- Das †
- Mol †
- Kat †
- Buizerd †
- Veldmuis †
- Egel †
Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
-
- Forum-lid
Die das heb ik ook gezien, die lag er raar bij!alien schreef:
- Das †
- Mol †
- Kat †
- Buizerd †
- Veldmuis †
- Egel †
Heel veel slakken †
Twee weken terug tijdens een afdaling door een klein bergdorpje bij de Italiaanse kust (Carpe) sprong er een vrouwtjes hert voor mij langs! Het beest schrok van de persoon die voor mij fietste, en sprong vanuit een tuin tussen deze fietser en mij door. Schrikken, twee seconden later en ik had hem vol geraakt. Was wel een mooi gezicht zo'n 'zwevend' hert!
Vorsprung durch Pedantik
wist niet dat dit topic bestond, maar ik heb de botsing wel meegemaakt, weliswaar met een haas.JacobG schreef:Twee weken terug tijdens een afdaling door een klein bergdorpje bij de Italiaanse kust (Carpe) sprong er een vrouwtjes hert voor mij langs! Het beest schrok van de persoon die voor mij fietste, en sprong vanuit een tuin tussen deze fietser en mij door. Schrikken, twee seconden later en ik had hem vol geraakt. Was wel een mooi gezicht zo'n 'zwevend' hert!
't is al van 24 mei geleden maar... ik was op het jaagpad naast een rivier stevig aan het trainen (41km/u wind mee) en zag een tandem aankomen. juist voordat die me ging kruisen wil er een haas uit het struikgewas oversteken. dat beest zag die tandem niet aankomen maar kon die net ontwijken door erg hoog te springen in mijn richting. vliegt dat beest vol op m'n kruis en neem ik het nog 15 meter mee tot het valt en weg sprint.
Bij mij is een keer een kat tussen m'n wielen, ónder m'n cranks/kettingbladen/bracket heen gerend, 's avonds laat. Bij mijn weten heeft-ie het (vrijwel) ongedeerd overleefd. Waarschijnlijk was-ie wel minstens zo geschrokken als ik.
Vorsprung durch Pedantik
Een schaap
die in onmacht(=op zijn rug en niet weer zelf kan opstaan) lag. Heb hem weer op zijn poten gerold.Altijd gevaarlijk voor schapen, omdat het bloed naar hun kop stijgt en als het te lang duurt, dan kunnen ze daar zelf aan dood gaan.
die in onmacht(=op zijn rug en niet weer zelf kan opstaan) lag. Heb hem weer op zijn poten gerold.Altijd gevaarlijk voor schapen, omdat het bloed naar hun kop stijgt en als het te lang duurt, dan kunnen ze daar zelf aan dood gaan.
-
- Forum-lid
Een paar keer een soort 'tamme' vos gezien op het duinpad tussen Langevelderslag en Zandvooort. Die at ook gewoon brood uit de hand van mensen.
Deze is datSebastiaan86 schreef:Een paar keer een soort 'tamme' vos gezien op het duinpad tussen Langevelderslag en Zandvooort. Die at ook gewoon brood uit de hand van mensen.