Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote winterschoenen topic

Gebruikersavatar
paul1
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:50

Gebruikersavatar paul1 26 nov 2016 21:08

Avvocato schreef:Die velotoze dingen zijn echt waterdicht en loopt geen water in van boven als je ze goed aandoet (eerst voet erdoor en op bloot been en dan afrollen over de schoen). Zit alleen geen enkele ventilatie in want is gewoon een soort condoom voor je schoen. En je trekt ze na een paar keer kapot in mijn ervaring...
Poos geleden. Deze Velotoze "dingen" ook gekocht. Bijna niet aan te trekken en idd na paar keer aantrekken gescheurd.Zijn idd vanaf bovenzijde waterdicht. Ventileren nul komma nul en zijn flinterdun.Daarna dingen doormidden geknipt, vanaf hak naar bovenzijde wreef. Voorste stuk gebruik ik als teenbeschermer en bovenste gedeelte als elastische watermanchet om over overschoen heen te trekken. Water lekt niet meer binnen in dikke overschoen. Makkelijk aan te trekken. Deze manchet uiteraard aantrekken voordat je schoen aan doet.

Andere optie is evt stuk van (kapotte) binnenband afknippen. Dit kan waarschijnlijk net zo goed funktioneren. Je zul waarschijnlijk wel moeten experimenteren welke maat band geschikt is voor je kuit/onderbeen. Bij sprinterskuiten binnenband van brommer gebruiken .
Laatst gewijzigd door paul1 op 26 nov 2016 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
paul1
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:50

Gebruikersavatar paul1 26 nov 2016 21:28

Bospaadje schreef:Bedankt voor je reactie, maar dat is nog niet helemaal wat ik bedoel. Ik doel eigenlijk op het zwarte gedeelte van deze overschoen. Dus ik zoek eigenlijk alleen een mantel van neopreen die aansluit op het been en ergens ron de enkel ophoudt. Misschien is een volledige overschoen de enige oplossing, maar dat is met de mw81 eigenlijk niet nodig. Het gaat puur om het afvoeren van "beenwater" over de ingang van de schoen.

Ik heb zulke elastische neopreen manchetten. Deze zijn ca. 10 cm. lang en zijn speciaal gemaakt om te voorkomen dat water via been in schoen/sok lekt. Gaat over overschoen heen en omsluit been.
Ca. 3 jaar geleden gekocht bij Rose. Verkrijgbaar in twee maten.
Merk ; Protective Kan ze niet meer terugvinden op site van Rose. Werken prima en makkelijk aan te trekken.
Toch nog iets kunnen vinden op internet. Googel op ; Protective bootlegs

Poosje geleden voor de fun ook latex overschoenen van Velotoze geprobeerd.
Zie hiervoor mijn reactie op post van Avvocato.


TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 03 dec 2016 16:53

Haha dat ziet er wel heel Kinky uit! :mrgreen: :mrgreen:

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

hugo147
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 apr 2013 10:51

hugo147 04 dec 2016 08:12

ik heb onderstaande en al een paar jaar en geen last van natten of koude voeten bij regenweer. Heel tevreden over.

Afbeelding

streamer68
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mar 2015 13:02

streamer68 05 dec 2016 08:20

Momenteel draag neopreen overschoenen over mijn normale wielerschoenen. Maar net als gisteren waar het slechts enkele graden boven nul is kom ik na 50km thuis met ijskoude voeten. Ik heb ook het idee dat er nog veel kou via de onderzijde binnenkomt, door de openingen in de overschoenen en de harde dunne zool van de wielerschoenen.

Wat ik me afvraag is of schoenen zoals de Northwave Fahrenheit ook betere bescherming biedt via de zool. Dikkere (binnen) zool of extra bekleding aan de binnenzijde. Is er iemand die daar iets over kan zeggen?

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 05 dec 2016 08:35

Ik doe altijd een extra schapenwollen zooltje van de action in mijn zomerschoenen in de winter. Dat is voor mij voldoende samen met neopreen overschoenen en wat dikkere winterzokken.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

streamer68
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mar 2015 13:02

streamer68 05 dec 2016 08:55

Ik heb al wintersokken aan, als ik daar ook nog een extra zooltje bij zou doen wordt het allemaal te knellend bij mijn voeten.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27895
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 dec 2016 08:57

De zool van de Fahrenheit is inderdaad extra geïsoleerd. Het is overigens ook nog een carbon zool, mocht je dat belangrijk vinden..

Het is mijn ervaring dat een winterschoen een heel stuk warmer is dan een zomerschoen + overschoen. En het beste nieuws: ook over je winterschoen kun je gerust een overschoen aandoen.

streamer68
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mar 2015 13:02

streamer68 05 dec 2016 09:27

Dankje Havana,

Deze schoenen zijn al een tijdje mooi geprijst bij Hopman, denk dat ik ze maar eens ga bestellen.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 05 dec 2016 09:33

Ook mijn ervaring, vanochtend met -6 gefietst en absoluut geen last van koude voeten!
Courir c'est mourir un peu

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 05 dec 2016 10:27

Gisteren ook gefietst met de shimano winterschoenen MW81, is de type aanduiding als ik me niet vergis. Ik ben hier heel tevreden over, Gisteren met skisokken, omdat ik last had van koude schenen, maar dat was voor de voeten wat te veel van het goede. Dus komende week met winterfietssokken en eens kijken of ik iets heb aan een lange onderbroek icm winterbroek.
Ik ben nog steeds op zoek naar die protective bootlegs, heb ze met wat hulp hier gevonden, maar dat wordt incl verzenden meer dan 30 euro. Dat is me wat te gortig voor stukje neopreen. Ben nu aan het kijken of ik niets iets vergelijkbar vind wat ik zelf zo kan aanpassen dat het de trick doet

Plaats reactie