Over de wielersport en zijn beoefenaars.

vuelta 2019

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 sep 2019 22:17

Misschien hadden ze nog iets goed te maken uit de eerste week? Zwembadjes en stilstaande motoren bijvoorbeeld?

Het is sowieso heel arbitrair maar feit is wel dat er gevallen werd just voor een waaier stuk. Dus dan is het ook wel
Fair om de breuk te dichten voor het echt losbarst vind ik
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 sep 2019 22:35

Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16901
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 sep 2019 22:48

MarkVeenstra schreef: 13 sep 2019 18:52
Ernie C. schreef: 13 sep 2019 16:56 TJV zat weer collectief te slapen maar alles is weer recht gezet. Nu willen de Spanjaarden Roglic van zijn fiets afschieten met een gevechtshelikopter.
Ze gingen er letterlijk bij liggen, met vrijwel de hele ploeg... Dat klopt wel ;)
Dit ging over het moment dat Bora het op de kant zetten nadat Roglic terug was in het peloton.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16901
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 sep 2019 23:01

Over terugkomen en stayeren achter de ploegleiderswagen moeten gewoon duidelijke regels komen. Nu is het volstrekt willekeurig.

In ieder geval gebeurt er tenminste iets in deze ronde. Heel de laatste week volproppen met zware bergetappes is helemaal niet nodig. De renners moeten de koers maken en die doen dat dus blijkbaar liever in dit soort ritten.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 sep 2019 23:20

Interessante analyse. Maar de omstandigheden speelden wel een grote rol toch? Dus het hoeft niet altijd bergop te gaan? Maakt de Vuelta wel veel meer een ronde met verrassende elementen zo...
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16901
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 sep 2019 23:57

Natuurlijk heeft de wind ook een handje geholpen maar we hebben nu wel 3 weken koers gezien. Misschien niet iedere dag maar het is beter dan 2 weken in slaap vallen voor de buis met een paar leuke koersdagen er tussendoor en daarna 1 week in slaap vallen voor de buis tot de laatste 5km van de laatste klim.

Hooggebergte is dus zeker niet altijd nodig maar wat heuvels en/of wind zul je altijd moeten hebben om het voor de klassementsmannen interessant te maken.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6227
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 sep 2019 08:26

Sorry, het is een Facebook link. Maar bianci USA heeft beelden van de crash... Ging toch bijzonder naar onderuit daar in die bocht.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6097243685
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 14 sep 2019 08:35

Enzzo schreef: 13 sep 2019 16:35
El Pistolero schreef: 13 sep 2019 16:15 Laten we hopen dat Movistar dit nog duur komt te staan in het peloton. Valverde wat een laffe klootzak is dat zeg.
Je bedoelt Quintana? Die was de aanstoker. Valverde heeft het in elk geval nog stil gelegd maar niet voordat DQS aan de bel trok.

Roglic lag er niet bij maar wel ander TJV mannen. Tony Martin abandon vanwege de val
Ik meen een aantal jaar geleden dat QS ook bij een massale valpartij bij Dwars door Vlaanderen het zelde trucje deed.
Toen was het een goede tactic een beetje meten met 2 maten van DSQ.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40205
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 sep 2019 08:50

Ligt aan de situatie imho: is het volle bak koers, dan doorkoersen. Is het keuveltempo en dan na een valpartij ineens het gas vol open trekken is minachting imho.
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 14 sep 2019 09:06

Ik vond het er niet over. Het is koers en als Roglic vooraan had gezeten, had hij er niet bij gelegen (Roglic is mijn favoriet en ik hoop echt dat hij het haalt)

Van mij hadden ze er heel de rit voor mogen blijven vechten. Ik denk dat ze sowieso waren terug gekomen omdat Astana de kastanjes uit het vuur had gehaald voor Roglic (en voor Lopez natuurlijk)

Jumbo heeft erg veel geluk dat ze met Astana een natuurlijk bondgenoot hebben, sterkste ploeg in de Vuelta op dit soort momenten, allemaal hardrijders, mannen met body (bergop is Movistar misschien wat sterker)

In ieder geval is het al een erg mooie Vuelta geweest, veel mooier dan de Tour en de Giro dit jaar.
Afbeelding

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 14 sep 2019 09:20

Vooraan in het peloton kan ook gevallen worden en in dit geval reed TJV vooraan. Movistar dat zogenaamd klaarzat om de boel op de kant te trekken niet, die reden gewoon achter TJV en hadden het geluk eromheen te kunnen sturen.

De ongeschreven regel is volgens mij ook vrij simpel en duidelijk. Als er een zo'n valpartij is, dan ga je niet profiteren door als reactie, op dat moment, in de aanval te gaan.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 14 sep 2019 09:28

Tja, er is ook een ongeschreven regel dat er niet wordt aangevallen in de 'feed-zone' en dat gebeurt ook regelmatig.

Ik vind dat het koers en alles kan/mag (zolang het binnen de regels is) en de UCI zou inderdaad best wat duidelijker mogen zijn in hun reacties. De ene keer reageren ze anders dan de andere keer, ze zijn heel wisselvallig in het toepassen van de bestaande regels (gingen ze niet strenger controleren op het weggooien van afval?)

Terugkomen tussen de auto's (eventueel aan de klink) wordt soms bestraft en soms niet, handaflossing hetzelfde (Lopez heeft er deze week nog 10 seconden voor gekregen, soms geen straf, soms een minuut en nu dus 10 seconden)
Afbeelding

Plaats reactie