Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2020-2021

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 01 jan 2021 16:04

Mvdp zonder al teveel moeite

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 01 jan 2021 16:15

fiedoo schreef: 01 jan 2021 14:41 cross op sporza: Alva Rado voor Lucin Dabrand met een prangende slotfase . Bet Sema derde .
Straks V. Anderpoel voor Van Thour en Hout en Vanaert Wout? Mooi parcours vandaag..
Teveel gedronken gisteravond en vannacht?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 02 jan 2021 16:58

Dat ze gisteren niet in Baal startte noemde Wuyts "een verkeerde instelling". Denk niet dat ze er wakker van ligt...

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 02 jan 2021 17:10

Ze reed vandaag een perfecte race. Het valt me op hoe soepel en technisch ze fietst. Dat wordt een hele grote concurrent voor de Nederlandse dames.

Het interview na afloop is wel weer erg aandoenlijk. Daaraan zie je hoe jong en onervaren ze nog is.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 02 jan 2021 17:41

Ze kan zich vooral slechts zéér beperkt in het Engels uitdrukken - wat ik niet zou verwachten bij iemand van die generatie maar gelukkig laat ze vooral haar benen "spreken". Charmant maar lijkt me wel lastig voor de interviewers.

De afgelopen jaren was ik toch wel gewend geraakt aan een Sanne Cant die traag op gang kwam maar er in december stond. Dat ze het nu ook moet afleggen als the usual Dutch suspects verstek laten gaan lijkt mij voor haar zorgelijk als zal ze het waarschijnlijk wel kunnen camoufleren met een volgende Belgische titel tenzij Francks het op haar heupen krijgt.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 02 jan 2021 18:54

timo2.0 schreef: 02 jan 2021 16:58 Dat ze gisteren niet in Baal startte noemde Wuyts "een verkeerde instelling". Denk niet dat ze er wakker van ligt...

.................
Wie ligt er nog wakker van wat Wuyts over de koers te vertellen heeft? Wuyts is 64, bij de vrt is er verplicht pensioen op 65....

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 02 jan 2021 18:56

Inge vd Heijden in de laatste ronde nog voorbij Sanne Cant en zo naar een mooie 2e plaats gefietst!
MvdP had weinig tegenstand vandaag, Jens Adams een mooie 3e plaats na de ziekte van Pfeiffer onder de leden te hebben gehad.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 02 jan 2021 18:57

lugosi schreef: 02 jan 2021 18:54
timo2.0 schreef: 02 jan 2021 16:58 Dat ze gisteren niet in Baal startte noemde Wuyts "een verkeerde instelling". Denk niet dat ze er wakker van ligt...

.................
Wie ligt er nog wakker van wat Wuyts over de koers te vertellen heeft? Wuyts is 64, bij de vrt is er verplicht pensioen op 65....
Ik kan aannemen dat een sporter ook wel eens wil winnen en niet altijd enkel, achter de ongenaakbare Nederlandse dames, voor de 4e plaats wil meedoen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 02 jan 2021 19:04

timo2.0 schreef: 02 jan 2021 17:41 Ze kan zich vooral slechts zéér beperkt in het Engels uitdrukken - wat ik niet zou verwachten bij iemand van die generatie maar gelukkig laat ze vooral haar benen "spreken". Charmant maar lijkt me wel lastig voor de interviewers.

De afgelopen jaren was ik toch wel gewend geraakt aan een Sanne Cant die traag op gang kwam maar er in december stond. Dat ze het nu ook moet afleggen als the usual Dutch suspects verstek laten gaan lijkt mij voor haar zorgelijk als zal ze het waarschijnlijk wel kunnen camoufleren met een volgende Belgische titel tenzij Francks het op haar heupen krijgt.
Wat Vas betreft; ik hoorde deze week (weet niet meer waar) dat teamgenotes van Vas stelden dat ze wel goed Engels praat, maar dat ze erg verlegen is en nog moet wennen aan de aandacht.
Het zou in teamverband alvast geen probleem vormen.
Vas woont gedurende bepaalde gedeelten van het seizoen in bij Team-leider Doltcini-VanEyck Sport, Marc Bracke.
De rest van het jaar volgt ze sportschool in Hongarije.
Zelf blijft ze ervan overtuigd dat MTB haar hoofddoel is, veld -en wegkoersen zijn bijzaak. (zie dat nog wel veranderen).

Cant haalt haar niveau niet meer en heeft uiteraard elk jaar meer en betere tegenstanders. Vorig jaar was dit al te merken, dit jaar des te meer. Het zou wel eens op haar einde kunnen lopen voor Cant, wat jammer is want ze was toch diegene die in Vlaanderen het damescrossen op de kaart zette.

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 02 jan 2021 21:17

Ze is nog steeds de beste Belgische, als het voor haar nu al gedaan zou zijn, dan hebben de anderen helemaal geen recht op een contract?
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 02 jan 2021 21:29

Is Bracke inmiddels al van die rechtszaak verlost dan? Anyway, op instagram is Vas al een stuk handiger met Engels dan een jaartje terug dus mogelijk was het - zoals zo vaak met talen - een kwestie van doen.
Het is spijtig dat de lichting die door Cant ging crossen in België nog niet doorbreekt. Had altijd goede hoop dat Verdonschot haar ging opvolgen zo niet overtreffen maar die plafonneert. Geen idee wat daarmee aan de hand is. Alicia Franck heeft sterke momenten maar helaas niet erg regelmatig.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 03 jan 2021 10:00

TL@ schreef: 02 jan 2021 21:17 Ze is nog steeds de beste Belgische, als het voor haar nu al gedaan zou zijn, dan hebben de anderen helemaal geen recht op een contract?
Euh, dat beweer ik niet. Feit is wel dat het in internationale context er niet goed uitziet voor de Belgische veldrijdsters. Er lijkt niemand te zijn die Cant zal kunnen opvolgen.
Wat contracten betreft: bekijk de uitslagen van Verdonschot, Franck, Sels en VanLoy dit seizoen; zou jij als ploegleider daar een contract aan geven?

Plaats reactie