Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Eifel (Duitsland)

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1829
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 01 jun 2015 22:56

Yes, Buzz is back, nogmaals bedankt Buzz.

Nog van vorig jaar:
puffdaddy schreef:Gisteren eindelijk de door Buzz speciaal uitgezette route voor mij gefietst met drie man.
En inderdaad wat een prachtige omgeving en wat een goede wegen in de Eifel.
Ook heeft Buzz van die bijna onvindbare wegen er in gegooid, veelal autovrij.
De Widdauer- en Hammer Mauer zijn natuurlijk krengen.
De Meuchelberg (doodlopende klim) hebben we wel uit de oorspronkelijke route gehaald.

Rott is inderdaad een hele goede uitvalbasis en het stuk over de Vennbahnweg is ook heel apart. Kortom een hele prachtige rit gehad, het enigste minpuntje was dat we niet zo'n geweldig weer hadden.
De eerste uren zelfs nog af en toe in de mist gefietst.
Neemt niet weg dat het een geslaagde dag was en ik was aan de finish dan ook behoorlijk brak.
Bedankt Buzz voor de prachtige route die je voor ons hebt uitgezet.
Voor herhaling vatbaar en voor iedereen aan te raden.

Ik wil wel even vermelden dat de afslag na Vossenack, de Simonskaller strasse, open ligt, daar hebben wij flink moeten "kluunen", dat was voor ons een afdaling, maar andersom is dat volgens mij de klim naar kloster Vossenack.
Hieronder de link naar deze route, zo'n 161 km met ± 2500 hoogtemeters.
In Woffelsbach hebben we wat gezocht naar een eetgelegenheid, dat verklaard het gekronkel in de route.

http://connect.garmin.com/activity/589624492
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 04 jun 2015 12:28

Leuk om te lezen! Straffe kost zoals beloofd, de Mauer-route. Niet zo gek dan ook dat een goede uitvalsbasis, goede wegen, prachtige omgeving en een prachtige route toch eindigt met behoorlijk brak over de finish bollen. ;)

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 08 jun 2015 13:28

Naast of i.p.v. eventueel Frankrijk in september, oriënteren wij (gezin + opa/oma en 2 kleintjes van 1 en 3) ook voor 1 of 2 weekjes wat dichter in de buurt van huis.

Nu lijkt mij, want papa wil natuurlijk wel de fiets mee, de omgeving van de Eifel wel een leuke optie daarvoor. Nu ben ik op zoek naar wat leuke verblijfplaatsen in de omgeving van wat leuke fiets gebieden. Liefst iets van een huisje in de buurt van wat leven (denk zwembad, activiteiten, stadje) of een vakantie park wat aan te raden.

Kan iemand zijn ervaring delen daarmee? Zag al zat leuke ritjes in dit topic verder.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 08 jun 2015 18:42

Ik ga deze zomer naar centerparks eifel op vakantie. Nu was ik wat rondjes aan het uitzetten voor de gps. Maar vraag me af welke wegen ik wel overheen mag. Mag je bv over de B wegen fietsen? Die kom ik zo nu en dan tegen en zie geen andere optie dan er overheen te gaan.

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 02 aug 2015 19:46

richard-w schreef:Ik ga deze zomer naar centerparks eifel op vakantie. Nu was ik wat rondjes aan het uitzetten voor de gps. Maar vraag me af welke wegen ik wel overheen mag. Mag je bv over de B wegen fietsen? Die kom ik zo nu en dan tegen en zie geen andere optie dan er overheen te gaan.
He leuk!Ik ga ook,op gpsies heb ik al wat leuke routes gezien.

Welke afstand ga je doen?
Specialized Diverge Axs

zipp
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 26 okt 2007 12:30

zipp 02 aug 2015 22:00

richard-w schreef:Ik ga deze zomer naar centerparks eifel op vakantie. Nu was ik wat rondjes aan het uitzetten voor de gps. Maar vraag me af welke wegen ik wel overheen mag. Mag je bv over de B wegen fietsen? Die kom ik zo nu en dan tegen en zie geen andere optie dan er overheen te gaan.
Je mag in Duitsland over alle wegen fietsen ,behalve als het met een verbodsbord is aangegeven , men doet er in de eifel over hel algemeen niet moeilijk over als je met de racefiets over de openbare weg fietst , zolang je maar achter elkaar fietst en het overige verkeer niet onnodig hinderd,

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 02 aug 2015 22:15

zipp schreef:
richard-w schreef:Ik ga deze zomer naar centerparks eifel op vakantie. Nu was ik wat rondjes aan het uitzetten voor de gps. Maar vraag me af welke wegen ik wel overheen mag. Mag je bv over de B wegen fietsen? Die kom ik zo nu en dan tegen en zie geen andere optie dan er overheen te gaan.
Je mag in Duitsland over alle wegen fietsen ,behalve als het met een verbodsbord is aangegeven , men doet er in de eifel over hel algemeen niet moeilijk over als je met de racefiets over de openbare weg fietst , zolang je maar achter elkaar fietst en het overige verkeer niet onnodig hinderd,
Verkeer in de Eifel? :roll: :lol:
Specialized Diverge Axs

senior
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 03 aug 2015 23:03

feddesman schreef:
zipp schreef:
richard-w schreef:Ik ga deze zomer naar centerparks eifel op vakantie. Nu was ik wat rondjes aan het uitzetten voor de gps. Maar vraag me af welke wegen ik wel overheen mag. Mag je bv over de B wegen fietsen? Die kom ik zo nu en dan tegen en zie geen andere optie dan er overheen te gaan.
Je mag in Duitsland over alle wegen fietsen ,behalve als het met een verbodsbord is aangegeven , men doet er in de eifel over hel algemeen niet moeilijk over als je met de racefiets over de openbare weg fietst , zolang je maar achter elkaar fietst en het overige verkeer niet onnodig hinderd,
Verkeer in de Eifel? :roll: :lol:
Tja, het klinkt misschien vreemd maar die Duitser willen soms ook wel eens van A naar B. Het ergste is dat ze in een klim kilometers lang achter je aan blijven rijden. En vergeet vooral de motorrijders niet! Die vinden al die bochten heuvel op en heuvel af al net zo mooi als wij.

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 04 aug 2015 04:06


Tja, het klinkt misschien vreemd maar die Duitser willen soms ook wel eens van A naar B. Het ergste is dat ze in een klim kilometers lang achter je aan blijven rijden. En vergeet vooral de motorrijders niet! Die vinden al die bochten heuvel op en heuvel af al net zo mooi als wij.
Ja dat is wel link.Ik hoop wel dat het weer een beetje meezit dat scheelt natuurlijk aardig wat qua zwaarte.
Waar kan ik de eifel mee vergelijken? Zwaarder als Limburg ?Zit namelijk te twijfelen welke afstand te doen qua klimwerk heb ik tegen die tijd 1 keer Limburg gedaan en 8 keer de heuvelrug.
Wil wel graag op een normale manier finishen :D
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 04 aug 2015 09:53

feddesman schreef:
richard-w schreef:Ik ga deze zomer naar centerparks eifel op vakantie. Nu was ik wat rondjes aan het uitzetten voor de gps. Maar vraag me af welke wegen ik wel overheen mag. Mag je bv over de B wegen fietsen? Die kom ik zo nu en dan tegen en zie geen andere optie dan er overheen te gaan.
He leuk!Ik ga ook,op gpsies heb ik al wat leuke routes gezien.

Welke afstand ga je doen?
Ik heb 2 keer 48 km gereden, en 1 keer 35 km ivm regen. Het verslag en aantal fotos komen nog, ben nu nog een weekje met de boot op vakantie.

yoekel
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 03 sep 2014 11:35

yoekel 27 okt 2015 17:37

De eerste paar pagina's van dit topic heb ik doorgelezen, ziet er erg mooi uit de Eifel, het lukt me zo snel even niet om 21 pagina's af te werken.

Nu wordt het zaterdag met een beetje geluk nog heerlijk weer. Heeft iemand van jullie een GPS-file van tussen de 140 en de 170km voor een Eifelronde, met daarin de mooiste opgenoemde Mauers en andere klimmen?

Bedankt!

edit: spuit 11, hier op de laatste pagina in elk geval al de route van Buzz van 162km gevonden.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 27 okt 2015 19:49

Buzz is de connaisseur wat betreft de Eifel, dus zoek maar even wat posts van hem en je hebt voldoende routes
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Plaats reactie