Dat gaat wel goed komen
Het grote auto-topic
+10 Waardeloze gasten die Zwitsers. Heb ik ook heel vaak meegemaakt.wasbeer2006 schreef: ↑30 jan 2023 13:12 Ik vind het ook wel meevallen, behalve (waarschijnlijk een voetballer) een idioot in een zwaar getunede Range rover sport die echt als een gek over de ring parijs reed heb ik niks raars meegemaakt.
Het ergste zijn Zwitsers in een ander land. In eigen land allemaal heel schijnheilig 100 rijden en bij Como zitten ze met 140 op je bumper en rijden ze als gekken.
Opzich heel logisch je drukt iets in en het komt er ergens anders uit.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Laat ik nu, in de Vaucluse, totaal geen last hebben van de Zwitsers.MarcFaFo schreef: ↑30 jan 2023 18:18+10 Waardeloze gasten die Zwitsers. Heb ik ook heel vaak meegemaakt.wasbeer2006 schreef: ↑30 jan 2023 13:12 Ik vind het ook wel meevallen, behalve (waarschijnlijk een voetballer) een idioot in een zwaar getunede Range rover sport die echt als een gek over de ring parijs reed heb ik niks raars meegemaakt.
Het ergste zijn Zwitsers in een ander land. In eigen land allemaal heel schijnheilig 100 rijden en bij Como zitten ze met 140 op je bumper en rijden ze als gekken.
Opzich heel logisch je drukt iets in en het komt er ergens anders uit.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Herkenbaar.
Vorige week naar Essen geweest. Oberhausen-Arnhem is dan gewoon relaxed rijden. In praktijd kom ik dan amper boven de 150, maar ben wel lekker alert auto aan het rijden.
Een 2e hands diesel overweeg ik ook nog wel eens. Voor relatief weinig geld een fraaie luxe auto. EURO6 diesel zal voorlopig nog geen probleem zijn in de steden hoop ik. Al zie je in duitsland al de eerste dieselverboden in stadscentra.
Stom gedoe.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik ook, net gelukkig weer na 19u twee uurtjes gereden, heerlijk.
Die 100 is niet te doen op een snelweg, zeker niet lang.
@ottorongo, ik ook, maar niet iedereen. Ik had pas een collega in de auto die zei, als ik zo als jouw rijd had ik al 20 auto,s afgeschreven. Terwijl ik 1x een tikkie heb gegeven. Er zijn er genoeg waarvoor 100 hard zat is
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Behalve dat het langzamere verkeer niet zo alert is en er geen (afhankelijk van het land) rekening mee houdt dat iemand met een enorm snelheidsverschil aan komt blazen (en dat kan je nog zo altert zijn hoe hoger het snelheidverschil hoe lastiger het wordt om een gevaarlijke situatie tot een goed eind te brengen. En wat betreft die Zwitsers, gezien de daar uitgedeelde straffen snap ik best dat je geen km boven de 100 wilt komen, ga je van de snelwegen af en kom je op veel minder gecontroleerde B wegen dan rijden ze echt wel stevig door en hoe kronkeliger de weg hoe meer zij (ik eigenlijk ook) zich aan toeristen gaan storen, als een slak door bochten rijden omdat dan "eng" is en vervolgens vol gas op de rechte stukken waardoor het (hoe goed je de weg ook kent) zo goed als onmogelijk is om deze zeer onregelmatig rijdende wegversperringen in te halen en dat kan op wat langere wegen echt heel irritant worden.En dat beweer ik nu al jaren; hoe sneller je rijdt hoe alerter je bent, hoe trager hoe minder. (24jaar ervaring op internationale wegen)
Vorige week even naar Werl in Duitsland geweest,daniel1975 schreef: ↑30 jan 2023 18:46Herkenbaar.
Vorige week naar Essen geweest. Oberhausen-Arnhem is dan gewoon relaxed rijden. In praktijd kom ik dan amper boven de 150, maar ben wel lekker alert auto aan het rijden.
Een 2e hands diesel overweeg ik ook nog wel eens. Voor relatief weinig geld een fraaie luxe auto. EURO6 diesel zal voorlopig nog geen probleem zijn in de steden hoop ik. Al zie je in duitsland al de eerste dieselverboden in stadscentra.
Stom gedoe.
Vind het toch rommelig rijden zo in het Ruhrgebied, dan weer 80 en dan weer onbeperkt….
Het fijnste rij je in Nederland overdag rond 130 links, net voldoende om geconcentreerd te blijven en niet al te veel op te vallen.
100km/u is voor mij anders wel ok, maar kan ook aan mezelf liggen. Ik rij enkel langere afstanden in teken van hobby en vakantie. Vaak is dat met vrouw en/of vrienden bij in de wagen, dan maakt die extra tijd onderweg mij niet uit.
Het enige onhandige, maar dat ga je altijd wel hebben, is dat we nu zo'n 1000km op een dag kunnen rijden. Vaak is onze vakantieplek zo ook wat rond die afstand. Afhankelijk van het verkeer onderweg en "de vorm van de dag" ( ) is die 1000km dan weer net te ver voor op 1 dag te rijden. Dan baal je natuurlijk wel dat je tijdens het vlot rijden geen x% sneller mag.
Afstanden met de wagen op 1 dag zijn trouwens sowieso discussiepunten. Vrienden van mij vinden 1000km best veel en doen eerder zo'n 800km per dag. Mijn broer deelt dan weer in in dagen van 1300-1400km.
In april gaan mijn vrouw en ik zo eens 1200km op een dag (proberen) rijden. Gevoelsmatig is dat voor ons echt wel ver voor 1dag.
Het enige onhandige, maar dat ga je altijd wel hebben, is dat we nu zo'n 1000km op een dag kunnen rijden. Vaak is onze vakantieplek zo ook wat rond die afstand. Afhankelijk van het verkeer onderweg en "de vorm van de dag" ( ) is die 1000km dan weer net te ver voor op 1 dag te rijden. Dan baal je natuurlijk wel dat je tijdens het vlot rijden geen x% sneller mag.
Afstanden met de wagen op 1 dag zijn trouwens sowieso discussiepunten. Vrienden van mij vinden 1000km best veel en doen eerder zo'n 800km per dag. Mijn broer deelt dan weer in in dagen van 1300-1400km.
In april gaan mijn vrouw en ik zo eens 1200km op een dag (proberen) rijden. Gevoelsmatig is dat voor ons echt wel ver voor 1dag.
Vlak na ou/nieuw in de avond/nacht ritje Heerlen-Keulen gedaan en terug. Heldere lucht, heenweg nog redelijk kunnen inhouden (op stukken waar dat mocht) cc op 160 gezet. Terug werd ik ingehaald door een op 3km knipperende x6, die moest naar AC-Laurensberg. Ik heb er best tijdje achteraan gereden. Die gast reed zo bezopen hard, dat ik met af en toe snelheden van ver boven de 200 ik hem alleen in het vizier kreeg als hij even terug moest naar 130 voor de sporadische andere weggebruikers.
Ik kan niet ontkennen dat dat toch wel heel lekker is om af en toe te doen.
Waarschijnlijk ga ik wel afscheid moeten nemen van mijn caravantrekker binnenkort en genoegen moeten nemen met een lease-auto die iets minder potent is (hopelijk wel een trekgewicht van 1600+).
In de auto van mijn vrouw (108) rijdt ik overigens netjes 80/100, daar is niks leuks aan om harder te gaan rijden, als je het uberhaupt al kan volhouden met wind tegen en bergop
Ik kan niet ontkennen dat dat toch wel heel lekker is om af en toe te doen.
Waarschijnlijk ga ik wel afscheid moeten nemen van mijn caravantrekker binnenkort en genoegen moeten nemen met een lease-auto die iets minder potent is (hopelijk wel een trekgewicht van 1600+).
In de auto van mijn vrouw (108) rijdt ik overigens netjes 80/100, daar is niks leuks aan om harder te gaan rijden, als je het uberhaupt al kan volhouden met wind tegen en bergop