shimano's E-TUBE Project
Hoe je ook sleept, je krijgt 'm niet zo ingesteld dat ie de twee grootste kransjes niet gebruikt op het buitenblad.
Helaas niet .Ik heb het ook met alle tandwielen cassette combinaties geprobeerd maar zelfde melding.havana schreef:Hoe je ook sleept, je krijgt 'm niet zo ingesteld dat ie de twee grootste kransjes niet gebruikt op het buitenblad.
Specialized Diverge Axs
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40046
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Lekker half werk weer. Dan heb je een leuk systeem ontwikkeld en vervolgens kun je een van de meest nuttige mogelijkheden die dit kan bieden niet instellen.
Less is bore
Ik heb hem gisteren versleept (windows10) en ik heb ook casette aangepast naae 11-32. Daarna de auto mode weer terug gezet, maar met cassette wijziging wel gewoon opgeslagen zonder error melding.DDX schreef:Ja alleen als je dat doet krijg je invalid gear configuration melding.
Via windows tool mag je trouwens niet eens slepen, android app wel maar krijg je dus melding.
Net zoals je met windows tool geen 11-30 cassette mag kiezen en met android app wel maar ook invalid gear configuration melding krijgt.
En het ergste is nog wel dat ze niet willen luisteren.daniel1975 schreef:Lekker half werk weer. Dan heb je een leuk systeem ontwikkeld en vervolgens kun je een van de meest nuttige mogelijkheden die dit kan bieden niet instellen.
Als iedereen nou even een klacht de FB pagina van Shimano Cycling zet, dan heb je misschien kans dat ze wél luisteren.
https://www.facebook.com/shimanoroad/
@ Havana, jij doelt nu op het schakelen met slechts 2 knoppen, dus in de auto modes?
Ik vind dit sowieso wel een linke toevoeging. Soms wil je toch bewust even dat laatste stukje berg op je grote plaat afraffelen. Ik moet er niet aan denken dat ik dan ipv 2de kransje schakel, dat ding naar binnenblad gaat en achter nog wat shifts doet, dan lig ik waarschijnlijk met een gebroken ego in het gras naast mijn fiets......
Maar je hebt gelijk,wel jammer dat het niet zo werkt als ze zeggen
Ik vind dit sowieso wel een linke toevoeging. Soms wil je toch bewust even dat laatste stukje berg op je grote plaat afraffelen. Ik moet er niet aan denken dat ik dan ipv 2de kransje schakel, dat ding naar binnenblad gaat en achter nog wat shifts doet, dan lig ik waarschijnlijk met een gebroken ego in het gras naast mijn fiets......
Maar je hebt gelijk,wel jammer dat het niet zo werkt als ze zeggen
Ik doel op het feit dat je bij full-sychro op het buitenblad nog op de grootste twee kransjes achter mag rijden. Dit is met instellingen niet te verhelpen.
Ik heb full sychro sowieso afgeschreven, ik ben wel erg blij met semi-synchro. Wel de voordelen van syncho maar niet de nadelen. Zeker i.c.m. een D-Fly echt ideaal.
Ik heb full sychro sowieso afgeschreven, ik ben wel erg blij met semi-synchro. Wel de voordelen van syncho maar niet de nadelen. Zeker i.c.m. een D-Fly echt ideaal.
Ok, ben met beide overigens eens.havana schreef:Ik doel op het feit dat je bij full-sychro op het buitenblad nog op de grootste twee kransjes achter mag rijden. Dit is met instellingen niet te verhelpen.
Ik heb full sychro sowieso afgeschreven, ik ben wel erg blij met semi-synchro.
Ik rij nu met 52/36 en 11/32 (11 speed), wat geeft dan de mooiste overgang in semi. 2 of 3 kransjes. En zou het nog verschil maken in op en af. Ik zag dat je ook bijvoorbeeld naar kleine tandwiel 2 kan kiezen en naar grote 3 of vice versa
Kwestie van uitrekenen en proberen.
Ik heb 'm zelf op 3 kransjes staan, in mijn geval betekent dit dat ik één tandje zwaarder sta als ik van binnen naar buiten schakel of een tandje lichter als ik van buiten naar binnen schakel.
Dit is uiteraard sterk afhankelijk van de cassette die monteert, het kan best zijn dat dit bij jou 2 kransjes verspringen is. Ik rijd met 13-30 die nog redelijk kleine stapjes heeft (13-14-15-16-17-18-19-21-24-27-30)
Ik heb 'm zelf op 3 kransjes staan, in mijn geval betekent dit dat ik één tandje zwaarder sta als ik van binnen naar buiten schakel of een tandje lichter als ik van buiten naar binnen schakel.
Dit is uiteraard sterk afhankelijk van de cassette die monteert, het kan best zijn dat dit bij jou 2 kransjes verspringen is. Ik rijd met 13-30 die nog redelijk kleine stapjes heeft (13-14-15-16-17-18-19-21-24-27-30)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13708
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat gaat wel meevallen, want voor een synchro geeft de shiter een piep, dus je zou het moeten horen en hij doet het wel zo snel dat je niet zomaar op je "plaat" gaat.Bospaadje schreef:@ Havana, jij doelt nu op het schakelen met slechts 2 knoppen, dus in de auto modes?
Ik vind dit sowieso wel een linke toevoeging. Soms wil je toch bewust even dat laatste stukje berg op je grote plaat afraffelen. Ik moet er niet aan denken dat ik dan ipv 2de kransje schakel, dat ding naar binnenblad gaat en achter nog wat shifts doet, dan lig ik waarschijnlijk met een gebroken ego in het gras naast mijn fiets......
Maar je hebt gelijk,wel jammer dat het niet zo werkt als ze zeggen
En bij een Garmin zie je het ook in beeld als je op het kransje 2/11 buiten-binnen of 7/11 binnen-buiten zit.Dus 1 tandwiel eerder als het warewasbeer2006 schreef:Dat gaat wel meevallen, want voor een synchro geeft de shiter een piep, dus je zou het moeten horen en hij doet het wel zo snel dat je niet zomaar op je "plaat" gaat.Bospaadje schreef:@ Havana, jij doelt nu op het schakelen met slechts 2 knoppen, dus in de auto modes?
Ik vind dit sowieso wel een linke toevoeging. Soms wil je toch bewust even dat laatste stukje berg op je grote plaat afraffelen. Ik moet er niet aan denken dat ik dan ipv 2de kransje schakel, dat ding naar binnenblad gaat en achter nog wat shifts doet, dan lig ik waarschijnlijk met een gebroken ego in het gras naast mijn fiets......
Maar je hebt gelijk,wel jammer dat het niet zo werkt als ze zeggen
Specialized Diverge Axs