stuur. Gewichtsbesparing naar de zadelpen. En om het plaatje compleet te maken vind ik het wel leuk om ook de stuurpen te hebben. Enig idee of er misschien ook carbon bar-ends komen van Ritchey?
Science of Performance!

casran
Forum-lid HC

casran 20 aug 2006 20:10

Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 20 Augustus 2006

Dat comfort ging uit naar de vork en het stuur. Gewichtsbesparing naar de zadelpen. En om het plaatje compleet te maken vind ik het wel leuk om ook de stuurpen te hebben. Enig idee of er misschien ook carbon bar-ends komen van Ritchey?

Ik ben minder thuis in het MTB gebeuren en laat die vraag liever door anderen beantwoorden. Bar-ends op een koersstuur zijn sowieso niet zo mooi!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

breemz
Forum-lid

breemz 22 aug 2006 20:20

Vandaag nieuw?? groepje van Sram gezien, force heet deze.. mooi groepje wel beetje campa achtig!
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else

roeieber
Forum-lid

roeieber 22 aug 2006 20:38

Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 19 Augustus 2006

Waar dan? Ik heb het hier niet over de 4-Axis maar de 4-Axis carbon he? k heb die nog nergens zien staan of liggen..

Sorry mijn fout.
De carbon heb ik idd ook nog niet gezien.
I Am SpeCiAliZed

tiest
Forum-lid HC

tiest 23 aug 2006 22:28

Ze hebben bij giant zeker een nieuwe ontwerperHet ziet er al een heeeeeel stuk beter uit dan de afgelopen 2/3 jaar

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 23 aug 2006 22:58

Oke het is wel geen race fiets dus eigenlijk hoort hij niet thuis in dit gedeelte, maar het is wel fietsnieuws voor 2007. Zoals verwacht komt er uit de fabrieken van scott alweer een nieuw model full suspension, daar ze met de genius niet in de vs uit mogen komen. En zoals het eigenlijk wel te verwachten is is het volgens scott de lichtste bike met 110 mm veerweg. Kortom de spark

bazz
Forum-lid

bazz 24 aug 2006 01:06

T'zal wel aan mij liggen zeker maar MTB, vind ik toch maar gedrochten van fietsen

Plaats reactie