Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 01 jan 2007 21:47

Dit vind ik echt de lelijkste Kuota! Doe mij maar een Kom..........
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 01 jan 2007 23:13

Quoten: Origineel geplaatst door luukleeftink op 01 Januari 2007

Ook ik sluit me aan bij de vorige spreker, zeer rare buizen . Wordt dat het handelsmerk van Kuota van die rare balhoofdbuizen? Schitterde afmontage en wielen, maar helaas   niet zo'n heel mooi frame. Dit had waarschijnlijk schitterend gestaan op je oude Merckx MXM. Verder weer hele mooie foto's!


De Kuota Khan en Ksano worden getypeerd door deze extentrieke framevormen... love it or hate it: sommige mensen vinden dit het einde, anderen zien het echt niet graag. Ik vind de vormen een waar kunstwerk; ook forumlid fdegrove rijdt met een Khan. De Khan is een van de weinige full carbon frames ter wereld die in 14 verschillende maten cm per cm verkrijgbaar zijn.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 01 jan 2007 23:21

P.S. lag eens naar het vogeltje de volgende keer !
What makes the boat go faster?

demollie
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 jan 2007 11:38

demollie 02 jan 2007 14:42

Geef mij ook maar de kom ze hebben beloofd dat hij er volgende week is en ben er benieuwd naar want ik heb hem niet eens in't echt gezien en toch besteld hopelijk geen spijt van krijgen want heb net mijn c 50 verkocht

dannyb.
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 okt 2006 17:19

dannyb. 02 jan 2007 19:16

voorvork is wel wat lang Casran of ga je die nog een stukje afzagen?
Of lijkt dit op de foto

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 02 jan 2007 20:33

Hoi,
Niet langer kunnen wachten, Pieter?
In alle geval een prachtfiets en ik kan het weten....
Wel had ik een ander kleurtje stuurlint genomen, wit is mooi maar nogal delicaat. Kuota's grijs lintje had mooi gestaan b.v.
Ook de Ariaone, daar kan ik je wel mee helpen. Ik heb nog een zwart/donkergrijze Arione in de kast liggen die maar een paar honderd kilometers heeft gezien. Mail maar mocht je interesse hebben.
En wat die zogezegd rare balhoofdbuizen beteft, je ziet ze overal tegenwoordig en bovendien zijn ze met hun 1 1/4  op 1 1/8 lagers zo stijf als maar kan.
Laat die jaloerse pipootjes maar kwaken. Dat frame loopt als op rails, LWs zullen ook wel helpen....
Veel succes met de noeuwe bike nog.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 02 jan 2007 21:12

Heeft niks met jaloersheid te maken, ik vind het ook geen mooi frame.
Smaken verschillen nu eenmaal, zelf vind ik de Trek Madone SL prachtig.
Van dit Kuoata frame vind ik vooral de vorm van de balhoofd buis lelijk en vind de balhoofd buis ook te ver boven de liggende buis uitsteken.
Tevens vind ik de vorm van de staande achtervork ook niet mooi.

Ze kunnen bij Kuota wel mooie frames maken zoals de Kom, Kebel en de Kharma.

Wens jullie veel fiets plezier toe met je nieuwe aanwinst.

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 02 jan 2007 22:23

Kuota's eerste met die zgn "rare" buizen was de Ksano - waar ik bijna drie jaar mee gereden heb. Heerlijke fiets. Die is toen in Frankrijk nog verkozen tot fiets van het jaar. De buisvorm heeft een functie: bijkomende verbetering van de framestijfheid. De Rosa (Merak) en andere fabrikanten volgden met vergelijkbare buisvormen in alu door hydroforming. Maar ja, als alleen rechte buizen jouw goedkeuring kunnen wegdragen moet je je maar bij Trek houden hé.
PS Frank: witte handschoentjes, zwart stuurlint
PPS: Als die stuurbuis op de juiste hoogte afgezaagd is en die spacertoren verdwijnt zal 't uitzicht van de balhoofdbuis heel anders zijn.

fluffster
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 mar 2006 03:02

fluffster 02 jan 2007 22:57

Ik vind het best wel een mooi fietsje, maar smaken verschillen nu eenmaal. Eerder ben ik benieuwd naar hoe de Khan zich kwalitatief verhoudt tot de KOM. De Kredo zou eigenlijk ook wel in vergelijking gebracht mogen worden.

cycling2winn
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 01 apr 2006 23:05

cycling2winn 02 jan 2007 23:15

ik vind het frame prachtig, enkel is het jammer dat je verschillende kleuren combineert (rood van de arione, zilver van de zadelpen) en de ergomo staat er ook nogal 'lomp' op. In dat opzicht vind ik SRM veeeeel mooier. Natuurlijk is de technologie van deze machientjes het belangrijkst. Met de carbon zadel(pen) combo zal hij wss veel mooier staan.

Plaats reactie