Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Irritatie door honden uitlaters

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 01 feb 2021 18:35

Tja, als de cafés dicht zijn, moeten de idioten ergens anders heen hé.

Denk eraan wanneer het tijd is om te gaan stemmen (dit is allemaal te danken aan het falende beleid en gebrek aan inzicht)
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 01 feb 2021 18:38

Artikel 460
Hij die zich, zonder daartoe gerechtigd te zijn, bevindt op enige grond die bezaaid, bepoot of beplant is, of die ter bezaaiing, bepoting of beplanting is gereedgemaakt, of gedurende de maanden mei tot en met oktober op enig wei- of hooiland, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.
Je mag een akker of weiland in de periode oktober tot mei in principe betreden, tenzij het land bezaaid, bepoot of beplant is, of daartoe voorbereid (geploegd). Als er een bordje 'verboden toegang' staat, dan mag het niet. Zonder dat bordje wel, zoals hierboven beschreven

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 01 feb 2021 18:51

Hondenpoep in de wei is sowieso ongewenst. Als koeien daarvan parasieten binnen krijgen, is dat zeer schadelijk

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 01 feb 2021 19:33

Ook al zou ik er als boer niet wakker van liggen, dat is toch gewoon vreemd. 3 sneeuwvlokjes en 100 complete gezinnen staan gereed met hun slee om zichzelf gedwongen toch maar een beetje te vermaken.

Afgelopen jaar zal bij mij niet de boeken in gaan als enge ziekte, maar vooral hoe vreemd wij mensen eigenlijk zijn als groep. De grenzen opzoeken en vaak ook daarover (o.a. de rellen in grote steden, gedrag van wandelaars/fietsers op hotspots, mensen die en masse over de hekken springen bij een beetje sneeuw, grote feesten dag voor de horeca sluiting, 'illegale' bruiloften met 400 man achter gesloten deuren etc).

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 01 feb 2021 19:54

Als er ijs ligt, stapt heel Nederland over elk hek heen om bij het ijs te komen

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 01 feb 2021 21:24

raven14 schreef: 01 feb 2021 17:49 Hier in de blauwe Ardennen is het ook soms erover. We hebben de laatste weken wat sneeuw gehad, en in de weekends overspoelen de Vlamingen dan de regio. Ze parkeren zich maar waar ze wat ruimte zien (zo zijn er al hele gehuchten quasi geblokkeerd geweest), en grote groepen klimmen gewoon over de afspanning van private, hellende weiden, om zich daar dan een hele namiddag te vermaken met de kinderen en slee...
Een beetje handige Hollander zou bij het hek staan, een euro entree vragen en op het veld een koek-en-zopie kraam uitbaten... We moeten jullie Belgen nog veel leren zie ik weer... ;)

Woesst
Forum-lid

Woesst 02 feb 2021 15:45

DDX schreef: 01 feb 2021 17:31
Zag gisteren rond de dijk van Hoorn naar Enkhuizen ook op diverse plekken mensen over hekjes klimmen om door een weiland te wandelen.
Geen idee hoe dat precies zit kwa regels, maar helemaal de bedoeling lijkt het mij niet.
Hier zitten een heel aantal wandelpaden bij, waar een draad hangt om te voorkomen dat er honden komen. Dit ivm broedvogels e.d.

Al was het zondag wel heul erg druk op de doik.
Sensa Giulia EVO

Sulla
Forum-lid

Sulla 04 feb 2021 09:38

mhr-zip schreef: 01 feb 2021 16:09
Sulla schreef: 01 feb 2021 12:03 Maar inderdaad, het is heel erg druk met wandelaars en er zitten ook duidelijk hele nieuwe doelgroepen op de (race)fiets.
De oude garde fietsers heeft ons de "naam" gegeven, dat is ook de groep die onze naam in stand houdt. Ik heb niet echt het idee dat Corona fietsers ons in grote getalen een slechte naam geven.

Ik bedoelde ook zeker niet te zeggen dat de nieuwe doelgroepen op de fiets ons een slechte naam geven. Het draagt simpelweg wel bij aan de toenemende drukte op de weg, en drukte kan uiteraard wel bijdragen aan wederzijds onbegrip tussen wandelaars, fietsers, joggers, en ander niet recreatief verkeer

En los van die drukte is er uiteraard gewoon een goede zaak dat nieuwe doelgroepen de (race)fiets ontdekken.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 04 feb 2021 22:45

Omstanders, dumperts, telegraaferts of twitteraars maken geen onderscheid tussen “nieuwe wielrenners” en “oude wielrenners”
Een persoon op een racefiets of mtb is -voor het publiek- een fietser die de totale doelgroep representeert.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 05 feb 2021 06:52

havana schreef: 01 feb 2021 10:58 Zoals ik schrijf: de wandelaars zijn hard bezig de fietsers af te lossen als grootste klootzakken van het fietspad.
Ik denk dat het iets genuanceerde ligt, woon zelf in het heuvelland en daar is het ieder weekend wel koers, de fietsers bevolken de hele weg en veroorzaken behoorlijk wat irritatie & overlast - zelf vlucht ik maar de voerstreek in.

Afgelopen zondag was ik met mijn dochter en hond aan het wandelen op de St. Pietersberg te Maastricht de MTB'ers vlogen je werkelijk van links en rechts voorbij met soms kwade blikken omdat ik daar liep, overigens aan de goede kant van het wandelpad ;-)

Tuurlijk erger ik me ook soms aan wandelaars zeker als ze aan de verkeerde kant lopen van de weg en je je moet afvragen wat ze van plan zijn, maar dan denk ik ook "ben niet alleen op deze wereld", iedereen wilt zijn ding doen - en daar knelt de schoen.
YFood !!!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 feb 2021 08:51

Dat is echter een andere discussie (en ook een ander probleem), namelijk MTB'ers die op wandelpaden fietsen. Dat is even kwalijk als wandelaars die lopen op fietspaden. Of eigenlijk kwalijker, want illegaal.

Op de meeste plekken in NL is fietsen op wandelpaden niet toegestaan (er zijn een paar uitzonderingen, maar volgens mij valt de St. Pietersberg daar niet onder).

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 05 feb 2021 09:27

Ik zag afgelopen weekend in de duinen ook mensen over hekjes klimmen.
eerder (de laatste 20 jaar) heb ik dat nooit gezien.

Ik weet niet wat het is, snel maar weer de koopgoot open.

Plaats reactie