Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

roeieber
Forum-lid

roeieber 19 apr 2010 11:27

[quote="HM2694"][quote="Roeieber"]Krijg sinds afgelopen week bij het aansluiten van de 705 op de computer "dit usb apparaat wordt niet herkend". Heb dit bij beide laptops.
Garmin defect?[/quote]

Ik heb een vergelijkbaar probleem zie enkele post hierboven. Ik moet iedere keer de pluging op nieuwe installeren daarna doet ie het wel.

Ik heb een mail naar Garmin gestuurd.

Proberen even de link in who cares zijn post over de testpagina.

Groetjes [/quote]

Die link heb ik geprobeerd, maar de garmin wordt door de pc niet herkend. Programma's vcan Garmin vinden het apparaat dus ook niet.
Garmin herkent de pc ook niet, ja alleen als externe stroombron.
I Am SpeCiAliZed

moustache
Forum-lid

moustache 19 apr 2010 11:39

[quote="Il Pirato"]Dag allen,

de vraag is waarschijnlijk al 100x voorbij gekomen in dit forum, maar zit nu al 2 uur te lezen en ik word er nog niet veel wijzer van.

Heb net de Edge 705 binnen en ben op zoek naar een geschikte kaart. Topo en CN zijn de meest gehoorde. Ik wil gewoon routes uitzetten/maken en deze in mijn Edge laden en fietsen, gereden routes met de club bewaren als ze leuk zijn en eventueel bestaande routes als de AGR inladen en rijden.
- Welke kaart raden jullie mij aan?
- Kaart kopen op een SD kaart of de DVD aanschaffen?
- Ik zie dat MapSource ook los te koop is (€40,-), maar wordt ook beweerd dat deze al bij Topo en CN zit als je deze kaarten koopt. Hoe zit dit nou precies?

Thnx alvast!![/quote]

Lees mijn document eens door.

ilpirato
Forum-lid

ilpirato 19 apr 2010 11:52

Thnx Moustache, ik ga het eens lezen...
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 19 apr 2010 12:43

[quote="Moustache"] Lees mijn document eens door.[/quote]

Eindelijk een begrijpelijke handleiding, chapoo!
What makes the boat go faster?

aristos
Forum-lid

aristos 19 apr 2010 13:07

Ik zou graag mijn Edge 705 ook willen gebruiken voor het hardlopen. Is er een soort van neopreen houders zodat ik hem op mijn bovenarm kan vastmaken? Zoals je ook wel eens bij iPods ziet?

Of heeft iemand andere tips?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

rene1
Forum-lid

rene1 19 apr 2010 15:22

[quote="Aristos"]Ik zou graag mijn Edge 705 ook willen gebruiken voor het hardlopen. Is er een soort van neopreen houders zodat ik hem op mijn bovenarm kan vastmaken? Zoals je ook wel eens bij iPods ziet?

Of heeft iemand andere tips?[/quote]

Ik heb zoiets gekocht bij de Decathlon. Is niet helemaal ideaal, is er ook niet vvor bestemd maar het is iets en het heeft een ruitje. Als je weet waar de knopjes zitten gaat het wel.

newd
Forum-lid

Gebruikersavatar newd 19 apr 2010 15:30

Ik gebruik ook zo'n mp3 armband om m'n garmin af en toe tijdens het schaatsen/skeeleren te gebruiken. Werkt redelijk, al is het wel lastig aflezen en is de hartslagontvangst soms wat slecht met een arm op je rug. Van dat laatste zal je met hartlopen vast geen last hebben.

Afmetingen zijn prima, de garmin past er goed in. Bediening van de knopjes is wel lastig wanneer 'ie eenmal in het hoesje zit. En de prijs bij discount media of sportwinkels valt ook best mee.

eelcoz

eelcoz 19 apr 2010 16:29

[quote="pinarello"][quote="Madhill"]De sattelieten zijn gevonden maar als ik een opgeslagen rit selecteer en navigatie doe dan gaat de Garmin "berekenen". Als hij bij 100% is dan blijft dat in beeld staan. Wat moet ik nu vervolgens doen om te starten met de navigatie van deze route?

Waarom moet ik herberekenen uitzetten als ik halverwege een route begin met navigatie?

(een goede handleiding zou geen overbodige luxe zijn geweest!)[/quote]

Je moet herberekenen atijd uitzetten tenzij je van omwegen houd.[/quote]

Beetje late reactie, maar ik snap dit niet helemaal. Afgelopen zaterdag een route gereden m.b.v. de Edge. Op een gegeven moment wilde het apparaat me over een bepaalde weg hebben die afgesloten was. Aangezien ik de omgeving daar nog vrij goed kende, heb ik een andere weg genomen. De Edge gaat dan herberekenen hoe je het beste verder kunt fietsen. Stel dat je 'herberekenen' uit hebt staan, hoe vind je dan je oorspronkelijke route ooit weer terug?

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 19 apr 2010 17:44

Eelcoz, je zoomed dan uit zodat je goed de voorgetekende lijn op de map ziet vanaf de locatie waar je bent. Vervolgens fiets je met als doel die lijn 'ergens' weer te snijden en vervolgens op te pakken.

Heeft er iemand wel eens problemen met gpsies dat deze na het opslaan van het parcours en weer inlezen vreemde lijnen trekt ? Weet je een oplossing?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

madhill
Forum-lid

madhill 19 apr 2010 18:51

[quote="eelcoz"][quote="pinarello"][quote="Madhill"]De sattelieten zijn gevonden maar als ik een opgeslagen rit selecteer en navigatie doe dan gaat de Garmin "berekenen". Als hij bij 100% is dan blijft dat in beeld staan. Wat moet ik nu vervolgens doen om te starten met de navigatie van deze route?

Waarom moet ik herberekenen uitzetten als ik halverwege een route begin met navigatie?

(een goede handleiding zou geen overbodige luxe zijn geweest!)[/quote]

Je moet herberekenen atijd uitzetten tenzij je van omwegen houd.[/quote]

Beetje late reactie, maar ik snap dit niet helemaal. Afgelopen zaterdag een route gereden m.b.v. de Edge. Op een gegeven moment wilde het apparaat me over een bepaalde weg hebben die afgesloten was. Aangezien ik de omgeving daar nog vrij goed kende, heb ik een andere weg genomen. De Edge gaat dan herberekenen hoe je het beste verder kunt fietsen. Stel dat je 'herberekenen' uit hebt staan, hoe vind je dan je oorspronkelijke route ooit weer terug?

[/quote]

UItzoomen en op het kaartje kijken waar de route verder gaat. Daarheen rijden en de Edge neemt het weer over.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

whocares
Forum-lid

whocares 19 apr 2010 19:15

[quote="HenkV"]Eelcoz, je zoomed dan uit zodat je goed de voorgetekende lijn op de map ziet vanaf de locatie waar je bent. Vervolgens fiets je met als doel die lijn 'ergens' weer te snijden en vervolgens op te pakken.

Heeft er iemand wel eens problemen met gpsies dat deze na het opslaan van het parcours en weer inlezen vreemde lijnen trekt ? Weet je een oplossing?[/quote]

Naar track bewerken / veranderen gaan en die verkeerde lijnen aanpassen tot dat het goed is .

Ik heb het ook wel een paar keer gehad , route getekent , opgeslagen en daarna weer bekeken en dat er dan stukken rechtstreeks verbonden werden ipv de weg te volgen . Dus dat weer verandert en opgeslagen , bleek hij soms nog niet helemaal goed te zijn . Dus ook dat weer aanpassen tot het geheel goed was .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

roeieber
Forum-lid

roeieber 19 apr 2010 20:46

[quote="Roeieber"]Krijg sinds afgelopen week bij het aansluiten van de 705 op de computer "dit usb apparaat wordt niet herkend". Heb dit bij beide laptops.
Garmin defect?[/quote]

Snelle reactie van Garmin, defect ligt mogelijk aan de kabel, andere kabel geprobeerd en voila, Computer en Edge zijn weer vriendjes.
I Am SpeCiAliZed

Plaats reactie