Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2012

rikkert
Forum-lid

rikkert 22 jun 2012 13:41

http://www.sportcommunication.info/ilov ... ?dossard=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Tussentijden Michel Snel.....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

fly
Forum-lid

fly 22 jun 2012 15:47

daniel1975 schreef:a. waarom zou je dat willen?
b. volgauto's etc zijn echt mateloos irritant en voor ons als gewoon klootjesvolk totaal overbodig.
Ik dacht zeker niet aan n volg auto! Lijkt me niet prettig voor iedereen. Maar meer n handlanger met verse bidons in de plaatsen waar je door komt?!? of zo iets...

rikkert
Forum-lid

rikkert 22 jun 2012 15:58

Ik had bij apledhuezfietsreizen geboekt en die stonden op 5 punten met tasjes die je zelf kon vullen vooraf. (glandon, telegraph, galibier, voet alp, top alp). was wel lekker hoor. Je eigen voeding waaraan je gewend bent. Je kon er ook jasjes ed in kwijt maar uieindelijk heb ik alle tasjes met hetzelfde gevuld. Dan hoef je niet na te denken. Vond het wel een goede service. In de laatste zak had ik slippers zitten, wat een genot na een dagje beulen.

Volgautos is tamelijk irritant. Het eerste deel van de telegraph moest ik echt slalommen tussen de autos door.

fly
Forum-lid

fly 22 jun 2012 19:27

rikkert schreef:http://www.sportcommunication.info/ilov ... ?dossard=5

Tussentijden Michel Snel.....
Leuk om te lezen/zien. Maar heeft ie de Alpe nu in minder dan 26 opgereden? Is mijns inziens onmogelijk, dus zal ik plaatje het wel fout interpreteren?!

rikkert
Forum-lid

rikkert 22 jun 2012 21:06

Nope, dit is de tijd van alp minus de daaltijd van de glandon. Glandon telt niet mee.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 jun 2012 10:14

... en zoals ieder jaar staan er weer de nodige startbewijzen op Marktplaats en de bekende fora. Dus zoek je nog een startkaart, sla je slag.

link2000
Forum-lid

link2000 26 jun 2012 15:33

Wij gaan aanstaande zondag naar Bourd D'oisans voor de Marmotte. ( onze eerste) Wij vroegen ons echter af, hoeveel te fietsen in de week vooraf de Marmotte. Zelf dacht ik aan, op maandag de Glandon en weer terug. Op dinsdag met de auto naar de voet van de Telegraphe en dan de Telegraphe en de Galibier op fietsen en dan noodzakelijkerwijs ook de Telegraphe weer terug op om weer bij de auto te komen. Woensdag dan col D'ornon en de Alpe D'Huez op fietsen. Donderdag en vrijdag dan helemaal niks. Is dit verstandig of is met name de dinsdag iets te veel van het goeie?
The world is yours.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jun 2012 15:39

Als je op zaterdag nog moe bent van dinsdag 1 klimmetje op rijden kan je beter geen Marmotte gaan rijden. Ipv steeds bovenop omkeren zou ik toch wat meer rondjes uitzoeken. Bijv met de Col de Sarenne.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fly
Forum-lid

fly 26 jun 2012 19:10

link2000 schreef:Wij gaan aanstaande zondag naar Bourd D'oisans voor de Marmotte. ( onze eerste) Wij vroegen ons echter af, hoeveel te fietsen in de week vooraf de Marmotte. Zelf dacht ik aan, op maandag de Glandon en weer terug. Op dinsdag met de auto naar de voet van de Telegraphe en dan de Telegraphe en de Galibier op fietsen en dan noodzakelijkerwijs ook de Telegraphe weer terug op om weer bij de auto te komen. Woensdag dan col D'ornon en de Alpe D'Huez op fietsen. Donderdag en vrijdag dan helemaal niks. Is dit verstandig of is met name de dinsdag iets te veel van het goeie?
Alleen jij weet of je voldoende getraind bent/hebt, wat je aan kunt en hoe snel je normaliter hersteld. Als je al heel wat hoogtemeters & kilometers in de benen hebt dan zou ik maar lekker gaan klimmen daar! Zoals amclassic-fan al zei, zijn er genoeg mooie rondjes te vinden daar! Hierna afhankelijk van je herstellend vermogen een of enkele dagen rust voor de 7de ( de tour win je in bed ;) ) . Maar dit alles mijns inziens natuurlijk!

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 26 jun 2012 22:23

2006 was mijn laatste Marmotte 2,5 week ervoor kreeg ik een antibiotica kuur voor een bijbalonsteking (dachten ze) en mocht ik zeker 2 weken niet fietsen. Afgezien van de vreselijke irritatie tussen mijn dijen wordt je daar niet echt vrolijk van, in tegendeel. Alle vooraf getrainde uren en kilometers leken nu ineens verspilde moeite..die pillen hadden een gigantische impact op het fysieke functioneren.. en zag de 'Marmotte' al aan mijn neus voorbij gaan. Toch besloot ik met onze groep van 10 man mee te gaan terwijl ik de kuur gewoon heb afgemaakt (zaterdags de week voor D-Day de laatste ingenomen) s'maandag hebben we een tocht gereden van 110km met 2 beklimmingen.. tranen schoten mij in de ogen toen ik als een bezopen kat bij de 1e beklimming boven kwam.. Normaliter stond ik bekend als een van de beste klimmer van onze groep, ditmaal kwam ik bijna als een van de laatste boven net voor de bezemwagen. Even dacht ik de strijdbijl te willen begraven.. en de 'Marmotte' te laten voor wat het is.. nl een tocht voor alleen goed getrainden. Een paar jaar voor deze tocht overleed mijn vader.. die man was gek van wielrennen, voor hem wilde ik iets bewijzen, en kunnen vertellen dat ik de La marmotte zou uitrijden. Met deze gedachte besloot ik ondanks mijn slechte gesteldheid op dat moment toch door te gaan, en maar zien waar het schip zou stranden. De 2e dag op dinsdag zijn we de Glandon opgereden en weer terug afgedaald met als toetje nog een bklimming naar ons verblijf Oz-station (achterkant van Alp d'Huez... Wonderbaarlijk genoeg was ik redelijk hersteld van de dag ervoor hoewel de beklimming toch zwaar verliep deze dag. Woensdag nam ik een rustdag terwijl een groot gedeelte van de groep de Telegraph en de Galibier per fiets gingen verkennen. Donderdags hebben we Alp d'Huez beklommen met als toetje onweer en stromende regen bovenaan de finish. Ik voelde deze dag dat het beter ging in kwam als 4e van ons allen boven. Vrijdag allen een rustdag genomen en met de ski-liften naar Pic-Blanc 3300 meter geweest.. daar kom je pas echt tot rust.. wat een stilte daarboven. Zaterdags dus toch de Marmotte gereden.. waarbij ik even een (emotionele) weerzien had met mijn vader op de Galibier .. uiteindelijk heb ik hem helemaal uitgereden en zilver gehaald wat voor mij, gezien mijn situatie in die weken voorafgaand, bijzonder goed was. Wat ik alleen wil zeggen is, luister vooral goed naar je lichaam, laat anderen doen waar ze goed in zijn, maar trek vooral je eigen plan. En als je vooraf goed getraind bent dan kan een lichaam toch zeer snel herstellen mocht het eens een keer niet meezitten. Achteraf na een 2e kuur die niet aansloeg na de Marmotte bleek ik geen bijbalonsteking gehad te hebben, maar een flinke zaadophoping wat bij 1 op 10000 gesteriliseerde mannen voor kan komen. uiteindelijk is dit vanzelf weer overgegaan ;) ;) Dit jaar sta ik er beter voor en hoop nu op betere afronding van deze zware tocht .
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

kogafanaat
Forum-lid

kogafanaat 27 jun 2012 09:24

Inderdaad, goed naar je eigen lichaam luisteren. Hoop de tocht dit jaar voor de derde keer te rijden. Heb echter de laatste dagen veel last van vastzittend slijm en een irritante hoest. Geen ontsteking dus geen antibioticum noodzakelijk aldus de huisarts. Gebruik nu wat bisolvon om slijm los te krijgen. Heeft iemand nog andere tips en wat te doen met fietsne tot aan de Marmotte. We vertrekken maandag richting de Alpen. Ik hoor graag tips.
fietsfanaat

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 jun 2012 09:45

Rust pakken! Week voor vertrek liefst niks meer doen behalve dan wat losfietsen.

@herera zou je wat meer enters in je verhaal willen zetten want het is nu schier onleesbaar. Dank!

Plaats reactie