Swett Cycles
- Jaap Telder
- Forum-lid
.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 29 okt 2016 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Heerlen is voor de meesten in NL ook niet naast de deur en het sleutelwerk kun je de spuiter ook laten regelen. Er zitten een aantal goede spuiters verspreid over het land dus behalve dat je een dag thuis moet zijn voor de bezorging van de fiets ben je niet meer of zelfs minder tijd kwijt. Als je dat biertje bij de supermarkt koopt en drinkt op de dag dat de fiets bezorgd wordt is dat ook weer geregeld.
Niet dat ik vind dat je wordt opgelicht bij Swett maar het is gewoon heel lastig concurreren tegen de grote jongens en de particulier die bijna gratis kan importeren uit China.
Niet dat ik vind dat je wordt opgelicht bij Swett maar het is gewoon heel lastig concurreren tegen de grote jongens en de particulier die bijna gratis kan importeren uit China.
Campagnolo Ultra Dork
- Jaap Telder
- Forum-lid
Stel: ik koop zelf het open-mold Swett frame: max. €700,-
Laat bij die aanbieder gelijk het spuitwerk doen: ook .Swett en de andere lettertjes erop: max. €100,- bij de China aanbieder.
Verzending is in 9 van de 10 gevallen: free shipping.
Stel toch invoertax: max€35,-
Totaal frameprijs van mijn Swett Val-Dieu: €835,- of alles veel duurder berekend: €999,-.
De lifestyle frameprijs Swett Val-Dieu €1750,-
Dan drink je bij Swett een duur biertje.
Opbouw doe ik zelf: €0,0
Opbouw laat ik doen: fietsmaat of fietsenmaker.
Als particulier houd ik dan ook nog het geld over voor een leuke groep en wielen.
Zo rijd ik ook op mijn lifestyle CNSTAR open-mold, 950grams frame met DuraAce Biertje?
Laat bij die aanbieder gelijk het spuitwerk doen: ook .Swett en de andere lettertjes erop: max. €100,- bij de China aanbieder.
Verzending is in 9 van de 10 gevallen: free shipping.
Stel toch invoertax: max€35,-
Totaal frameprijs van mijn Swett Val-Dieu: €835,- of alles veel duurder berekend: €999,-.
De lifestyle frameprijs Swett Val-Dieu €1750,-
Dan drink je bij Swett een duur biertje.
Opbouw doe ik zelf: €0,0
Opbouw laat ik doen: fietsmaat of fietsenmaker.
Als particulier houd ik dan ook nog het geld over voor een leuke groep en wielen.
Zo rijd ik ook op mijn lifestyle CNSTAR open-mold, 950grams frame met DuraAce Biertje?
Ja zo kan ik ook goedkoper zijn, een groot deel van de kosten vergeten. Ik ben bang dat je met jouw rekensommetje snel failliet bent. Een bedrijf kan niet voor niks monteren, moet de garantie en crashreplacement in de prijs verrekenen. Dan komen er nog wat zaken als BTW, voorfinanciering en de kosten van bedrijfsvoering bij. Als je dan ook nog uit je schuurtje gegroeid bent, dan blijkt dat bedrijfsruimte ook niet gratis is en ja dan wil je als bedrijf aan het eind ook nog een positief resultaat hebben en dus winst gemaakt hebben.
Het is dus een domme drogredenering dat jij het als particulier veel goedkoper kan.
Het is dus een domme drogredenering dat jij het als particulier veel goedkoper kan.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
- Forum-lid HC
+1 Karl
Invoerrechten zijn ook gewoon 21% + kosten. Misschien niet dat ene doosje bij jou aan de deur, maar bij vaste aanlevering op (mag ik hopen) wat grotere schaal dan 1 per jaar zul je niet met €35,- per frame wegkomen.
Je doet nu alsof het pure oplichting is en werkelijk iedereen een frame bestellen/opbouwen kan. Misschien heb je gelijk, maar toch koopt ruim 99% hun fiets gewoon bij een Nederlandse winkel en/of van een erkend merk. Op dit forum, een verzamelplaats voor liefhebbers, kiezen de meesten zelfs nog voor de vertrouwde kanalen en laten het bouwen over aan vakmensen.
Invoerrechten zijn ook gewoon 21% + kosten. Misschien niet dat ene doosje bij jou aan de deur, maar bij vaste aanlevering op (mag ik hopen) wat grotere schaal dan 1 per jaar zul je niet met €35,- per frame wegkomen.
Je doet nu alsof het pure oplichting is en werkelijk iedereen een frame bestellen/opbouwen kan. Misschien heb je gelijk, maar toch koopt ruim 99% hun fiets gewoon bij een Nederlandse winkel en/of van een erkend merk. Op dit forum, een verzamelplaats voor liefhebbers, kiezen de meesten zelfs nog voor de vertrouwde kanalen en laten het bouwen over aan vakmensen.
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 29 okt 2016 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Ik heb meerdere malen via Aliexpress op deze manier een frame gekocht.Karl66 schreef:Ja zo kan ik ook goedkoper zijn, een groot deel van de kosten vergeten. Ik ben bang dat je met jouw rekensommetje snel failliet bent. Een bedrijf kan niet voor niks monteren, moet de garantie en crashreplacement in de prijs verrekenen. Dan komen er nog wat zaken als BTW, voorfinanciering en de kosten van bedrijfsvoering bij. Als je dan ook nog uit je schuurtje gegroeid bent, dan blijkt dat bedrijfsruimte ook niet gratis is en ja dan wil je als bedrijf aan het eind ook nog een positief resultaat hebben en dus winst gemaakt hebben.
Ik heb ze hier staan, welke kosten heb ik vergeten? Garantie doe ik niet aan. Crashreplacement: frame kapot, koop een nieuwe Chinees. BTW betaal ik als particulier niet. en al die andere rompslomp.
Ik bespaar me erg veel geld door hetzelfde frame zelf via internet te halen, zo simpel werkt dat. Ik ga al die extra kosten toch niet aan een ander betalen omdat die hetzelfde doet. Het product is gelijk.
Als particulier ben je veel slimmer en goedkoper uit, dat wil ik er mee zeggen. Veel fietsvrienden van mij doen hetzelfde.
Geef het geld liever aan mezelf uit dan aan een paar marketingboys.
Als je het niet wil aannemen: ga naar Aliexpress, DHgate en typ in als zoekterm: carbon frames roadbike. Vertel daarna je ervaringen hoe het verlopen is en vertel mij niet dat ik domme drogredeneringen verkondig!
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 29 okt 2016 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Blijkbaar hebben velen van jullie nog nooit frames via Aliexpress gekocht anders zeg je zulke dingen niet.
Eén keer hebben ze mij een tax gegeven van €30,-, op een importframe, moest aan de deur betalen.
Ik woon in Nederland, dat het bv. in België veel strenger is hier al vaak verteld.
Maar goed, als je het niet geloofd is dat pure onwetendheid, sorry dat ik het zeg.
Eén keer hebben ze mij een tax gegeven van €30,-, op een importframe, moest aan de deur betalen.
Ik woon in Nederland, dat het bv. in België veel strenger is hier al vaak verteld.
Maar goed, als je het niet geloofd is dat pure onwetendheid, sorry dat ik het zeg.
Ik was toch aanzienlijk meer kwijt. 500€ voor het frame inclusief alles. Chinese spuitjob vergelijken met UC raakt kant noch wal.
Ik koop voor 1600 euro een Cannondale Supersix Evo Ultegra bij Bike24. https://www.bike24.de/1.php?content=8;p ... 00,173,157 . Die wordt netjes aan mijn deur afgeleverd in een kartonnen doos.
Ik neem contact met Frank Hoste, de ex-prof die tegenwoordig aan de kost komt als co-commentator op VRT Radio EN als lakker van racefietsen: http://www.frankhoste.com/lakkerij . Op de sofa bij het nuttigen van een biertje met wat chips haalt hij een heel portfolio van projecten boven, en vertelt me dat ik keuze heb uit meer dan 3 designs, we kunnen volledig custom werken. Ik heb mijn ideetjes wel, hij past ze aan aan de technische mogelijkheden van de lakkerij en we worden het eens over de finale look van het frame. Ook zorgt hij wel voor de demontage en hermontage van de fiets, da's lekker makkelijk. Na nog wat anekdotes spreken we een prijs af voor alle werk.
Ik vergelijk de totale prijs voor mijn project even met wat online aanbieders van lifestyle racefietsen en kom tot de conclusie dat het amper geld scheelt.
En waar in dit verhaal zal ik ik meer over-en-weer geloop hebben?
Al die prijsvergelijkingen lopen wel ergens mank. De produkten (frame+componenten+diensten errond) zijn gewoon niet dezelfde. De koper van een Swett bevindt zich gewoon in een specifieke doelgroep die een no-hassle traject willen doorlopen naar een opvallende fiets met mooi kleurtje. Dat zijn de eerste vereisten. Alle respect voor die koper, niks mis mee.
Ik neem contact met Frank Hoste, de ex-prof die tegenwoordig aan de kost komt als co-commentator op VRT Radio EN als lakker van racefietsen: http://www.frankhoste.com/lakkerij . Op de sofa bij het nuttigen van een biertje met wat chips haalt hij een heel portfolio van projecten boven, en vertelt me dat ik keuze heb uit meer dan 3 designs, we kunnen volledig custom werken. Ik heb mijn ideetjes wel, hij past ze aan aan de technische mogelijkheden van de lakkerij en we worden het eens over de finale look van het frame. Ook zorgt hij wel voor de demontage en hermontage van de fiets, da's lekker makkelijk. Na nog wat anekdotes spreken we een prijs af voor alle werk.
Ik vergelijk de totale prijs voor mijn project even met wat online aanbieders van lifestyle racefietsen en kom tot de conclusie dat het amper geld scheelt.
En waar in dit verhaal zal ik ik meer over-en-weer geloop hebben?
Al die prijsvergelijkingen lopen wel ergens mank. De produkten (frame+componenten+diensten errond) zijn gewoon niet dezelfde. De koper van een Swett bevindt zich gewoon in een specifieke doelgroep die een no-hassle traject willen doorlopen naar een opvallende fiets met mooi kleurtje. Dat zijn de eerste vereisten. Alle respect voor die koper, niks mis mee.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
+1 voor karl66
BTW is een belasting voor de eindgebruiker. Ondernemers mogen deze - mits aan bepaalde voorwaarden voldaan - terugvragen. Indien er dus bij de invoer BTW wordt berekend (21%) mag je deze als je recht heb op vooraftrek terugvragen: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _eu_landen
Een consument mag dit dus nooit (terugvragen)
vervolgens moet je bij de verkoop wel weer 21% btw heffen (die jij dus weer moet afdragen)
invoerrechten kunnen niet teruggevraagd worden en zou ik dus dus 1 + 1 doorberekenen aan de consument.
hier alles over invoerrechten ALS je als consument iets koopt uit het buitenland (onderscheid binnen/buiten EU)
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... er_betalen
@Jaap het feit dat jij toevallig geen btw betaalt is gewoon mazzel, en mag je natuurlijk niet meenemen in je argumentatie hoe duur een frame nu eigenlijk is voor een consument via een ondermer die importeert uit China (want dan worden als het goed is WEL netjes alle verplichte regels gevolgd)
BTW is een belasting voor de eindgebruiker. Ondernemers mogen deze - mits aan bepaalde voorwaarden voldaan - terugvragen. Indien er dus bij de invoer BTW wordt berekend (21%) mag je deze als je recht heb op vooraftrek terugvragen: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _eu_landen
Een consument mag dit dus nooit (terugvragen)
vervolgens moet je bij de verkoop wel weer 21% btw heffen (die jij dus weer moet afdragen)
invoerrechten kunnen niet teruggevraagd worden en zou ik dus dus 1 + 1 doorberekenen aan de consument.
hier alles over invoerrechten ALS je als consument iets koopt uit het buitenland (onderscheid binnen/buiten EU)
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... er_betalen
@Jaap het feit dat jij toevallig geen btw betaalt is gewoon mazzel, en mag je natuurlijk niet meenemen in je argumentatie hoe duur een frame nu eigenlijk is voor een consument via een ondermer die importeert uit China (want dan worden als het goed is WEL netjes alle verplichte regels gevolgd)