Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 820 & Explore 820

LongTallErne
Forum-lid

Gebruikersavatar LongTallErne 11 mar 2017 11:37

Lcsmet schreef:
LongTallErne schreef:Dan neig ik ook steeds meer om mijn garmin 810 te vervangen door een wahoo in plaats van een nieuwe garmin.
Of kan iemand mij nog duidelijke redenen geven waarom de garmin beter is ?
Er zijn ondertussen op het net verschillende 10-tallen, zelfs 100-en zoniet 1000-en pagina's tests en gebruikservaringen van de Garmin 820/1000 te vinden.

Wat kan je nog meer overtuigen om een Garmin te nemen?

Als je een Wahoo wil moet je die gewoon kopen. Hoe meer mensen er met een Wahoo gaan rijden en de hegemonie van Garmin verminderd, hoe beter de klantgerichtheid van Garmin misschien zal worden.

Voila, heb je direct het zwakke punt van Garmin.

Succes.
:P Als dat het enige minpunt is .....

Heb uiteraard al verschillende reviews van beide gezien :)
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

tinn
Forum-lid

tinn 12 mar 2017 22:23

Ik heb één keer een powerbank (onbekend welk merk/type) aan mijn705 gehangen halverwege een rit. De data van het 1e deel van de rit waren daarna spoorloos verdwenen. Inmiddels ben ik een tevreden gebruiker van een 820.
Heeft iemand ervaringen met een powerbank in combinatie met de 820? Raken jullie na gebruik powerbank ook data kwijt? En wat is een goede powerbank in combinatie met de 802?
Leef! Fiets!

FryskBloed
Forum-lid

FryskBloed 13 mar 2017 11:13

Nog nooit data kwijtgeraakt met de 820 (2 1/2 maand in gebruik) icm een powerbank. Wel sluit ik de powerbank, een Anker PowerCore 10000, aan voordat ik de rit start, en trek de stekker er ook pas uit als ik de rit heb gestopt/opgeslagen.

Afhankelijk van hoe je de 820 op je fiets vastmaakt kan de USB poort aan de achterkant wel gedoe geven als je met de powerbank aangesloten wilt rijden. Poort aan de onderkant zoals de 800 en 810 dat hebben is wat dat aangaat fijner IMO.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 13 mar 2017 11:52

Gisteren voor het eerst een probleem met de 820.
Scherm was volledig bevroren, en er was geen enkele reactie op de knoppen. Dit terwijl er nog ruim voldoende spanning in de accu zat. Pas na alle knoppen tegelijk enkele seconden ingedrukt te houden startte hij weer opnieuw op. Overigens heeft hij wel de volledige rit geregistreerd.
Ik zal vanavond eens kijken of hij toevallig tijdens de rit heeft geprobeerd de firmware te updaten, want ik zie online dat er een nieuwe versie uit is.

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 16 mar 2017 00:02

Eergisteren de firmware update (6.20l geinstalleerd gekregen (had ie zelf opgehaald via wifi). Leek ok, alleen waren mijn hartslagzones weg. Dus 2 lege vakjes op het scherm, HR %max en HR %avg

Sent from my SM-T810 using Tapatalk
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

JaapWgt
Forum-lid

JaapWgt 05 apr 2017 21:47

Hier ook mijn eerste ervaring met de Edge 820 (gekocht als opvolger van een oude 705). In eerste instantie was ik niet onder de indruk. Ding voelde langzaam en niet echt stabiel. Inmiddels ben ik eraan gewend. Afgelopen weekend de volledige RVV gereden. Batterijduur was zeer goed. Na 8:30 uur fietsen (10:30 uur in totaal) had ik nog 18% batterij over. Uitstekend dus. Overigens heb ik alles behalve Wifi aanstaan (ook power meter).

Ook het laden van de volledige route ging snel en 820 was prima hulpmiddel bij volgen van de route.

JaCop
Forum-lid

JaCop 10 apr 2017 16:18

Kan je zelf ook kiezen of instellen welk type banen je wil rijden op de Edge 820? Ik heb deze aangekocht en ben er wel super tevreden van, alleen vind ik het soms wat jammer dat de routes die hij voorstelt om te volgen niet echt leuk zijn om te rijden.

Heb vorige week nog zo'n route gekregen en gereden. Allemaal fietspaden naast drukke steenwegen en banen. Niet erg tof om deze te volgen.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 10 apr 2017 18:43

Laatste tijd geen last meer van bevriezend scherm, maar wel wat eigenaardigheden.
Als ik een koers volg gaat dat heel mooi, maar als ik dan even ergens stop en de activiteit tijdelijk stop om stroom te besparen, dan laat hij de route aanwijzingen niet meer zien na opnieuw starten.
Ook de navigatie naar optie werkt niet naar mijn zin. Ik had hem gisteren ergens aangezet naar huis toe via de snelste weg, maar hij wees mij toch echt een hele andere kant op dan wat mijn andere kaart uitwees.

tinn
Forum-lid

tinn 10 apr 2017 20:02

scottwilko schreef:Laatste tijd geen last meer van bevriezend scherm, maar wel wat eigenaardigheden.
Als ik een koers volg gaat dat heel mooi, maar als ik dan even ergens stop en de activiteit tijdelijk stop om stroom te besparen, dan laat hij de route aanwijzingen niet meer zien na opnieuw starten.
Hier exact hetzelfde.
Leef! Fiets!

JaCop
Forum-lid

JaCop 12 apr 2017 16:43

Iemand al contact gehad met Garmin over deze problemen. Heb even getelefoneerd deze morgen en de uitleg was om het toestel eens volledig herop te starten.

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 17 apr 2017 17:49

Afgelopen zaterdag maar weer eens een rondje van 100 km uitgezet met Garmin Connect. Ik heb de hele rit kunnen rijden op de routen en in het begin kreeg ik ook zeer duidelijke aanwijzingen over de route.

Na ongeveer een kilometer of 60 werd er plotklaps een herberekening gedaan (vreemd want die heb ik uit staan). Daarna waren de aanwijzingen weg werd alleen het eindpunt aangegeven. Wel werd er duidelijk aangegeven als ik van de route af was, of deze weer terug gevonden was.

Vreemd was ook dat ik toen de route aanwijzingen nog wel werkten tot twee maal toe een aanwijzing op een zandweg te gaan volgen terwijl ik dat ook heb 'disabled'. Dit was prima te mijden door even uit te zoemen en te kijken hoe ik moest rijden.

Ik zal mijn apparaat ook eens helemaal opnieuw starten maar vanwege vergelijkbare issues met mijn 810 had ik routeaanwijzingen en herberekenen uit staan. Zo heb ik een aantal jaar prima kunnen navigeren.

Wat wel vreemd is dat je de opties die je aan of uit wilt zetten moet selecteren in de profielen op je Garmin, maar dat je een koers selecteert een gaar rijden zonder dat je dit profiel hebt geselecteerd. Ik heb hier nog niks over gelezen in de handleiding. Zal hem er nog eens goed op na slaan.

Weet iemand of er een standaard profiel wordt geselecteerd als je een koers gaat rijden?

JaCop
Forum-lid

JaCop 18 apr 2017 13:52

Ja, er wordt wel degelijk een standaardprofiel geselecteerd. Je moet eens kijken in de instellingen, diep in het menu wel, maar daar zal je iets kunnen zien i.v.m. de standaardprofielen die gebruikt worden.

Plaats reactie