Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
vantheman
- Forum-lid
- Berichten: 626
- Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
- Locatie: Amsterdam
vantheman
12 jul 2011 15:30
Er moet worden gekeken waarom er nu opeens iets misging met zowel motor als volgauto. Ik heb namelijk nooit eerder een renner geschept zien worden in de TdF. Zomaar schrappen is een erg slecht idee.
Zomaar schrappen is inderdaad geen goed idee maar kritisch kijken waar het wat minder en/of beter kan lijkt mij wel een goed idee.
Renners worden gelukkig niet vaak geschept door auto's maar bedenk wel dat wij op de televisie niet alles zien wat er achter in de koers gebeurt.
Gisteravond vertelde Steven de Jongh bij Mart Smeets dat in deze tour een ambulance moest uitwijken voor het publiek en daarbij Yaroslav Popovitsj aanreed waarbij Popovitsj tegen de auto van Sky klapte. Dit soort berichten komen zelden in de krant.
Bij elkaar zijn dat dus drie incidenten in 1 week tour.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
12 jul 2011 15:46
Tja, maar dan kwam dit laatste incident door publiek. Die ambulance en ploegleidersauto horen gewoon thuis in de karavaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
vantheman
- Forum-lid
- Berichten: 626
- Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
- Locatie: Amsterdam
vantheman
12 jul 2011 15:58
Uiteraard horen zowel ploeglijdersauto's en ambulances in de karavaan tenzij zoals ik al eerder meldde het aantal ploegen verminderd wordt.
Anders is dit onmogelijk.
Maar als ik lees dat er 82 auto's van de media meerijden met een groene sticker die het peleton mogen passeren dan vraag ik me af in hoeverre deze allemaal mee moeten rijden vlak bij het peleton.
Ik weet niet wat deze allemaal doen. Sommige zullen nodig zijn voor de rechtstreekse televisie uitzending maar er kan denk ik wel gekeken worden in hoeverre ze echt allemaal mee moeten rijden. Ik gelook ook niet dat de tour de tour niet meer kan zijn als er wat minder media auto's meerijden of minder fotografen op motors meerijden.
Daarnaast heb ik ook geen enkele pretentie dat er dan geen valpartijen meer zullen zijn, ik hoop alleen dat het er wat minder zullen zijn wat de koers alleen maar ten goede kan komen.
-
WdvB
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32
WdvB
12 jul 2011 16:11
Henk Lubberding is aardig op dreef op bij Maarten en Herbert
, erg leuk om te horen:
- oortjes afschaffen om zo valpartijen te voorkomen, want je hoort dan beter om je heen en kunt dan beter anticiperen.... sinds de oortjes meer valpartijen beweert ie
- remmen en doortrappen, dan sta je sneller stil
-
jeroenkuiper
- Forum-lid
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
- Locatie: wolvega
jeroenkuiper
12 jul 2011 16:40
ik ben omgeschakeld naar sporza want die vent hield zijn kaken gewoon geen 5seconden op elkaar... en dan dat promoten van zijn ''uitvinding'' nee henk lubberdink heeft de oplossing...
toch tegenstrijdig wat hij zei... wordt hem gevraagd '' dragen oortjes bij aan de veiligheid'' antwoord: normaal niet, maar in de tour WEL.... en daarna zegt ie dat er geen oortjes in het peleton moeten zijn want hierdoor ontstaan meer valpartijen..
een formule1 coureur raast met 200km/u over het circuit en doet ook nog wel eens wat communicatie met de pits en de pits met hem... die zullen toch ook wel goed geconcentreerd moeten zijn om niet van de weg te vliegen, en doen toch ook geen rare dingen als er radiocommunicatie is... daarnaast als jij met 50km/u rijdt en er valt iemand 50meter voor je, dan maakt het niet uit of je dit beter hoort door het gemis van het oortje..... want dan ligt je er allang overheen
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
12 jul 2011 17:33
Met een oortje in kan je gewoon alles horen. De meeste ploegen rijden met oortjes die geluid door laten en daarnaast heb je ook altijd nog een oor aan de andere kant van je hoofd. Het geluid is in de meeste gevallen op precies 't zelfde moment bij beide oren.
Doortrappen en remmen, tja tijdens de natuurkunde les zat Henk waarschijnlijk op de fiets.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
eelcoz
eelcoz
12 jul 2011 17:41
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 07 dec 2011 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
vantheman
- Forum-lid
- Berichten: 626
- Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
- Locatie: Amsterdam
vantheman
12 jul 2011 17:44
-- remmen en doortrappen, dan sta je sneller stil
Ik heb een fiets clinic van Henk Lubberding bijgewoond en volgens mij was zijn betoog niet zozeer dat je sneller stilstaat maar vooral het idee dat je als je druk blijft zetten je gecontroleerder en stabieler stil staat. Je hebt volgens hem dan meer controle over de fiets.
-
tati
- Forum-lid
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52
tati
12 jul 2011 17:55
vantheman schreef:-- remmen en doortrappen, dan sta je sneller stil
Ik heb een fiets clinic van Henk Lubberding bijgewoond en volgens mij was zijn betoog niet zozeer dat je sneller stilstaat maar vooral het idee dat je als je druk blijft zetten je gecontroleerder en stabieler stil staat. Je hebt volgens hem dan meer controle over de fiets.
Clubgenoten van mij hebben pas ook een clinic gevolgd bij hem, maar toen ik hem op tv hoorde praten was ik toch blij dat ik die clinic niet bijgewoond heb omdat die net in mijn marmotte week viel.
En zo de hele morgen tussen pionnen door slalommen heb ik op motorrijles al vaak genoeg gedaan. (krijgen we ook vaak genoeg tijdens de mtb trainingen) Verder nog wat gezever over voeding. Is ook leuk als je er nog geen ervaring mee hebt, en ik ben benieuwd wat toerrijders er verder mee gaan doen.
Ik denk dat veel wielrenners nog wat zullen hebben aan de bijzondere die ze bij motorrijles krijgen. Rem aanleggen en dan doorknijpen zodat hij niet blokkeert etc.
Wat weer een beetje tegenstrijdig is: Ik heb bij circuittraining met de motor geleerd dat je in de bocht druk moet uitoefenen op de buitenste step zodat je de motor wat meer in de grond drukt voor grip. Zou dus bij de fiets ook moeten werken, alleen wordt dat wel lastig als je volgens lubberding door moet trappen en remmen voor stabiliteit. Maar hele goede motorcoureurs raken idd de achterrem aan in de bocht voor een stabielere motor.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
13 jul 2011 19:09
tati schreef:
Wat weer een beetje tegenstrijdig is: Ik heb bij circuittraining met de motor geleerd dat je in de bocht druk moet uitoefenen op de buitenste step zodat je de motor wat meer in de grond drukt voor grip. Zou dus bij de fiets ook moeten werken, alleen wordt dat wel lastig als je volgens lubberding door moet trappen en remmen voor stabiliteit. Maar hele goede motorcoureurs raken idd de achterrem aan in de bocht voor een stabielere motor.
Druk op de buitenkant heeft absoluut ook nut bij de racer en de atb!! Achterrem gebruiken voor meer remkracht en stabiliteit is ook absoluut een pré.
Ik vind de theorie van Lubb dan ook een beetje vreemd.
Less is bore
-
WdvB
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32
WdvB
30 jul 2011 15:06
Velotraum Speedster SP4 maar tot nieuwe standaard stellen op gebied van veiligheid voor zover materiaal daar een rol in kan spelen
-
superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
-
Contact
superrose
30 jul 2011 16:25
Wat is dat voor een gedrocht?