Het grote mix & match topic
11 speed crank op 10 speed; in de praktijk werkt het wel. Eventueel met een 11 speed ketting op de 10 speed groed -wat ook wel ok is. Maar start maar met de bestaande 10 speed ketting als die nog ok is.
De vraag ivm trapas is anders; je moet trapaslagers (bottom bracket) vinden die compatibel zijn met fiets- ITA draad - en de shimano crankset standaard. Normaal iets dat vermeldt "hollowtech 2 en ITA". Keuzes genoeg normaal.
De vraag ivm trapas is anders; je moet trapaslagers (bottom bracket) vinden die compatibel zijn met fiets- ITA draad - en de shimano crankset standaard. Normaal iets dat vermeldt "hollowtech 2 en ITA". Keuzes genoeg normaal.
-
- Forum-lid
Kan ik Ultegra R8000 46/36 kettingbladen monteren op een 105 R7000 groepset?
Ja de passing is dezelfde.christiaan_01 schreef: ↑22 apr 2023 10:31 Kan ik Ultegra R8000 46/36 kettingbladen monteren op een 105 R7000 groepset?
-
- Forum-lid
Fijn. Bedankt!
- thestudent
- Forum-lid HC
Ja, maar sommige crankarmen hebben wat offset grx bijv.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Stel je hebt 12speed 105 di2, en je wilt een nieuwe cassette. Zou je dan upgraden naar een ultegra cassette? Of is dit geen noemenswaardig verschil?
Volgens mij zijn de voordelen:
- een paar gram gewichtverschil
- iets stillere drivetrain
- wellicht iets soepeler schakelen?
Volgens mij zijn de voordelen:
- een paar gram gewichtverschil
- iets stillere drivetrain
- wellicht iets soepeler schakelen?