Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Armstrong test positief...

freek
Forum-lid

freek 07 jun 2006 11:14

Nooit heb ik beweerd dat de verdiensten van Lemond groter zijn dan die van Armstrong; ik haalde hem enkel aan om de these van een anti-Amerikaanse heksenjacht te ontkrachten.
Het zal u misschien verbazen, maar heus niet iedereen die een kritische houding aanneemt t.o.v. de Amerikaanse hegemonie (weze het op cultureel, ekonomisch of militair vlak) dweept daarom met Fidel Castro of gaat daarom vlaggen verbranden (ik ben er zelf trouwens mee gestopt omdat die synthetische materialen van tegenwoordig schadelijk zijn bij verbranding, maar dit terzijde ), net zomin als elke journalist een linkse klootzak is (uw woorden): dat doet nogal denken aan de Berlusconi-strategie, die eenieder die een woord van kritiek durfde uiten op zijn 'beleid' meteen voor Stalinist of Maoïst versleet; dat gebrek aan nuance vond ik erg... simplistisch.
Maar bon, waarover ging de discussie ook alweer?

Evenzo sportieve groet, F.

delirium
Forum-lid

delirium 07 jun 2006 14:58

Hoe zou jij reageren als ze je na je zevende wereldtitel vlagverbranden van doping beschuldigen voor je eerste titel, alweer 7 jaar geleden en daarvoor nooit betrapt bent geweest op gebruik van ongereglementeerde aanstekers?

Heel groot is de kans dat ik me betrapt zou voelen. Zolang ergens mee wegkomen, om dan alsnog betrapt te worden.... das wel echt vette pech! Maarrrreeeuuu, voor alle duidelijkheid, ik beweer niet langer dat LA zeker gepakt heeft... Het kost teveel tijd en moeite en de discusie is toch eindeloos. Binnen 20 jaar hebben ze waarschijnlijk genoeg aan één enkele haarspijl om te zien of iemand doping gebruikt, maar dan zal er ook weer gezegd worden dat het te lang geleden is en dat het er niet meer toe doet.
En het doet er ook niet meer toe, er zijn andere renners bezig nu, en dat intereseert mij meer. Gilbert die een prachtprestaatsie neerzet gisteren, uwe ploegmakker durven achterlaten op tien kilometer van de streep, grote klasse is het!

galibier
Forum-lid

galibier 07 jun 2006 16:51

@ freek,
Fijn, de lont is uit het kruitvat  .
Toch nog enkele bemerkingen.
Ik ben geen Berlusconi-fan. Maar ook geen Prodi-fan. Wel een hooggebergte-fan.
Ik heb gezegd: de MEESTE journalisten, niet ALLEMAAL. Daar bestaan trouwens cijfers over. Hier in België ligt de verhouding links/rechts(qua journalistiek weliswaar, godzijdank) ongeveer op 80/20. A ja, want links wil de wereld verbeteren en daarvoor is de media het middel bij uitstek. Ten tijde van Fortuyn heb ik er in ieder geval geen enkele gezien die hem in bescherming nam.
Wist je trouwens dat er alweer milieuvriendelijke stoffen bestaan die bij ontbranding enkel waterstof produceren? Mijn firma levert ze met tonnen aan het Midden Oosten. Op verzoek zend ik je een staal.
Ik vind dit een braaf forum.  Ze zijn bang van de gedachtenpolitie.
En nu ga ik de postertjes van LA opblinken en het wierookvat aansteken.
Ps Wat hij zei van Elefantino vond ik ook niet kunnen.
Mvrgr

freek
Forum-lid

freek 12 jun 2006 12:24

Quote: Origineel geplaatst door galibier op 07 Juni 2006
Ik heb gezegd: de MEESTE journalisten, niet ALLEMAAL. Daar bestaan trouwens cijfers over. Hier in België ligt de verhouding links/rechts(qua journalistiek weliswaar, godzijdank) ongeveer op 80/20.

Waar haal je die cijfers vandaan? Ik wil er wel even op wijzen dat Vlaanderens grootste media-organen in de geschreven en de audiovisuele pers resp. Het Laatste Nieuws en VTM zijn, die bezwaarlijk "links" genoemd kunnen worden, dus die "linkse" media stellen niet zo veel voor. En sedert het journalistenexamen bij de VRT veel gemakkelijker is geworden zullen er daar onderhand ook zelfs liberalen aan de slag kunnen

A ja, want links wil de wereld verbeteren en daarvoor is de media het middel bij uitstek. Ten tijde van Fortuyn heb ik er in ieder geval geen enkele gezien die hem in bescherming nam.

Tja, is de wereld dan niet voor verbetering vatbaar? Hem wilen verbeteren lijkt me in elk geval minder kwalijk dan hem om zeep helpen! Wat Fortuyn betreft: journalisten moeten politici niet in bescherming nemen, maar PF is in elk geval wel op een zeer genuanceerde en faire manier in beeld gebracht door iemand als Hugo Camps (nochtans een "linkse" journalist...).

Maar bon, ik denk dat we ondertussen wel heel erg aan het afwijken zijn

wielerrevue
Forum-lid

wielerrevue 12 jun 2006 13:48

Ik lees hier berichten over mijn goede vrienden Romano Prodi en Silvio Berlusconi, echter dit topic gaat over het vermeende drugsgebruik van de beste Tourrenner ooit....

dario
Forum-lid

dario 12 jun 2006 16:03

Da's waar ook, we zouden het bijna vergeten! Maar Laten we LA ook maar in zijn sop gaar koken; momenteel zijn er wel belangrijkere dingen om ons mee bezig te houden, zoals de Ronde van Zwitserland, of de zaak Saiz (zo lang het maar niet over voetbal gaat!!!)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 12 jun 2006 17:49

Als je over de Ronde van Zwitserland of de Saiz-case wilt keuvelen, heb je het verkeerde topic-luikje geopend, Dario. Daarvoor moet je een paar deurtjes verderop wezen.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 24 jun 2006 00:54

Kan iemand mij uit de droom helpen? Ik ben altijd van mening geweest dat de bewijzen voor het doping gebruik van lance armstrong te dun waren om te geloven. Maar nu schijnt hij toch zelf te hebben toegegeven epo te hebben gebruikt. Alleen (en dat vind ik wel een belangrijke) dat heeft hij gedaan ter bestrijding van zijn kanker. Zal hij daar met de eerste tour overwinning nog profijt van hebben gehad, of had hij daarvoor langer moeten gebruiken? Let wel ik geloof nog steeds niet dat hij onder doping zijn zeges heeft behaald

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 24 jun 2006 01:23

Nee, het punt was toch dat hij toegegeven heeft meerdere producten gebruikt te hebben. De artsen moeten dat weten natuurlijk voordat ze je vol medicijnen stoppen. Dat hij EPO heeft gekregen was al bekend en niet meer dan normaal. Het gaat om de andere producten en Epogebruik voordat hij in het ziekenhuis lag.
Effe van Teletekst: Lance A heeft in 96 bekend doping te hebben gebruikt. Dat meldt het Franse Dagblad Le Monde. Hij werd indertijd behandeld wegens kanker. Bij het bepalen van de medicatie na een operatie, zou hij aan een arts van het ziekenhuis in Indiana hebben verklaard groeihormoon, cortisonen, testosteron en epo te hebben genomen. Armstrong zou dat ten overstaan van oud-ploeggenoot Frankie Andreu en diens vrouw Betsy hebben gedaan. Le Monde baseert zich op getuigenissen die begin dit jaar voor de rechtbank in Dallas zijn gedaan. De krant zegt over een transcript van de verklaring onder ede van Betsy Andreu te beschikken.
Toch wel heavy...

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 24 jun 2006 02:34

Indien iemand stelselmatig de volgende  middelen heeft gebruikt:  groeihormoon, cortisonen, testosteron en epo, bestaat de mogelikheid op verhoogde kans van teelbalkanker! 
Het lijkt er dus op dat onze vriend deze verschrikkelijke ziekte deels aan zichzelf te wijten heeft gehad. Maar dit behoefd nog niet te betekenen dat hij ook gebruikt heeft om de tour 7x te winnen.
Wordt vervolgd!
Gerardo

pantani
Forum-lid

pantani 24 jun 2006 12:28

Sorry maar nu ga ik wss het grofste zeggen dat hier al is gezegt!
Hij helpt vele kinderen en andere slachtoffers met kanker,maar...
hij heeft de ziekte verdomd goed uitgebuit!Heeft ervan geprofiteert en dan maar de onschuldige uithangen!
ndertussen(gisteren weeral!)hebben zoal een 30-tal mensen;naasten,kennissen,familie,ploegleiders,dokters,ploeggenoten,...toegegeven dat Armstrong heeft genomen!En geen kat die hun gelooft???
WAT GELD NIET DOET!!!
Zal eens een spreuk geven en denk daar maar eens aan(zal daarna wel commentaar lezen)

mensDOM-dierRIJK
il magnifico

Plaats reactie