Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
kltalsma
- Forum-lid
kltalsma
20 jun 2013 11:13
soloist schreef:@Kltaltsma
welke Garmin heb jij? De 500 of de 510?
]]
De 500
-
soloist
- Forum-lid
soloist
20 jun 2013 11:30
Ok...
Misschien zou een workaround zijn om, zoals jij doet, een koersje te laden, en dan gewoon te gaan rijden, want ik neem aan dat in het scherm waarin je de koers zit dan wel een lijntje ziet lopen waar je al gereden hebt.
Of werkt het zo niet?
-
yswaard
- Forum-lid
yswaard
20 jun 2013 12:07
Op de 510 heb je wel, ook wanneer je geen koers rijdt, een kaartscherm met je afgelegde route als kruimelspoor beschikbaar.
-
gandalf
- Forum-lid
gandalf
20 jun 2013 12:14
Het enige dat ik kan verzinnen is dat je je rit opslaat en deze vervolgens als course laadt. Je krijgt dan wel elke keer foutmeldingen (je rijdt tenslotte de verkeerde kant op) en je moet je rit achteraf samenvoegen (je kunt een rit pas als course laden als je 'm hebt opgeslagen volgens mij) maar het goede nieuws is dat je wel weer thuis komt
It is not a lie if you believe it...
-
soloist
- Forum-lid
soloist
20 jun 2013 12:37
Bedankt voor de reacties. Ik ga morgen maar eens stoeien met de 500 en als jullie (en mijn) suggesties niet goed genoeg werken het ding ruilen voor een 510.
-
harrie
- Forum-lid
harrie
26 jun 2013 21:50
@litespeed. Vanavond een in Gpsies getekende route geladen in de Garmin. De koerspuntenoptie aangevinkt. Zoom op 120m. Dat had ik trouwens altijd al. De wonderen lijken de wereld nog niet uit te zijn, want ik heb geen enkele storing in de coursefunctie kunnen ontdekken. De lijn bleef stabiel. Viel mij wel op dat net tcx bestand aanmerkelijk grotet was dan vergelijkbare routes die ik in course creator of bikeroutetoaster had getekend. Ik ben er in ieder geval heel blij mee. Het moet natuurlijk geen reden zijn voor Garmin om nu maar achterover te gaan leunen.
-
soloist
- Forum-lid
soloist
27 jun 2013 07:10
harrie schreef:@litespeed. Vanavond een in Gpsies getekende route geladen in de Garmin. De koerspuntenoptie aangevinkt. Zoom op 120m. Dat had ik trouwens altijd al. De wonderen lijken de wereld nog niet uit te zijn, want ik heb geen enkele storing in de coursefunctie kunnen ontdekken. De lijn bleef stabiel. Viel mij wel op dat net tcx bestand aanmerkelijk grotet was dan vergelijkbare routes die ik in course creator of bikeroutetoaster had getekend. Ik ben er in ieder geval heel blij mee. Het moet natuurlijk geen reden zijn voor Garmin om nu maar achterover te gaan leunen.
Harrie, op welke versie van de software zit je?
-
kltalsma
- Forum-lid
kltalsma
27 jun 2013 08:53
soloist schreef:Ok...
Misschien zou een workaround zijn om, zoals jij doet, een koersje te laden, en dan gewoon te gaan rijden, want ik neem aan dat in het scherm waarin je de koers zit dan wel een lijntje ziet lopen waar je al gereden hebt.
Of werkt het zo niet?
Dat zou ik even moeten nakijken, volgens mij is dat dan ook weer niet het geval.
Kan zijn dat er dan 1 rechte lijn is welke naar de geladen koers wijst met de kortste afstand naar de route.
Al een tijdje niet kunnen fietsen dus dit kan wel eens niet kloppen
Gr,
-
soloist
- Forum-lid
soloist
27 jun 2013 09:16
Ik ben er inmiddels wel achter dat, als ik een koers laad en vervolgens van die koers afwijk, dat er dan wel een stippellijntje opgebouwd wordt, die je dus ook weer terug kunt volgen. Net zoals op de 305 dus, maar helaas is de 500 ontzettend traag met het opbouwen van het scherm.
De koers-functie is feitelijk onbruikbaar, na bijna elke bocht verdwijnt het lijntje en het opbouwen van het scherm duurt soms minuten lang. Waardeloos!
Schijnt een probleem te zijn wat erin is geslopen bij versie 3.00 . Heb gisteren geprobeerd de 500 te downgraden naar 2.8 maar dat gaat ook nogal problematisch, het lijkt erop dat het ding blijft hangen in de update aangezien het scherm de hele nacht op Loading Loader staat.
Wat een gedoe...
-
ponsteen
- Forum-lid
ponsteen
27 jun 2013 10:26
Ik heb een paar keer een koers gevolgd (een route die hetzelfde apparaat heeft gemaakt). Het ging prima, hoewel voor mij niet erg relevant. Ik ging er vooral veel te hard van fietsen. Het 'kaartje' draait mee (je rijdt altijd 'omhoog') en met de juiste zoomfactor kun je het lijntje goed volgen. Sofwareversie is 3.2; het is een nieuwe Garmin (gekocht met versie 3.0).
Die koers-problemen zitten wellicht voornamelijk in de oudere Garmins?
-
soloist
- Forum-lid
soloist
27 jun 2013 10:44
ponsteen schreef:
Die koers-problemen zitten wellicht voornamelijk in de oudere Garmins?
In mijn oer-Garmin Edge 305 zat het probleem dus niet, in mijn 500 wel. Maar ik lees op diverse fora dat de 510 en 800 er ook al last van hebben. De koers-optie is bij een bepaalde update blijkbaar vern**kt door Garmin en ze hebben het nog niet opgelost.
-
harrie
- Forum-lid
harrie
28 jun 2013 09:38
@soloist: Ik ben blijven hangen op versie 3.0. De verbeteringen in versie 3.2 hebben voor mij geen meerwaarde. En na een aantal horrorverhalen op het Garmin forum over de update van 3.0 naar 3.2 (compleet vastlopen of een "dood" apparaat) heb ik besloten om voorlopig geen updates meer uit te voeren. Als Garmin een echt goede verbetering van de software presenteert ga ik wel weer overstag. Ik hoop dat Garmin na alle kritiek op hun software eens goed wakker wordt. Er komen namelijk steeds meer veelbelovende concurrenten op de markt.
Ik ga voorlopig dus wat stoeien met routes vanuit GPSies.