Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2015

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 23 mar 2015 00:10

Dat makkelijkste/moeilijkste citaat over Milaan-San Remo komt in een aantal varianten elk jaar weer tientallen keren voorbij, maar wie heeft dat nu eigenlijk oorspronkelijk gezegd?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 23 mar 2015 10:04

Tot aan de Poggio vond ik het nog wel een aantrekkelijke koers (toch in MSR-maatstaven).
Poggio zelf was een teleurstelling. Iedereen plant er zijn aanval om dan uiteindelijk mekaar het wit uit de ogen te kijken.

Wel respect voor Team Sky (Thomas) en BMC die er toch wat probeerden van te maken.
Degenkolb echt machtige kerel, lijkt me dit stukje in PR ook wel te kunnen opvoeren.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

gringo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2010 18:17

gringo 23 mar 2015 12:15

Hazewinkel schreef:"MSR de gemakkelijkste koers om uit te rijden" is misschien wat overdreven, maar ik ben het met gringo eens. Ik heb met veel plezier naar de laatste 30 km gekeken!
Wel binnen het kader van profs en de grote klassiekers.

ec02
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mar 2015 21:06

ec02 23 mar 2015 21:23

Voor wie San Remo gemist heeft hier de laatste 40km

https://youtu.be/Rc6GAUHo3_E

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 23 mar 2015 21:33

Tinkov stelt Riis op non-actief

Goh,


Oleg Tinkoff, de baas van wielerploeg Tinkoff, heeft ploegleider Bjarne Riis voor onbepaalde tijd op non-actief gesteld. Reden is het gebrek aan resultaten binnen de ploeg, waar Alberto Contador één van de kopstukken is. Dat meldt de Franse sportkrant l'Equipe.
Tinkoff verwijt Riis dat hij zich niet als een leider opstelt en dat daardoor resultaten uitblijven. In de Tirreno-Adriatico en de voorjaarsklassieker Milaan-Sanremo reed de Russische ploeg in de anonimiteit. Riis reageerde geïrriteerd op de manier waarop hij op het matje werd geroepen door Tinkoff. Vervolgens werd de Deense ex-renner op non-actief gesteld.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39599
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 mar 2015 08:18

En we weten wat er gebeurde toen vorig voorseizoen de resultaten bij Astana uitbleven.....
Less is bore

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 24 mar 2015 08:21

Valt niet mee denk om te werken voor Oleg. Ik geniet van al zijn tweets ed maar volgens mij is het een vreselijke vent om mee te werken.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 24 mar 2015 09:28

Melda schreef:Tot aan de Poggio vond ik het nog wel een aantrekkelijke koers (toch in MSR-maatstaven).
Poggio zelf was een teleurstelling. Iedereen plant er zijn aanval om dan uiteindelijk mekaar het wit uit de ogen te kijken.

Wel respect voor Team Sky (Thomas) en BMC die er toch wat probeerden van te maken.
Degenkolb echt machtige kerel, lijkt me dit stukje in PR ook wel te kunnen opvoeren.
Je mag niet onderschatten hoe hard iedereen in het rood gaat op de Poggio. Iedereen zit er als een leeggeknepen tube tandpasta bij. Niemand kan nog hard versnellen, maar niemand valt ook zwaar stil. Ik vraag me ook af waarom niet meer volk op de Poggio gaat, maar:
1. je moet al in de tien eerste zitten aan de citernes;
2. je moet nog kunnen;
3. er moet een zekere vorm van desorganisatie zijn. Met Paolini die strak tempo rijd is dat gewoon heel moeilijk.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 24 mar 2015 21:42

De Italiaanse wielerwereld is opgeschrikt door de dood van Andrea Carolo. Het 21-jarige talent werd onwel tijdens een bezoek aan de sauna en overleed aan een hartaanval.

Het tragische ongeval speelde zich af in een sauna vlakbij Venetië. na een training bezocht Carolo het complex met een vriend. Nadat die vriend een drankje ging halen, merkte hij bij terugkomst dat Carolo onwel was geworden. Hij werd nog naar het ziekenhuis gebracht, maar reanimatie mocht niet meer baten.

Het saunacomplex is afgesloten voor onderzoek. Ook wordt er autopsie gepleegd op het lichaam van Carolo om achter de oorzaak van de hartaanval te komen.

Wielerploeg Friuli, waar Carolo voor reed, reageert aangeslagen op de dood van de jonge renner. "Er zijn geen woorden om deze tragedie te vatten. Dit zijn zeer moeilijke momenten. De dood van Andrea laat ons allemaal verbijsterd achter."
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

janthemaster
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
Locatie: Almere

janthemaster 24 mar 2015 23:16

Zeer triest

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 25 mar 2015 10:34

Interessant artikel over de verhoudingen binnen TInkov Saxo
http://www.cyclingnews.com/features/tin ... r-struggle

Als we dit artikel kunnen geloven is Riis toch een nét iets engere man dan Tinkov.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16745
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 mar 2015 14:32

De Vlaamse weken zijn begonnen en de plassen bloed liggen al weer op de straat, wat een ellende...
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie