Fons bikes
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Nou.,. het zou zo maar eens uniek kunnen zijn dat je met racefietsen alleen op vrouwen focused. En totaal niet op mannen, dat mannen niet eens kunnen proefrijden. Dus ze richten zich volledig op vrouwen, daar kan je niet om heen. Of dat uniek is in de wereld kan ik niet toetsen natuurlijk, maar ik kan me zomaar voorstellen dat er geen ander merk te vinden is dat niet aan mannen wil verdienen (naast aandacht voor vrouwen).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- Jaap Telder
- Forum-lid
MarkVeenstra schreef: ↑11 sep 2018 10:14 Nou.,. het zou zo maar eens uniek kunnen zijn dat je met racefietsen alleen op vrouwen focused. En totaal niet op mannen, dat mannen niet eens kunnen proefrijden. Dus ze richten zich volledig op vrouwen, daar kan je niet om heen. Of dat uniek is in de wereld kan ik niet toetsen natuurlijk, maar ik kan me zomaar voorstellen dat er geen ander merk te vinden is dat niet aan mannen wil verdienen (naast aandacht voor vrouwen).
[/quote
Na drie tellen googelen kwam ik al Terry tegen, alleen voor vrouwen. Er zullen er vast meer zijn.
Fons is zeker niet uniek in de wereld...al zeggen ze van wel.
...About Us
We are the original women’s bicycling company founded in 1985 by Georgena Terry...
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Het verbaasd me, dat ze er zijn.
Overigens is er op de website van Terry geen fiets te koop..,. maar ik snap je voorbeeld.
Overigens is er op de website van Terry geen fiets te koop..,. maar ik snap je voorbeeld.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- Jaap Telder
- Forum-lid
MarkVeenstra schreef: ↑11 sep 2018 11:10 Het verbaasd me, dat ze er zijn.
In Engelstalige landen in verschillende shops te koop.
![Afbeelding](https://image.ibb.co/dhGGN9/ter_bike_068925_3000px_min.jpg)
![Afbeelding](https://image.ibb.co/cVzBN9/terry.png)
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 11 sep 2018 12:19, 2 keer totaal gewijzigd.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Even off-topic.chrissiewizzie schreef: ↑10 sep 2018 23:20 Wat me trouwens in alle foto's van Fons fietsen opvalt, is dat er veel spacers gemonteerd worden. ..........
Dit is niet alleen bij Fons zo.
De meeste fietsers zijn niet lening genoeg om op een frame met racegeometrie, waarbij ik niet zeg dat de Fons/Capella/Battaglin een racegeo hebben, zonder spacers te rijden.
Maar het is wel zo dat deze frames de meest "racy" uitstraling hebben.
Om dan toch met zo'n fiets weg te komen wordt er dan meestal, soms teveel, spacers geplaatst.
Heel veel fietsers, niet enkel die met in verhouding lange benen, zouden gebaat zijn om eens te kijken naar een frame met een endurance geometrie.
Het is nu niet zo dat een Synapse, Domane, Endurace,.... totaal ongeschikt zijn om hard mee te rijden
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1
Ik zie hier en op andere fora ook goede aero-racers langs komen met een endurance-stapel spacers.
Vervelende met endurance racers is dat die nu wel richting toeren worden gepositioneerd met standaard disc en 28mm banden.
Volgens mij is er een enorme markt voor F10/xr4/tarmacs met een 2cm hogere stack.
Ik zie hier en op andere fora ook goede aero-racers langs komen met een endurance-stapel spacers.
Vervelende met endurance racers is dat die nu wel richting toeren worden gepositioneerd met standaard disc en 28mm banden.
Volgens mij is er een enorme markt voor F10/xr4/tarmacs met een 2cm hogere stack.
Less is bore
Alleen lijkt het me sterk dat men voor een foto shoot (dus met model) de vorkbuis gaat afzagen. Verder post men vaak foto's van een nieuwe fiets en zoekt men vervolgens naar de juiste zithouding. Hiermee wil ik zeggen dat niet elke spacertoren -of een foto ervan- de realiteit aangeeft.
Previous name Jansen01
- Jaap Telder
- Forum-lid
.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 11 sep 2018 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jaap Telder
- Forum-lid
En nog een andere Terry, Georgena, een vrouwenmerk in optima forma. Hoezo is Fons uniek?
Handgemaakte stalen frames op maat! En een vrouw als initiator. Dat is pas een vrouwspecifiek (op) maatframe,
Van de grond af aan ontworpen
https://georgenaterry.com/
Handgemaakte stalen frames op maat! En een vrouw als initiator. Dat is pas een vrouwspecifiek (op) maatframe,
Van de grond af aan ontworpen
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
https://georgenaterry.com/
Voor een serieuze foto shoot laat je natuurlijk 1 (of meerdere fietsen zien in optima forma, dus netjes afgezaagde vorkbuis, misschien max 2cm spacer, twijfel je nog een beetje kan je ook nog 1 cm spacer er bovenop doen. Maar aero frames met spacer torens in een fotoshoot dan neem je mogelijk je klandizie serieus, maar niet de foto shoot.jansen2.0 schreef: ↑11 sep 2018 12:02 Alleen lijkt het me sterk dat men voor een foto shoot (dus met model) de vorkbuis gaat afzagen. Verder post men vaak foto's van een nieuwe fiets en zoekt men vervolgens naar de juiste zithouding. Hiermee wil ik zeggen dat niet elke spacertoren -of een foto ervan- de realiteit aangeeft.
Zoals die foto met spacertoren en zonder pedalen!? Serieus!?
Haar fietsschoenen maken wel veel goedMaruss schreef: ↑11 sep 2018 12:28Voor een serieuze foto shoot laat je natuurlijk 1 (of meerdere fietsen zien in optima forma, dus netjes afgezaagde vorkbuis, misschien max 2cm spacer, twijfel je nog een beetje kan je ook nog 1 cm spacer er bovenop doen. Maar aero frames met spacer torens in een fotoshoot dan neem je mogelijk je klandizie serieus, maar niet de foto shoot.jansen2.0 schreef: ↑11 sep 2018 12:02 Alleen lijkt het me sterk dat men voor een foto shoot (dus met model) de vorkbuis gaat afzagen. Verder post men vaak foto's van een nieuwe fiets en zoekt men vervolgens naar de juiste zithouding. Hiermee wil ik zeggen dat niet elke spacertoren -of een foto ervan- de realiteit aangeeft.
Zoals die foto met spacertoren en zonder pedalen!? Serieus!?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)