Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

ultimatecf
Forum-lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 23 feb 2007 10:20

ultimatecf 28 mar 2010 23:33

Du Bois schreef:
Ultimate CF schreef:
Du Bois schreef:Ik rijd met fizik carbon rail en heb daarvoor al de speciale klauwtjes gekocht alleen krijg er mijn zadel niet goed mee afgesteld met een 2 bolt systeem heb ik hier geen probleem mee.


Kijk ook eens naar de nieuwe fizik zadelpen. Ik heb deze ook in mijn canyon zitten met een fizik zadel. Ziet er ook goed uit.


Ja daar heb ik ook nog aan zitten denken maar wil wil graag de zelfde looks qua onderdelen.

Over de lak gesproken ik heb mijn mijn frame nu een paar keer buiten gefietst en ook een keer door de regen en over de heuvelrug. Toen ik terug kwam had ik heel wat krassen en stukje lak eraf bij de achterbrug. Als ik zo jullie berichten lees is het verstandig om eens met peter te mailen over dit probleem.



Met een fizik zadelpen heb je een mooie afwerking qua onderdelen.
Ritchey stuur en stuurpen.
Fizik zadel en zadelpen.

De zadelpen is ook mooi glimmend, en misstaat totaal niet bij de stuurpen.

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 29 mar 2010 00:01

Foosho schreef:
dieseltje schreef:Bij de laatste carbon frame test van het blad Tour was de afwerking o.a. de lak ook één van de punten waar Canyon slecht scoorde.

Was dat geen zwart frame?


Ja inderdaad maar daar zit ook blanke lak op!
No pain no gain, no guts no glory!

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 29 mar 2010 00:09

Ja, maar dat zal er niet zo gauw afbladderen oid.

Bij Tour testen ze op steeninslag enzo voor hun cijfer.

gever
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 feb 2009 18:38

gever 29 mar 2010 11:59

Nu er toch over lak gesproken wordt.
Ik heb een witte carbon uit 2008 en inmiddels 7500 km in overwegend mooi droog weer gefietst. De schade die ik heb bestaat uit afgesprongen stukjes lak aan de bevestiging van de voorderailleur en bij de snelspanners. Toen ik de derailleur vorig jaar verstelde sprong het eraf. Ik heb de plekjes bijgelakt en ik vind het zo wel prima. Bij mijn andere fietsen had ik ook wel lakschade op dezelfde plekken. Het fiets er niet minder om en hoe ouder de fiets wordt hoe minder erg.
Groeten Gerard.
//Zomer: Canyon
//Winter : Time

baca
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 aug 2007 23:30
Locatie: Heerlen

baca 29 mar 2010 22:34

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Bij deze dan eindelijk de eerste foto's van mijn canyon. Aanpassingen: Pedalen, Look keo 2 carbon, zadel van mijn oude fiets erop gezet, Selle San Marco en de Rotor chain catcher. Bidonhouder voorlopig de BBB, ben nog op zoek naar een mooie...
VN Chinook - Canyon Ultimate CF - Specialized Langster

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 29 mar 2010 23:57

Knap fietsje hoor.

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 30 mar 2010 00:32

Inderdaad erg mooi,
de zwarte versie blijft mijn favoriet,
Grt. Zapp

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 30 mar 2010 00:50

Werd tijd Baca, en goede keuze gemaakt dat ene frame was i.d. niet mooier 'o) En bij slecht fietsweer kun je nog altijd je terras ontmossen...

baca
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 aug 2007 23:30
Locatie: Heerlen

baca 30 mar 2010 00:57

kauw vot schreef:Werd tijd Baca, en goede keuze gemaakt dat ene frame was i.d. niet mooier 'o) En bij slecht fietsweer kun je nog altijd je terras ontmossen...



He he, net winter geweest he, en geen tijd om in de tuin te werken. Hard aan het trainen om de Marmotte uit te rijden komende zomer. Het heeft inderdaad even geduurd, maar alle lof aan Peter en Bike-fun. De dag nadat het goeie frame binnen was, kon ik hem afgemonteerd ophalen. Jammer dat het bij Canyon misging, maar ja als je zoveel fietsen levert kan het n keer misgaan.
VN Chinook - Canyon Ultimate CF - Specialized Langster

gever
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 feb 2009 18:38

gever 30 mar 2010 11:00

Heeeeeeel erg mooi.
Kan ook geen witte lak afspringen.
Met zo'n fiets is de moraal zo goed, dat je niet echt hoeft te trainen.
Heel veel mooie kilometers toegewenst.
//Zomer: Canyon
//Winter : Time

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 30 mar 2010 18:16

Ziet er goed uit baca.

Wat ik wel jammer vind is dat Canyon de 'standaard' zwarte frameset nog met wetblack Ritchey afmonteert ipv matte zoals bij de andere framesets.

Veel plezier er mee iig!

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 30 mar 2010 20:33

Die wetlook vind ik juist mooi passen bij de wielen. Die zijn ook zo glimmerig. Een beetje poetsen met een zachte doek en het blinkt weer fantastisch.

Plaats reactie