Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

i-mac

i-mac 19 mar 2020 07:47

lugosi schreef: 19 mar 2020 07:01
daniel1975 schreef: 18 mar 2020 21:32 Gratis geld bestaat niet. Ik ben blij dat Nederland redelijk zuinig heeft geleefd en niet alleen naar de linkse grillen heeft geluisterd. Er is hier nu een flinke buffer beschikbaar die ons land hopelijk weer er bovenop gaat helpen.
Ik vrees alleen een enorme chaos in de EU. De ‘zuinige’ noordelijke landen kunnen niet alle andere landen gaan helpen.
In die context is Belgie een zuidelijk land, nu het weer daarvan nog overtuigen....
Waarvan het ene gedeelte iets zuidelijker is dan het andere ;-)

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 19 mar 2020 08:53

Daar schijnt de zon dan meer?

i-mac

i-mac 19 mar 2020 09:07

lugosi schreef: 19 mar 2020 08:53 Daar schijnt de zon dan meer?
Er is een behoorlijk groot verschil tussen de 3 deelstaten. In Vlaanderen proberen ze nog enigszins de begroting in evenwicht te houden. In Brussel en Wallonië is dat toch andere koek.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 19 mar 2020 09:30

Ben zelf Vlaming, mijn reactie was ironisch bedoeld.

i-mac

i-mac 19 mar 2020 09:31

lugosi schreef: 19 mar 2020 09:30 Ben zelf Vlaming, mijn reactie was ironisch bedoeld.
:winkthumb: Kwestie onze Nederlandse vrienden een beetje wegwijs te maken in de zeer ingewikkelde Belgische politiek.

Roelants
Forum-lid

Roelants 19 mar 2020 09:48

i-mac schreef: 19 mar 2020 09:07
lugosi schreef: 19 mar 2020 08:53 Daar schijnt de zon dan meer?
Er is een behoorlijk groot verschil tussen de 3 deelstaten. In Vlaanderen proberen ze nog enigszins de begroting in evenwicht te houden. In Brussel en Wallonië is dat toch andere koek.
De cafés zijn gesloten. Vandaar waarschijnlijk dat we de toogpraat nu op het forum terugvinden ;)

Philippos
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Philippos 19 mar 2020 10:50

Nooit gedacht dat op een Nederlandse fiets forum, het politieke bestel en de onderliggende pijntjes tussen de Belgische volkeren, beter uiteen gezet zouden worden dan op Wikipedia zelf.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 19 mar 2020 11:24

Is ook al op de Nederlandse televisie uitgelegd door Arjen Lubach.

hopjes
Forum-lid

hopjes 19 mar 2020 11:34

"offtopic"
Ik heb gisterochtend op mijn 2e schermpje het technisch vragenuur en debat gevolgd, wat een walgelijke figuren zijn de heren wilders en baudet. Zo simpel, populistisch en niet constructief. In hun partij-programma's staan vaak wel enige punten die mij bekoren, ondanks dat heb ik er nog nooit op gestemd. Ik heb mij gisteren voorgenomen dat partijen met dergelijke heren in de frontlinie gaan never nooit mijn stem krijgen.
"offtopic"

Wat volgens mij fout gegaan is, dat de basisscholen zijn dicht gegaan. Inmiddels is ook helder dat dit dus onder de druk van het volk is gebeurd.

Mijn kinderen spelen alleen in onze straat, die hou ik niet de hele dag binnen (8-11). Maar als ik om me heen kijk dan zie ik complete jonge gezinnen naar de supermarkt, visboer en blijkbaar ook intratuin, speeltuinen enz enz. Had die jonge kinderen op school gehouden.
Ik weet dat het advies van diverse leraren en scholen ook was om zsm te sluiten. Ik had enig begrip voor de eerste 2 stakingsacties van de leraren vorig jaar, dat was met de 3e dag al over. Ze hadden zich nu kunnen laten zien, als verlengstuk van de maatschappij. In tijden van crisis de kinderen zoveel mogelijk in hun ritme houden en de werkenden aan hun belang. Gemiste kans denk ik dan...

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 19 mar 2020 11:46

Gisteren kwam corona hier figuratief de huiskamer binnen. Via FaceTime contact met vrienden van uit Brussel. Ze zijn beide besmet en hun 7 jarige dochter is waarschijnlijk de bron geweest via de school waar zij zit.

Hij is zelfstandig (succesvol kunstenaar) zij werkt in kleine deeltijdfunctie op een academie.
De geldstromen zijn dus weg en die waren al niet heel voorspelbaar bij hen.
Zij maakt het relatief goed maar hij is er flink aan met moeilijk ademhalen en pijn in de longen.

Dan wordt het ineens heel concreet allemaal.
We gaan ze in elk geval financieel ondersteunen de komende tijd. Veel meer kan ook niet met alle in- en uitreis verboden.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 mar 2020 12:32

Als je na een weekje niks doen al geen geld meer hebt ben je volgens mij niet zo heel succesvol, of je kunt niet met geld omgaan...

Maar uiteraard hoop ik dat beiden vlug weer beter worden.
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 19 mar 2020 12:47

Enzzo schreef: 19 mar 2020 11:46 .....................
Hij is zelfstandig (succesvol kunstenaar) zij werkt in kleine deeltijdfunctie op een academie.
De geldstromen zijn dus weg en die waren al niet heel voorspelbaar bij hen.
.......................
In Belgie is er toch een uitkering voorzien bij ziekte, ook voor zelfstandigen?

Gesloten