Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

floepert99
Forum-lid

floepert99 03 aug 2013 20:45

Sparrow86 schreef:Ik stel gewoon een serieuze vraag over de nauwkeurigheid en functionaliteit van Strava. Geef daar normaal antwoord op of houd gewoon je mond.
Afbeelding
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 04 aug 2013 15:45

Volgens mij haalt Strava bij segmenttijden nooit pauzes eruit, ook al sta je een uur stil..die tijd krijg je erbij. (Heb ik zelf ervaren door te pauzeren boven op Le Grand Ballon, toen had ik er 45 minuten langer over gedaan dan mijn clubgenoot die 100 meter voor me reed maar net een iets grotere bocht naar het restaurant maakte.)

Voor de rest klopt het 100% wat AMC schrijft, als je op je Garmin hoge gemiddeldes wilt halen dan stel je gewoon de auto pauze anders in.

Daarnaast varieert de data ook nog eens aan de hand van de upload methode.
Als ik rechtstreeks in Strava en in Garmin connect upload dan kloppen de hoogtemeters op een paar meter na met de waarde in de Edge zelf. Als ik echter Garmin sync gebruik om automatisch Garmin Connect met Strava te synchroniseren dan zijn de hoogte meters meestal compleet fout in Strava en moet ik handmatig elevation correction doen om het weer enigzins kloppend te krijgen.
Afbeelding

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 05 aug 2013 08:53

ericpeters schreef:Volgens mij haalt Strava bij segmenttijden nooit pauzes eruit, ook al sta je een uur stil..die tijd krijg je erbij. (Heb ik zelf ervaren door te pauzeren boven op Le Grand Ballon, toen had ik er 45 minuten langer over gedaan dan mijn clubgenoot die 100 meter voor me reed maar net een iets grotere bocht naar het restaurant maakte.)
Dit klopt. Ik heb een segment gefietst, bij een rotonde gewacht op de rest van de groep en daarna doorgefietst. Omdat het eind van het segment 100 verder lag dan de rotonde heb ik er 15 min langer over gedaan. Je moet segmenten in één keer fietsen van begin tot eind.
ericpeters schreef:Voor de rest klopt het 100% wat AMC schrijft, als je op je Garmin hoge gemiddeldes wilt halen dan stel je gewoon de auto pauze anders in.
+1

fietsengeniet
Forum-lid

fietsengeniet 05 aug 2013 18:54

evrieselaar schreef:Van de week heb ik op een tempo training wat KOM's gehaald, bij mijn profiel staan ze ook onder recent achievements. Als ik dan op het tabblad KOM/CR's klik staat er dat ik geen KOM's heb. Klinkt dat bekend?
Hetzelfde probleem ondervond ik gisteren ook :? :? :?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 05 aug 2013 21:57

jsprbcn schreef:Je moet segmenten in één keer fietsen van begin tot eind.
Sinds ik Strava gebruik durf ik nooit meer zomaar te stoppen op de top van een klim, ik rijd eerst minstens 50 meter door en dan pas terug naar de top om te pauzeren :lol: :evil:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

peter_smale
Forum-lid

Gebruikersavatar peter_smale 05 aug 2013 22:53

fietsengeniet schreef:
evrieselaar schreef:Van de week heb ik op een tempo training wat KOM's gehaald, bij mijn profiel staan ze ook onder recent achievements. Als ik dan op het tabblad KOM/CR's klik staat er dat ik geen KOM's heb. Klinkt dat bekend?
Hetzelfde probleem ondervond ik gisteren ook :? :? :?
Ik had dit een paar pagina's eerder ook al genoemd, ik heb ook twee " ties". Lees deze berichten op het strava forum, er zit niets anders op dan de fiets te pakken en het nog een keer te proberen...

https://strava.zendesk.com/entries/2129 ... s-glossary

https://strava.zendesk.com/entries/2172 ... -segments-

evrieselaar
Forum-lid

evrieselaar 05 aug 2013 23:11

Maar in mijn geval is het geen tie maar sta ik gewoon bovenaan in de KOM lijst

peter_smale
Forum-lid

Gebruikersavatar peter_smale 06 aug 2013 11:38

Maar heb je wel dezelfde tijd als degene die onder je staat? Zo ja, dan heb je een tie. Zo nee, dan moet je Strava mailen om het te fixen.

evrieselaar
Forum-lid

evrieselaar 06 aug 2013 12:41

Nee ik heb een andere tijd, blijkbaar moet ik dan inderdaad Strava even mailen!

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 18 aug 2013 10:37

Ik heb net Strava een mailtje geschreven in verband met de nieuwe "routes" functionaliteit. Dit is in potentie heel interessant maar op dit moment is het niet veel anders dan alle andere route creëer websites. Het enige wat Strava nu extra brengt is dat je een lijst van segmenten op de route ziet terwijl nadat je de route hebt gemaakt. Veel interessantir is natuurlijk dat je de start en eindpunten van de segmenten daadwerkelijk op je Garmin ziet terwijl je bent aan het fietsen vandaar dat ik het volgende aan Strava heb geschreven:
The Strava Route feature could be much more interesting if the cue point list could consist out of the start and end point of segments on the route. It would be necessary to enable and disable the individual segments you want to be cued because sometimes there are many segments on the same stretch of road.
It should also be an option to switch of the standard cue point list because in my opinion this does not add any real value except for people who do not have a navigation device and use the paper list but it is questionable whether these people will use Strava anyway.
Als dat nu meer mensen dat aan Strava gaan vragen dan is de kans dat dit echt wordt ingevoerd veel groter.
Afbeelding

evrieselaar
Forum-lid

evrieselaar 18 aug 2013 13:55

Ik was vergeten nog even te laten weten hoe het afgelopen is! De KOM's staan na een mail richting Strava wel in mijn lijst. De medewerker gaf aan dat het wel vaker voor kan komen, wat dan helpt is de activiteit even op private te zetten en dan weer daarvan af te halen. Op die manier worden de KOM's vaak wel over gezet naar je profiel.

De_Klusjesman4
Forum-lid

De_Klusjesman4 19 aug 2013 17:40

Ik heb voor mijn probleem een eigen topic aangemaakt, het heeft toch niets met Strava te maken. Bedankt voor jullie antwoorden. Excuses!
Laatst gewijzigd door De_Klusjesman4 op 19 aug 2013 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie