Garmin Varia bike radar ja of nee
Dat zat ik ook te denken, Decathlon is voorzover ik mij herinner wel consequent laag met 150.wasbeer2006 schreef: ↑16 nov 2022 10:48 Ja omdat ze hem allemaal in de aanbieding hebben maar de prijs het jaar door wat meestal tussen de 170 en 200
ik heb mij laten verleiden, ik kijk er al lang naar... Hopelijk een meerwaarde, maar zal hem ook op mijn speedbike gebruiken icm mijn garmin forerunner...
Btw wel een goeie deal gehad met de S-PHYRE LTD schoenen op fashion, van 380 naar 140... dat maakt een mens gelukkig, wou die al lang maar zo nooit zoveel geld betalen voor schoenen
Btw wel een goeie deal gehad met de S-PHYRE LTD schoenen op fashion, van 380 naar 140... dat maakt een mens gelukkig, wou die al lang maar zo nooit zoveel geld betalen voor schoenen
-
- Forum-lid HC
Ik zag een BF actie langs komen van Garmin zelf. Daar is de 515 ook €149. Maar ik zag opeens ook de 315, dat is een radar zonder licht. Die kost maar €99. Dan heb je dus wel het voordeel van een radar, maar niet van die achterlijk flikkerende lampjes als er een auto aankomt. Lijkt mij de beste Varia die er is en waar ik tot net het bestaan niet van wist.
(Overigens heb ik zelf nog steeds niet het idee een dergelijk hulpmiddel nodig te hebben)
(Overigens heb ik zelf nog steeds niet het idee een dergelijk hulpmiddel nodig te hebben)
-
- Forum-lid
Ik vind die combo met lamp juist wel een pre. Ik kom veel in België. Het valt me daar op dat de meeste (solo) wielrenners met een knipperend achterlicht rijden. In de auto valt dat goed op.
-
- Forum-lid HC
Knipperen valt inderdaad beter op en op normaal knipperen is ook niet veel mis mee. Probleem is het idioot felle knipperen zodra er een auto in beeld komt. En mocht ik een dergelijke radar hebben zou ik zelf inderdaad het knipperen uitzetten, maar dat kan ik niet bij andere fietsers.
Overigens is ook een onderzoek geweest dat het knipperen inderdaad betere zichtbaarheid oplevert, maar geen hogere veiligheid. Aangezien het knipperende licht ook afleid van de weg.
Overigens is ook een onderzoek geweest dat het knipperen inderdaad betere zichtbaarheid oplevert, maar geen hogere veiligheid. Aangezien het knipperende licht ook afleid van de weg.
-
- Forum-lid HC
Ja, knipperen hebben we het al eens over gehad.
Maar veel denken de verkeerde kant op.
Op een zonnige dag is een fel licht geen probleem. Maar doe dat nou niet als het donker is.
Dat is niet fijn voor mensen achter je
Maar veel denken de verkeerde kant op.
Op een zonnige dag is een fel licht geen probleem. Maar doe dat nou niet als het donker is.
Dat is niet fijn voor mensen achter je