Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40120
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mei 2011 18:42

Sharkman 1 schreef: Zoals het er nu naar uitziet gaat ook DA in afzienbare tijd draadloos (bluetooth??) worden .....

Handig, hoeven de renners niet alleen niet meer te denken over het koersverloop (oortjes), maar ook niet meer over het schakelen. Doen de ploegleiders dan wel met de carkit :D


Overigens zijn de eerste electrogroepen van Campa al wel gesignaleerd.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 mei 2011 18:47

Die waren er al in 2003 ;). Movistar rijdt het hele jaar al op de elektrische Campa groep rond. De achter-derailleur van Campa is veel mooier, shifters zijn ook best aardig. Maar de voor-derailleur en accu zijn beide zo mogelijk nog lomper.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 06 mei 2011 19:51

De Accu van de Venge komt gewoon achter de bidonhouder met het standaard houdertje van shimano en dus boven op de schuine buis. Daar zitten bij het productiemodel iig de gaatjes voorgeboord.

scale20
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 05 feb 2006 09:41

scale20 06 mei 2011 20:24

TiesT schreef:De Accu van de Venge komt gewoon achter de bidonhouder met het standaard houdertje van shimano en dus boven op de schuine buis. Daar zitten bij het productiemodel iig de gaatjes voorgeboord.


en dan met een strapje rond de buis, dit kan toch niet voor een nieuw ontworpen framde dat di2 compatibel is.

Hoe gebeurd de montage bij een roubaix frame, en waar loopt de kabel van de batterij? (niet door het gaatje tussen de bidonhouder)

Afbeelding

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 06 mei 2011 23:55

Nee, geen tie-wraps rond de buis, zoals bij deze tarmac gewoon met de orginele Shimno Di2 bevestiging:
Afbeelding

cva
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 mei 2010 08:55

cva 07 mei 2011 10:45

voor de kenners:

is het correct dat het topmodel (sworks) van bijvoorbeeld een jaar of 3 geleden, nu bijvoorbeeld een tarmac sl2 comp model is.
Of zitten hier verschillen in qua geometrie tussen sworks en de andere tarmac modellen?

freakish
Forum-lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:50

freakish 07 mei 2011 11:52

CVA schreef:voor de kenners:

is het correct dat het topmodel (sworks) van bijvoorbeeld een jaar of 3 geleden, nu bijvoorbeeld een tarmac sl2 comp model is.
Of zitten hier verschillen in qua geometrie tussen sworks en de andere tarmac modellen?


Klopt, alleen het gebruikte carbon is iets minder. Pro is de S-works van vorig jaar, expert van het jaar daarvoor, comp van het jaar daarvoor.

riccioni
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2011 15:24

riccioni 07 mei 2011 18:20

@CVA: het is, met uitzondering van het gebruikte carbon, inderdaad hetzelfde frame als de S-Works van 2009. Ik zie dat je in een eerdere post ook gevraagd hebt naar de kleur van het frame. Er zit een mat blanke lak op het frame. Daardoor zie je de carbonstructuur door de lak heen, wat ik zelf erg mooi vind. Onderaan pagina 158 heb ik trouwens een foto van mijn Tarmac SL2 gepost. Ik heb de fiets nu ongeveer drie maanden en hij bevalt me goed. Ik vind hem vooral comfortabeler dan ik tevoren had gedacht. Als ik dan toch een minpunt mag noemen: volgens mij is de voorkant van het frame wat slapper. Met het insturen bij de bochten tijdens wedstrijden meen ik licht zwabbergedrag waar te nemen. Tijdens trainingen en toertochten merk ik daar overigens niets van.

cva
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 mei 2010 08:55

cva 08 mei 2011 13:34

Riccioni schreef:@CVA: het is, met uitzondering van het gebruikte carbon, inderdaad hetzelfde frame als de S-Works van 2009. Ik zie dat je in een eerdere post ook gevraagd hebt naar de kleur van het frame. Er zit een mat blanke lak op het frame. Daardoor zie je de carbonstructuur door de lak heen, wat ik zelf erg mooi vind. Onderaan pagina 158 heb ik trouwens een foto van mijn Tarmac SL2 gepost. Ik heb de fiets nu ongeveer drie maanden en hij bevalt me goed. Ik vind hem vooral comfortabeler dan ik tevoren had gedacht. Als ik dan toch een minpunt mag noemen: volgens mij is de voorkant van het frame wat slapper. Met het insturen bij de bochten tijdens wedstrijden meen ik licht zwabbergedrag waar te nemen. Tijdens trainingen en toertochten merk ik daar overigens niets van.


ok thanks ;-)
prachtige fiets trouwens...

sponge
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 18 okt 2006 21:41

sponge 15 mei 2011 19:46

Heeft iemand foto's gezien van het frame waar contador vandaag de etna etappe(9) mee heeft gewonnen?

Het leek wel zijn nieuwe frame kleuren voor 2011.
- Specialized Tarmac SL3 Astana \'10 Ultegra 6700
- Specialized Tarmac SL4 Saxo-Tinkoff \'14 Ultegra Di2
- Specialized Venge Project Black \'12 Dura Ace Di2

Gebruikersavatar
juulh
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 jan 2010 11:14
Locatie: Doetinchem

Gebruikersavatar juulh 16 mei 2011 11:01

Afgelopen vrijdag terug gekomen uit berlijn, daar vind je van alles aan muur.... zonde!

[img=https://lh4.googleusercontent.com/_-mUt ... %20355.jpg]

[img=https://lh3.googleusercontent.com/_-mUt ... %20301.jpg]

[img=https://lh6.googleusercontent.com/_-mUt ... %20302.jpg]
Specialized Tarmac Elite Compact

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 16 mei 2011 11:09

sponge schreef:Heeft iemand foto's gezien van het frame waar contador vandaag de etna etappe(9) mee heeft gewonnen?

Het leek wel zijn nieuwe frame kleuren voor 2011.


Afbeelding

Hier de rest http://velonews.competitor.com/2011/05/ ... t/img_5194

Plaats reactie