Kuota
Quoten: Origineel geplaatst door luukleeftink op 01 Januari 2007
Ook ik sluit me aan bij de vorige spreker, zeer rare buizen . Wordt dat het handelsmerk van Kuota van die rare balhoofdbuizen? Schitterde afmontage en wielen, maar helaas niet zo'n heel mooi frame. Dit had waarschijnlijk schitterend gestaan op je oude Merckx MXM. Verder weer hele mooie foto's!
De Kuota Khan en Ksano worden getypeerd door deze extentrieke framevormen... love it or hate it: sommige mensen vinden dit het einde, anderen zien het echt niet graag. Ik vind de vormen een waar kunstwerk; ook forumlid fdegrove rijdt met een Khan. De Khan is een van de weinige full carbon frames ter wereld die in 14 verschillende maten cm per cm verkrijgbaar zijn.
Ook ik sluit me aan bij de vorige spreker, zeer rare buizen . Wordt dat het handelsmerk van Kuota van die rare balhoofdbuizen? Schitterde afmontage en wielen, maar helaas niet zo'n heel mooi frame. Dit had waarschijnlijk schitterend gestaan op je oude Merckx MXM. Verder weer hele mooie foto's!
De Kuota Khan en Ksano worden getypeerd door deze extentrieke framevormen... love it or hate it: sommige mensen vinden dit het einde, anderen zien het echt niet graag. Ik vind de vormen een waar kunstwerk; ook forumlid fdegrove rijdt met een Khan. De Khan is een van de weinige full carbon frames ter wereld die in 14 verschillende maten cm per cm verkrijgbaar zijn.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
P.S. lag eens naar het vogeltje de volgende keer !
What makes the boat go faster?
Hoi,
Niet langer kunnen wachten, Pieter?
In alle geval een prachtfiets en ik kan het weten....
Wel had ik een ander kleurtje stuurlint genomen, wit is mooi maar nogal delicaat. Kuota's grijs lintje had mooi gestaan b.v.
Ook de Ariaone, daar kan ik je wel mee helpen. Ik heb nog een zwart/donkergrijze Arione in de kast liggen die maar een paar honderd kilometers heeft gezien. Mail maar mocht je interesse hebben.
En wat die zogezegd rare balhoofdbuizen beteft, je ziet ze overal tegenwoordig en bovendien zijn ze met hun 1 1/4 op 1 1/8 lagers zo stijf als maar kan.
Laat die jaloerse pipootjes maar kwaken. Dat frame loopt als op rails, LWs zullen ook wel helpen....
Veel succes met de noeuwe bike nog.
Ciao,
Niet langer kunnen wachten, Pieter?
In alle geval een prachtfiets en ik kan het weten....
Wel had ik een ander kleurtje stuurlint genomen, wit is mooi maar nogal delicaat. Kuota's grijs lintje had mooi gestaan b.v.
Ook de Ariaone, daar kan ik je wel mee helpen. Ik heb nog een zwart/donkergrijze Arione in de kast liggen die maar een paar honderd kilometers heeft gezien. Mail maar mocht je interesse hebben.
En wat die zogezegd rare balhoofdbuizen beteft, je ziet ze overal tegenwoordig en bovendien zijn ze met hun 1 1/4 op 1 1/8 lagers zo stijf als maar kan.
Laat die jaloerse pipootjes maar kwaken. Dat frame loopt als op rails, LWs zullen ook wel helpen....
Veel succes met de noeuwe bike nog.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Heeft niks met jaloersheid te maken, ik vind het ook geen mooi frame.
Smaken verschillen nu eenmaal, zelf vind ik de Trek Madone SL prachtig.
Van dit Kuoata frame vind ik vooral de vorm van de balhoofd buis lelijk en vind de balhoofd buis ook te ver boven de liggende buis uitsteken.
Tevens vind ik de vorm van de staande achtervork ook niet mooi.
Ze kunnen bij Kuota wel mooie frames maken zoals de Kom, Kebel en de Kharma.
Wens jullie veel fiets plezier toe met je nieuwe aanwinst.
Smaken verschillen nu eenmaal, zelf vind ik de Trek Madone SL prachtig.
Van dit Kuoata frame vind ik vooral de vorm van de balhoofd buis lelijk en vind de balhoofd buis ook te ver boven de liggende buis uitsteken.
Tevens vind ik de vorm van de staande achtervork ook niet mooi.
Ze kunnen bij Kuota wel mooie frames maken zoals de Kom, Kebel en de Kharma.
Wens jullie veel fiets plezier toe met je nieuwe aanwinst.
Kuota's eerste met die zgn "rare" buizen was de Ksano - waar ik bijna drie jaar mee gereden heb. Heerlijke fiets. Die is toen in Frankrijk nog verkozen tot fiets van het jaar. De buisvorm heeft een functie: bijkomende verbetering van de framestijfheid. De Rosa (Merak) en andere fabrikanten volgden met vergelijkbare buisvormen in alu door hydroforming. Maar ja, als alleen rechte buizen jouw goedkeuring kunnen wegdragen moet je je maar bij Trek houden hé.
PS Frank: witte handschoentjes, zwart stuurlint
PPS: Als die stuurbuis op de juiste hoogte afgezaagd is en die spacertoren verdwijnt zal 't uitzicht van de balhoofdbuis heel anders zijn.
PS Frank: witte handschoentjes, zwart stuurlint
PPS: Als die stuurbuis op de juiste hoogte afgezaagd is en die spacertoren verdwijnt zal 't uitzicht van de balhoofdbuis heel anders zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 01 apr 2006 23:05
ik vind het frame prachtig, enkel is het jammer dat je verschillende kleuren combineert (rood van de arione, zilver van de zadelpen) en de ergomo staat er ook nogal 'lomp' op. In dat opzicht vind ik SRM veeeeel mooier. Natuurlijk is de technologie van deze machientjes het belangrijkst. Met de carbon zadel(pen) combo zal hij wss veel mooier staan.