Agressie in het verkeer
-
- Forum-lid
Kortom, dood aan de automobilisten.
Vandaag ook weer sterke staaltjes van Totale Hufterigheid mogen meemaken bij de Retro Ronde van Amerongen: Hoe moeilijk is 't om in je luxewagen een sliert relaxt rijdende wielrijders te passeren? Blijkbaar heeeeeeel moeilijk.....
Jesusss jonges; wacht nou effe en daarna kunnen die 80 PK gewoon weer los.
Vandaag ook weer sterke staaltjes van Totale Hufterigheid mogen meemaken bij de Retro Ronde van Amerongen: Hoe moeilijk is 't om in je luxewagen een sliert relaxt rijdende wielrijders te passeren? Blijkbaar heeeeeeel moeilijk.....
Jesusss jonges; wacht nou effe en daarna kunnen die 80 PK gewoon weer los.
Net in de duinen een oude man geholpen.
Die was in de kant geraakt en omgevallen en kon niet meer overeind komen.
Diverse gewone fietsers komend van beide kanten reden gewoon door
Een andere wielrenner stopte ook direct. Dank daarvoor!
Opmerkelijk was het volk wat langs kwam toen we stonden te helpen. Bij een paar was dat dan toch zo'n afkeurende blik of de wielrenners het ongeluk veroorzaakt hadden. Iemand die stopt stelde ook wel een heel suggestieve vraag.
Gelukkig laat ik me daar nooit door afleiden en stop altijd voor ieder die is gevallen.
Gelukkig had de man buiten flinke schrik niks bijzonders en kon hij z'n ritje vervolgen.
Toch zou dit een mooi incident zijn voor een campagne. Zie je twee wielrenners die een bejaarde helpen OF zie je twee wielrenners die een ongeluk hebben veroorzaakt en hun straatje schoon vegen?
Die was in de kant geraakt en omgevallen en kon niet meer overeind komen.
Diverse gewone fietsers komend van beide kanten reden gewoon door
Een andere wielrenner stopte ook direct. Dank daarvoor!
Opmerkelijk was het volk wat langs kwam toen we stonden te helpen. Bij een paar was dat dan toch zo'n afkeurende blik of de wielrenners het ongeluk veroorzaakt hadden. Iemand die stopt stelde ook wel een heel suggestieve vraag.
Gelukkig laat ik me daar nooit door afleiden en stop altijd voor ieder die is gevallen.
Gelukkig had de man buiten flinke schrik niks bijzonders en kon hij z'n ritje vervolgen.
Toch zou dit een mooi incident zijn voor een campagne. Zie je twee wielrenners die een bejaarde helpen OF zie je twee wielrenners die een ongeluk hebben veroorzaakt en hun straatje schoon vegen?
- jeroenkuiper
- Forum-lid
Ik merk dat ik toch wat meer agressie in me heb dan ik soms zou willen :s
Gisteren bij mezelf een gevalletje van roadrage (geen poging het goed te praten overigens, voel me nog steeds knap lullig). Loop me al een paar weken rot te ergeren aan niet oplettende scholieren (afsnijden, hele fietspad bezetten en niet opzij gaan, van alles naar mn hoofd krijgen omdat ik bel om er langs te gaan), zowel op de racefiets als op mn stationsfiets. Gisteren reed ik terug van mn werk en zag al van verre een paar meiden (schat een jaar of 15) die rondjes aan het draaien waren op het fietspad. En ja, precies toen ik langskwam, schoot er eentje het fietspad over, had mij totaal niet gezien. Ik heb in een flits van opgelopen irritatie en weetiknietwat een flinke trap tegen dr fiets gegeven zodat ik niet vol in de remmen hoefde om geschept te worden. Vervolgens hoop commentaar. Het stomste was dat ik ben omgedraaid en verhaal ben gaan halen. Totaal zinloos natuurlijk, want de een kwam niet verder dan dat ze dr broer ging bellen en de ander was alleen maar aan het janken. Ik was totaal fout met mn trap, maar ze hadden geen flauw benul dat ze zelf bijna een ongeluk hadden veroorzaakt. Dat wilde er niet in. Dus ik ben vervolgens zelf maar naar huis gereden...
Zo dat moest er ff uit hoor :s
Gisteren bij mezelf een gevalletje van roadrage (geen poging het goed te praten overigens, voel me nog steeds knap lullig). Loop me al een paar weken rot te ergeren aan niet oplettende scholieren (afsnijden, hele fietspad bezetten en niet opzij gaan, van alles naar mn hoofd krijgen omdat ik bel om er langs te gaan), zowel op de racefiets als op mn stationsfiets. Gisteren reed ik terug van mn werk en zag al van verre een paar meiden (schat een jaar of 15) die rondjes aan het draaien waren op het fietspad. En ja, precies toen ik langskwam, schoot er eentje het fietspad over, had mij totaal niet gezien. Ik heb in een flits van opgelopen irritatie en weetiknietwat een flinke trap tegen dr fiets gegeven zodat ik niet vol in de remmen hoefde om geschept te worden. Vervolgens hoop commentaar. Het stomste was dat ik ben omgedraaid en verhaal ben gaan halen. Totaal zinloos natuurlijk, want de een kwam niet verder dan dat ze dr broer ging bellen en de ander was alleen maar aan het janken. Ik was totaal fout met mn trap, maar ze hadden geen flauw benul dat ze zelf bijna een ongeluk hadden veroorzaakt. Dat wilde er niet in. Dus ik ben vervolgens zelf maar naar huis gereden...
Zo dat moest er ff uit hoor :s
Helemaal niet begrijpelijk. Je gaat als volwassen vent toch geen meidje van 15 van de fiets schoppen? Hoe zou je reageren als je zoiets ziet gebeuren?Peter1379 schreef:Ik begrijp het wel, soms heb je van die momenten dat je denkt... klopt, niet goed natuurlijk maar wel heel menselijk, toch!
Maar ik heb het idee dat dat besef al wel ingedaald is. Fouten maken is niet erg, als je er maar van leert
edit: er staat menselijk ipv begrijpelijk en dat is het misschien wel
It is not a lie if you believe it...
Helemaal niet ok vriend! Je gedraagt je als de eerste beste aso en je moet je tengels (deze keer voeten) ten allen tijde thuis houden. Als iedereen bij zulke situaties meteen begint te rammen is het einde zoek.
Als je het van verre aan zag komen waarom heb je dan niet kenbaar gemaakt dat je eraan kwam? Je kon bellen, roepen (mijn ervaring is dat het bijna niet uitmaakt wat je roept, als je het lachend doet kom je er meestal wel mee weg), fluiten o.i.d.
Ik weet dat je je woede en verbijstering over zoveel domheid soms met moeite 'door kan slikken' maar je hebt je wel te gedragen. Maar tot die conclusie was je zelf ook al gekomen (gelukkig)...
Als je het van verre aan zag komen waarom heb je dan niet kenbaar gemaakt dat je eraan kwam? Je kon bellen, roepen (mijn ervaring is dat het bijna niet uitmaakt wat je roept, als je het lachend doet kom je er meestal wel mee weg), fluiten o.i.d.
Ik weet dat je je woede en verbijstering over zoveel domheid soms met moeite 'door kan slikken' maar je hebt je wel te gedragen. Maar tot die conclusie was je zelf ook al gekomen (gelukkig)...
haha, naar 15 jarige meisjes fluiten... ik zou maar uitkijken...mr.chrono schreef:Je kon bellen, roepen (mijn ervaring is dat het bijna niet uitmaakt wat je roept, als je het lachend doet kom je er meestal wel mee weg), fluiten o.i.d.
- thestudent
- Forum-lid HC
Schoppen is echt niet ok!. Ik ben aan een semi charmeoffensief begonnen en bedank nu iedereen die netjes aan de kant gaat. Dat werkt heel erg goed tot nu toe. Anticiperen is in de situatie hierboven natuurlijk belangrijk.. 15-jarige pubers hebben helemaal geen oog voor het verkeer. De roddels wie met wie is, wat er gisteren gebeurde tijdens het uitgaan en of die jongen haar nu wel of niet leuk vind is allemaal veel belangrijker. En hun telefoon is zowat vegroeid met de vingertoppen. Daarom kan je maar beter altijd laten weten dat je eraan komt. 'Hallo Dames mag ik er even door/pas op..." etc. Het levert een hoop gegiechel op, maar het werkt wel! Communiceren is stap 1 voor het voorkomen van ongelukken. Als het op stukken druk is, dan rijdt je gewoon langzamer en oplettender. Hard rijden kan altijd nog. Je hebt er niets mee te winnen om keihard door te rammen. Je bent misschien 2minuten sneller, maar het is geen betere training. Het afremmen en weer optrekken is waarschijnlijk zelfs nog veel beter. Zelf noodstoppen kunnen maken is ook belangrijk, dus zorg dat je altijd nog kan remmen als het mis dreigt te gaan.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!