![Afbeelding](http://i37.photobucket.com/albums/e76/teletascha/hjkhkjhj_zpshg3zfetc.jpg)
Het Prodigiosa project
Prachtige foto's gastheer (zoals altijd), geweldig ook dat je het frame zelf bent gaan halen, maar, en ik durf het bijna niet te zeggen, de fiets doet me bijna niets. Ik zie een wit frame met wat vlakken blauw, dat, voor mij althans, weinig onderscheidend is. Ik hou best van een retro/moderne combi, maar het frame mag wel wat flamboyanter zijn.
Sorry....
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sorry....
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Welke fiets doet jou wel iets, 53x11? Want dit zeg je zo ongeveer bij iedere fiets die hier gepost wordt ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Ik ben dan ook niet makkelijk tevreden te stellenhavana schreef:Welke fiets doet jou wel iets, 53x11? Want dit zeg je zo ongeveer bij iedere fiets die hier gepost wordt
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Over het algemeen vind ik de op het forum geplaatste fietsen wat "aan de veilige kant" (lees saai). Beetje spannender mag best.
Voor de combi retro met modern (daar gaat het hier over) zou ik warmlopen voor bijvoorbeeld tomassini, of een colnago master in art decor schema (forumlid de zwarten heeft/had bijvoorbeeld een prachtige, die jammer genoeg nooit het forum gehaald heeft)
Doet allemaal niets af aan de foto's, het verhaal en de liefde van/voor deze gios; allemaal oprecht mooi/leuk. Het eindresultaat is echter niet iets waar ik warm of koud van word.
(Dus als jij en chris jullie te zwarte fietsjes even een spannend kleurtje geven, dan hoef ik in jullie topics niet nog eens dit verhaal te houden
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Lijkt mij een goed uitgangspunt want het leven is al kort genoeg. Hoewel SORRY natuurlijk wel een erg slappe Rutte opmerking is53x11 schreef:Ik ben dan ook niet makkelijk tevreden te stellen![]()
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Belangrijk doel van dit topic en project is vooral om te laten zien dat je van een nieuwe fiets een feestje kan maken:
- niet iets standaards kopen maar zelf opbouwen
- een andere belangrijke gebeurtenis in je leven markeren met een nieuwe fiets
- een frame speciaal voor jouw laten maken
- het ophalen bij de producent
- lekker lummelen met het uitzoeken van een stuurnok
- project zo nu en dan wegzetten om te kijken of het wel de goed kant opgaat
- beetje foto's maken
- beetje om advies vragen op een forum
- grapjes als de sticker in de vork
Als 1 iemand die dit topic gevolgd heeft bij z'n volgende fiets iets geïnspireerd is en in plaats van klakkeloos naar de winkel te lopen zelf een fiets gaat bouwen en daar een mooi project van maakt? Dan is dit topic geslaagd.
Wat ieder van de fiets vindt is niet belangrijk, wat jullie van dit project vinden echter wel en de complimenten die 53x11 daar over geeft neem ik met veel plezier in ontvangst
![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)
Dan nog zwart stuurlint. Daar zitten wel een paar psychologische dingen in de weg.
Ik heb wel eens een fiets (oa een knal gele) gehad met zwart stuurlint maar heb het daarna maar een paar keer een week op m'n fiets gedaan. Aantal maal bij het veel te jong wegvallen van een fietsmaatje. Ik ben nu eenmaal iemand van rituelen.
Een tweede ritueel is dat wit stuurlint vroeger vooral voor kopmannen was. Vroeger was stuurlint van katoen en zag er na een paar ritten niet uit. Dus knechten kregen rood of blauw lint dan zag je niet zo goed dat het vuil was.
Ik kom uit een arm gezin, ben op m'n 16e gaan werken en wit stuurlint kon ik echt vergeten.
Toen ik - door me de pleuris te werken - wat meer kon permitteren heb heel wat rolletjes katoenen WIT stuurlint gewikkeld en genoot van ieder rolletje!
Jarenlang heb ik voor ieder groot event (klassiekers bv) nieuw wit katoenen lint gewikkeld:
Later kwamen linten die je goed schoon kan maken, maar eigenlijk mis ik wel een beetje dat ritueel om voor een klassieker een nieuw lintje te wikkelen.
Dus zwart lint is voor mij symbool voor verlies van fietsvrienden.
En wit lint is voor mij symbool voor welvaart.
Dan moet de stijlpolitie een brilletje kopen.
Voor mij staat wit ook voor welvaart en chique. Ik zou zelf niet zo gauw aan wit stuurlint, een wit zadel of witte schoenen beginnen. Word te snel groezelig en ik kan het me niet veroorloven om zo snel iets te vervangen. Dus het is een chique fiets.
Voor mij staat wit ook voor welvaart en chique. Ik zou zelf niet zo gauw aan wit stuurlint, een wit zadel of witte schoenen beginnen. Word te snel groezelig en ik kan het me niet veroorloven om zo snel iets te vervangen. Dus het is een chique fiets.
Veni. Vidi. Fietsie.
@GastheerG: je vat mijn comments exact op zoals ik ze bedoel (twijfelde ik eigenlijk ook niet aan). Top! ![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Nou misschien is dat wel een ideeVangalo74 schreef:En zag ik daar nou een pasta machine?? Betekent dat dan dat er een pasta rondje komt om deze fiets te bewonderen??
![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)
Pasta maken gaat me redelijk af
![Afbeelding](https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12410548_10206747236773131_4463782332666897845_n.jpg?oh=01c1e445b1567f569c03d12b77f64aa0&oe=58407ADD)
![Afbeelding](https://scontent.xx.fbcdn.net/t31.0-8/12491776_10206785496169592_3333461986834340832_o.jpg)
![Afbeelding](https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/942786_10206855205432280_1827910509300229636_n.jpg?oh=8cdcd01b08ab10e4dee0c03f59ba4ae9&oe=584438A8)
![Afbeelding](https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/r270/13934720_10208280316019154_4832907212732358413_n.jpg?oh=0c126b6cec7aa028dafc85034382c165&oe=5877D929)
En als dessert. Ravioli met blauwe bessen en vanille ijs. Ravioli even in de boter......................mens, mens wat is dat lekker.