Tubeless
Vanaf nu hoor ik ook bij de "tubeless-club"
Nadat ik dinsdag mijn voorband erop gelegd te hebben, heb ik vandaag zonder al te veel moeite mijn achterband op mijn carbon wielset gekregen.
Het scheelt wel dat ik de banden eerst een paar weken (met binnenbandjes) op mijn oude fiets heb gebruikt.
Ook een beetje zeep en de VAR bandenknecht maken het een stuk makkelijker.
Welke bandendruk adviseren jullie me?
Ik weeg een kleine 70kg. (en het betreft dus de ultremo zx tubeless 23mm banden zowel voor als achter)
MVG Frank
Nadat ik dinsdag mijn voorband erop gelegd te hebben, heb ik vandaag zonder al te veel moeite mijn achterband op mijn carbon wielset gekregen.
Het scheelt wel dat ik de banden eerst een paar weken (met binnenbandjes) op mijn oude fiets heb gebruikt.
Ook een beetje zeep en de VAR bandenknecht maken het een stuk makkelijker.
Welke bandendruk adviseren jullie me?
Ik weeg een kleine 70kg. (en het betreft dus de ultremo zx tubeless 23mm banden zowel voor als achter)
MVG Frank
Welkom bij de club.FranX78 schreef:Vanaf nu hoor ik ook bij de "tubeless-club"
Nadat ik dinsdag mijn voorband erop gelegd te hebben, heb ik vandaag zonder al te veel moeite mijn achterband op mijn carbon wielset gekregen.
Het scheelt wel dat ik de banden eerst een paar weken (met binnenbandjes) op mijn oude fiets heb gebruikt.
Ook een beetje zeep en de VAR bandenknecht maken het een stuk makkelijker.
Welke bandendruk adviseren jullie me?
Ik weeg een kleine 70kg. (en het betreft dus de ultremo zx tubeless 23mm banden zowel voor als achter)
MVG Frank
Op de band staat een minimale druk van 6bar en maximale druk van 8,5bar. Zelf rijd ik met 7bar en bevalt vooralsnog prima, ben zelf +90kg. Ik zou jouw ook 7bar adviseren, rekening houdend met een mogelijk door de latex te repareren lek wat altijd een druk vermindering met zich meebrengt bij het dichten.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Voor degenen die goedkoop ff wil testen met tubeless, heb een gebruikte Ultremo ZX tubeless band liggen, voor 10 euro.
Niet nieuw, maar wel luchtdicht en dus prima voor een testje
Niet nieuw, maar wel luchtdicht en dus prima voor een testje
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13689
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zo de notubes ventiel verlengers zijn besteld. Zodra ze binnen zijn kijken of ik de assault 2013 tubeless krijg en of dat goed gaat.
Ik krijg als het goed is binnen een dag of tien de laatste tubeless-spulletjes binnen en dan ga ik het ook proberen.
De banden die ik ga gebruiken zijn een schwalbe one (voorband), en een hutchinson sector 28 (achterband). Als sealant heb ik zowel stans liggen als het veel onbekendere 'magic milk', van oko; ik denk dat ik maar voor de laatste ga, dan weten we gelijk of dat wat is hè... Wordt vervolgd.
De banden die ik ga gebruiken zijn een schwalbe one (voorband), en een hutchinson sector 28 (achterband). Als sealant heb ik zowel stans liggen als het veel onbekendere 'magic milk', van oko; ik denk dat ik maar voor de laatste ga, dan weten we gelijk of dat wat is hè... Wordt vervolgd.
Als je banden gewoon hard genoeg zijn zal dat minder snel gebeuren dan op de mountainbike... Daar gebeurd het alleen al je banden erg zacht zijn en je hard over bepaald obstakels rijdt en/of velgen die niet matchen met de banden.Eindbaas schreef:'Burpen' die bandjes op racewielen ook (of minder)?
Op de racefiets rijdt je doorgaans met meer luchtdruk als op de mountainbike. Toch zou het kunnen voorkomen als je hard door een kuil of spoorwegovergang rijdt. Echter met een binnenband zou je dan een snake-bite hebben, dus lek zijn gereden... Ik zou er niet zo bang voor zijn dat je band gaat burpen op de racefiets.
Ik betwijfel zelfs of ze kunnen burpen. Ik heb nu zeker 4000 km tubeless gereden onder veel verschillende condities en lage banden spanning. Verder heb ik een 2 keer goed lek gereden waarbij de band helemaal leeg liep, maar toch mooi om de velg bleef zitten (opgepompt waarna de vloeibare latex alsnog lek dichtte).
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
voor de twijfelaars op montagegebied: zojuist in 15 min 2 wielen (shimano wh-7850-tl) omgekat naar tubeless, met de schwalbe one's. oppompen kon zelfs met zefal handpomp, direct in orde.
heb wel stans ventielen gebruikt ipv de originele van shimano, omdat die laatste geen verwijderbare kern hebben. je hebt wel het originele asymmetrische ringetje van shimano voor het achterwiel nodig!
geen hulpmiddelen gebruikt, wel een beetje latex, maar kwam niks langs de velg. wel band bij ventiel als laatste om de velg. ging stuk makkelijker dan de bontrager r3's die ik eerder eens had.
vanmiddag rijden, beetje spelen met de druk
heb wel stans ventielen gebruikt ipv de originele van shimano, omdat die laatste geen verwijderbare kern hebben. je hebt wel het originele asymmetrische ringetje van shimano voor het achterwiel nodig!
geen hulpmiddelen gebruikt, wel een beetje latex, maar kwam niks langs de velg. wel band bij ventiel als laatste om de velg. ging stuk makkelijker dan de bontrager r3's die ik eerder eens had.
vanmiddag rijden, beetje spelen met de druk
-
- Forum-lid
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 02 mar 2013 22:57
Al iemand 25mm schwalbe one banden gevonden?
Tja, het lijkt erop dat Schwalbe wacht met de productie tot er voldoende belangstelling is?verbraakje schreef:Al iemand 25mm schwalbe one banden gevonden?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless