Bianchi
-
- Forum-lid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12
de fullcarbons zijn superstijf en geven ook wel een snel gevoel (alleen al door t geluid was ze maken!. rijden dus lekker en zijn prima voo bv een snel omloopje.
wel vind ik t veel geklooi met de remblokjes wisselen want ik rij er alleen op bij wedstrijden met droog weer.
ik heb ook een set xrpIII vueltas voor trainen in de regen
én een paar carbonclichers pro voor wat overblijft. ook deze wielen zijn volgens mij erg stijf. heb alleen pobleem momenteel met t achterwiel: een spaak geeft problemen en gaat terug naar fabriek.
wel vind ik t veel geklooi met de remblokjes wisselen want ik rij er alleen op bij wedstrijden met droog weer.
ik heb ook een set xrpIII vueltas voor trainen in de regen
én een paar carbonclichers pro voor wat overblijft. ook deze wielen zijn volgens mij erg stijf. heb alleen pobleem momenteel met t achterwiel: een spaak geeft problemen en gaat terug naar fabriek.
-
- Forum-lid
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04
Is er iemand die op gegevens beschikt van een 1885 frame?
Zou wel graag willen weten wat de framesterkte is. (staan vaak naast testen in de fiets)
Zou wel graag willen weten wat de framesterkte is. (staan vaak naast testen in de fiets)
-
- Forum-lid
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04
Zo gisteren 130km gefiets op mn italiaanse schoonheid.
Rondom Tubbergen/Duitsland. Ging echt lekker, was zalig.
Nog wat heuvels mee kunnen pakken, ging echt soepel zeg. Kan wel merken dat deze fiets lichter is, de heuvels kwam ik wonderwel als eerste boven. Voorgaande jaren kwam ik vaak later boven. Kijk uit naar de Alpen.
Rondom Tubbergen/Duitsland. Ging echt lekker, was zalig.
Nog wat heuvels mee kunnen pakken, ging echt soepel zeg. Kan wel merken dat deze fiets lichter is, de heuvels kwam ik wonderwel als eerste boven. Voorgaande jaren kwam ik vaak later boven. Kijk uit naar de Alpen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Hier actuele teamfietsen van Liquigas. Garzelli rijdt op een compleet alu.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
- Forum-lid
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04
Mooie fietsjes! Zo zie je maar dat een alu frame nog prima kan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Ik vind dat ook! Carbon is zeker niet heilig. Asterloa reed ook op een compleet alu van cannondale (vermoedelijk proto type). Op webside van bianchi staat ook dat sommige renners van Liquigas liever op compleet alu frames rijden, oa Di Luca en Garzelli.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 17 April 2006
Ik vind dat ook! Carbon is zeker niet heilig. Asterloa reed ook op een compleet alu van cannondale (vermoedelijk proto type). Op webside van bianchi staat ook dat sommige renners van Liquigas liever op compleet alu frames rijden, oa Di Luca en Garzelli.
de reus van Bianchi, Magnus Backstedt rijd ook op een compleet alu-frame, wel een fiets die speciaal voor hem is gebouwd. Tja, 93 kg op een fiets dat kunnen ze niet allemaal aan, en zeker niet in een koers.
BTW; er zijn fabrikanten die hem vragen om dingen te testen in trainingen, als het materiaal de training goed doorkomt wordt het sterk genoeg bevonden.
Ik vind dat ook! Carbon is zeker niet heilig. Asterloa reed ook op een compleet alu van cannondale (vermoedelijk proto type). Op webside van bianchi staat ook dat sommige renners van Liquigas liever op compleet alu frames rijden, oa Di Luca en Garzelli.
de reus van Bianchi, Magnus Backstedt rijd ook op een compleet alu-frame, wel een fiets die speciaal voor hem is gebouwd. Tja, 93 kg op een fiets dat kunnen ze niet allemaal aan, en zeker niet in een koers.
BTW; er zijn fabrikanten die hem vragen om dingen te testen in trainingen, als het materiaal de training goed doorkomt wordt het sterk genoeg bevonden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 25 nov 2005 11:25
Prachtig, prachtig... En dan heb je al een mooie alu Bianchi voor aardig wat minder dan 1000 euro (natuurlijk, geen enkel onderdeel hetzelfde maar goed, laat me maar even in de waan ).
Die Campagnolo Bora Ultra, wat een schoonheden.
Die Campagnolo Bora Ultra, wat een schoonheden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
De volgende fiets wordt weer een "normale" Alu, vermoedelijk ook een fg lite maar dat is future. Wel koop ik zeer binnenkort een Bianchi frame dat ik ga gebruiken als 2e fiets, denk een sl3 of een 1885 hyrdro.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die