Olympische spelen 2016
Achteraf was het beter geweest om hem wel die begeleiding te geven, maar uiteindelijk is er maar één persoon verantwoordelijk voor het gedrag van Yuri van Gelder en dat is Yuri van Gelder. Door naar iedereen om hem heen te wijzen, maak je het hem ook wel heel gemakkelijk om geen verantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen gedrag. En om topsporter te kunnen zijn heb je niet alleen de fysieke capaciteiten nodig, maar ook de mentale. Kijk eens hoe vaak er geklaagd wordt over de mentale kwaliteiten van de Nederlandse renners en hier zou het dan de schuld van zijn omgeving zijn, die niet genoeg op hem heeft gelet...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Een Belgisch meisje wat onder het juk van haar familie zit is verantwoordelijk voor haar eigen gedrag en een vent van ver over de 30 zou aan z'n handje vastgehouden moeten worden
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Nee dat is het niet, want voor de meeste sporters zijn de Spelen het hoogst haalbare. Je kan niet overstappen naar de BOIC als je er met NOC-NSF niet uitkomt. Terwijl als mijn baas bij een contract onder de neus duwt daar 1e al te onderhandelen is en vervolgens kan ik ook nee zeggen en vergelijkbaar werk doen bij een andere werkgever.ophetkantje schreef:Eigenlijk net de echte wereld, wie betaalt bepaalt!amclassic-fan schreef:
Contract vind ik eigenlijk op het randje. Als sporter heb je geen enkele keus en ook geen onderhandelingsruimte. Je hebt maar te nemen wat NOC-NSF er in zet.
Ik zeg schaats-Belg.
Gewoon een land opzoeken dat op jouw sportspecialiteit weinig tot niets voorstelt.
De mediallespiegel is marketing op het niveau van naties en niet het niveau van bier of compacte gezinsauto's.
Misschien had Yuri vannacht even met Putin moeten bellen.
Ownee de Russen mogen niet mee doen want zij zijn de enige die doping gebruiken.
Gewoon een land opzoeken dat op jouw sportspecialiteit weinig tot niets voorstelt.
De mediallespiegel is marketing op het niveau van naties en niet het niveau van bier of compacte gezinsauto's.
Misschien had Yuri vannacht even met Putin moeten bellen.
Ownee de Russen mogen niet mee doen want zij zijn de enige die doping gebruiken.
Wat vinden jullie van het feit dat Wout Poels(te geblesseerd na val in OS-wegwedstrijd) niet meedoet aan de tijdrit en dat de 2 overgebleven rijders(Moll&Kruisw.) ook niet meedoen omdat ze geen tijdritfiets mee hebben naar Rio.
Ik begrijp daar helemaal niets van.
Als je vantevoren al weet .....dat Dumoulin met zijn pols zit en er mogelijk ook eens serieuze kans was geweest... dat hij niet mee kon doen...dan had je natuurlijk ten allertijde een reserve tijdritrijdermet tijdritfiets aan moeten wijzen.Dat die nu in de plaats had moeten komen, voor Poels maakt verder niet uit.
Soms kan ik me ogen en oren niet geloven..het is wel de O.S.
Natuurlijk hebben Kruisw.& Moll. geen enkele kans op een medaille.....maar je vertegenwoordigd je land.
Bauke had best mee kunnen doen.
en kan nu echt niet de Trek fiets van Bouke(of een identiek afgesteld exemplaar uit Z-Amerika) worden overgevlogen? Zet dat ding op de eerste de beste lijnvlucht en de volgende dag is hij er wel natuurlijk. Had de firma Trek daar niets voor kunnen betekenen.
Ik begrijp daar helemaal niets van.
Als je vantevoren al weet .....dat Dumoulin met zijn pols zit en er mogelijk ook eens serieuze kans was geweest... dat hij niet mee kon doen...dan had je natuurlijk ten allertijde een reserve tijdritrijdermet tijdritfiets aan moeten wijzen.Dat die nu in de plaats had moeten komen, voor Poels maakt verder niet uit.
Soms kan ik me ogen en oren niet geloven..het is wel de O.S.
Natuurlijk hebben Kruisw.& Moll. geen enkele kans op een medaille.....maar je vertegenwoordigd je land.
Bauke had best mee kunnen doen.
en kan nu echt niet de Trek fiets van Bouke(of een identiek afgesteld exemplaar uit Z-Amerika) worden overgevlogen? Zet dat ding op de eerste de beste lijnvlucht en de volgende dag is hij er wel natuurlijk. Had de firma Trek daar niets voor kunnen betekenen.
Inmiddels duidelijk dat hij pas om 6 uur terug was en nogal wat lawaai gemaakt heeft. Maar volgens velen "moet dat gewoon kunnen". En dat lawaai maken zal toch zeer waarschijnlijk gekomen zijn doordat hij ladderzat was. Nee ik was er niet bij.
@codes Geloof jij nog steeds dat je je land vertegenwoordigt? Als dat al ooit geweest is, ik geloof er tegenwoordig in ieder geval echt niet in.
En Bauke is al in Nederland.
@codes Geloof jij nog steeds dat je je land vertegenwoordigt? Als dat al ooit geweest is, ik geloof er tegenwoordig in ieder geval echt niet in.
En Bauke is al in Nederland.
Het lag geloof ik niet aan het ontbreken van tijdritfietsen want inderdaad, die kunnen zo ingevlogen worden. Zowel Kruijswijk als Mollema gaven aan dat deze wedstrijd niet in hun programma paste.
Overigens geen beste dag voor Team NL. Diverse judoka's en roeiers uitgeschakeld, schermer Bas van Wijlen naar huis. Hockeyers redden de meubelen nog enigszins met een 7-0 zege tegen hockeydwerg Canada.
Overigens geen beste dag voor Team NL. Diverse judoka's en roeiers uitgeschakeld, schermer Bas van Wijlen naar huis. Hockeyers redden de meubelen nog enigszins met een 7-0 zege tegen hockeydwerg Canada.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
En dan hebben we het nog niet eens over het zwemmen...
Jans>doet niets af aan het feit dat je al een reserve had moeten aanwijzen door de blessure van Dumoulin.En natuurlijk hebben doorgewinterde profs daar geen echte boodschap meer aan...dat ze hun land vertegenwoordigen.Enkele sympathieke uitzonderingen daargelaten. Nou de dames wel hoor.
Havana>Ja dat klinkt wel erg plausibel."Het past niet in ons programma". Beter past natuurlijk > oa die zakkenvullende criteriums.
Je ziet hier weer die enorme tegenstelling tussen de beroepssporters(profs) en de echte amateursporters die mee doen aan zwemmen, boogschieten,handbal, kleiduivenschieten, waterpolo en taekwondo en al die andere sporten......die zelf geen ene moer verdienen met hun sport..maar wel net zoveel trainen en tot het einde blijven om ook andere (Nederlandse) sporters aan te moedigen en al die condooms moeten ook op natuurlijk.
Havana>Ja dat klinkt wel erg plausibel."Het past niet in ons programma". Beter past natuurlijk > oa die zakkenvullende criteriums.
Je ziet hier weer die enorme tegenstelling tussen de beroepssporters(profs) en de echte amateursporters die mee doen aan zwemmen, boogschieten,handbal, kleiduivenschieten, waterpolo en taekwondo en al die andere sporten......die zelf geen ene moer verdienen met hun sport..maar wel net zoveel trainen en tot het einde blijven om ook andere (Nederlandse) sporters aan te moedigen en al die condooms moeten ook op natuurlijk.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Topzwemmen verdient ook wel aardig volgens mij, maar ik vind t inderdaad ook erg leuk om de wat vreemde sporten te zien. Zo bleef ik hangen bij gewichtheffen . Maar handbal vind ik ook schitterend om te zien.
Zal een combinatie zijn van het feit dat Verharen vertrokken is en het feit dat zwemmen hoe langer hoe meer een dopingsport lijkt te zijn geworden. Echte killers (ook qua mentaliteit) hebben we niet. Veel gezeik ook in de bond.monsieurpinot schreef:En dan hebben we het nog niet eens over het zwemmen...
Sowieso neem ik het zwemtoernooi niet al te serieus. Zoveel nummers, medaille-inflatie van hier tot Tokio.