Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40120
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
06 mei 2011 18:42
Sharkman 1 schreef: Zoals het er nu naar uitziet gaat ook DA in afzienbare tijd draadloos (bluetooth??) worden .....
Handig, hoeven de renners niet alleen niet meer te denken over het koersverloop (oortjes), maar ook niet meer over het schakelen. Doen de ploegleiders dan wel met de carkit
Overigens zijn de eerste electrogroepen van Campa al wel gesignaleerd.
Less is bore
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
06 mei 2011 18:47
Die waren er al in 2003
. Movistar rijdt het hele jaar al op de elektrische Campa groep rond. De achter-derailleur van Campa is veel mooier, shifters zijn ook best aardig. Maar de voor-derailleur en accu zijn beide zo mogelijk nog lomper.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
tiest
- Forum-lid HC
- Berichten: 4199
- Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58
tiest
06 mei 2011 19:51
De Accu van de Venge komt gewoon achter de bidonhouder met het standaard houdertje van shimano en dus boven op de schuine buis. Daar zitten bij het productiemodel iig de gaatjes voorgeboord.
-
scale20
- Forum-lid
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 05 feb 2006 09:41
scale20
06 mei 2011 20:24
TiesT schreef:De Accu van de Venge komt gewoon achter de bidonhouder met het standaard houdertje van shimano en dus boven op de schuine buis. Daar zitten bij het productiemodel iig de gaatjes voorgeboord.
en dan met een strapje rond de buis, dit kan toch niet voor een nieuw ontworpen framde dat di2 compatibel is.
Hoe gebeurd de montage bij een roubaix frame, en waar loopt de kabel van de batterij? (niet door het gaatje tussen de bidonhouder)
-
tiest
- Forum-lid HC
- Berichten: 4199
- Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58
tiest
06 mei 2011 23:55
Nee, geen tie-wraps rond de buis, zoals bij deze tarmac gewoon met de orginele Shimno Di2 bevestiging:
-
cva
- Forum-lid
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 09 mei 2010 08:55
cva
07 mei 2011 10:45
voor de kenners:
is het correct dat het topmodel (sworks) van bijvoorbeeld een jaar of 3 geleden, nu bijvoorbeeld een tarmac sl2 comp model is.
Of zitten hier verschillen in qua geometrie tussen sworks en de andere tarmac modellen?
-
freakish
- Forum-lid
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 01 mei 2010 23:50
freakish
07 mei 2011 11:52
CVA schreef:voor de kenners:
is het correct dat het topmodel (sworks) van bijvoorbeeld een jaar of 3 geleden, nu bijvoorbeeld een tarmac sl2 comp model is.
Of zitten hier verschillen in qua geometrie tussen sworks en de andere tarmac modellen?
Klopt, alleen het gebruikte carbon is iets minder. Pro is de S-works van vorig jaar, expert van het jaar daarvoor, comp van het jaar daarvoor.
-
riccioni
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 05 apr 2011 15:24
riccioni
07 mei 2011 18:20
@CVA: het is, met uitzondering van het gebruikte carbon, inderdaad hetzelfde frame als de S-Works van 2009. Ik zie dat je in een eerdere post ook gevraagd hebt naar de kleur van het frame. Er zit een mat blanke lak op het frame. Daardoor zie je de carbonstructuur door de lak heen, wat ik zelf erg mooi vind. Onderaan pagina 158 heb ik trouwens een foto van mijn Tarmac SL2 gepost. Ik heb de fiets nu ongeveer drie maanden en hij bevalt me goed. Ik vind hem vooral comfortabeler dan ik tevoren had gedacht. Als ik dan toch een minpunt mag noemen: volgens mij is de voorkant van het frame wat slapper. Met het insturen bij de bochten tijdens wedstrijden meen ik licht zwabbergedrag waar te nemen. Tijdens trainingen en toertochten merk ik daar overigens niets van.
-
cva
- Forum-lid
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 09 mei 2010 08:55
cva
08 mei 2011 13:34
Riccioni schreef:@CVA: het is, met uitzondering van het gebruikte carbon, inderdaad hetzelfde frame als de S-Works van 2009. Ik zie dat je in een eerdere post ook gevraagd hebt naar de kleur van het frame. Er zit een mat blanke lak op het frame. Daardoor zie je de carbonstructuur door de lak heen, wat ik zelf erg mooi vind. Onderaan pagina 158 heb ik trouwens een foto van mijn Tarmac SL2 gepost. Ik heb de fiets nu ongeveer drie maanden en hij bevalt me goed. Ik vind hem vooral comfortabeler dan ik tevoren had gedacht. Als ik dan toch een minpunt mag noemen: volgens mij is de voorkant van het frame wat slapper. Met het insturen bij de bochten tijdens wedstrijden meen ik licht zwabbergedrag waar te nemen. Tijdens trainingen en toertochten merk ik daar overigens niets van.
ok thanks
prachtige fiets trouwens...
-
sponge
- Forum-lid
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 18 okt 2006 21:41
sponge
15 mei 2011 19:46
Heeft iemand foto's gezien van het frame waar contador vandaag de etna etappe(9) mee heeft gewonnen?
Het leek wel zijn nieuwe frame kleuren voor 2011.
- Specialized Tarmac SL3 Astana \'10 Ultegra 6700
- Specialized Tarmac SL4 Saxo-Tinkoff \'14 Ultegra Di2
- Specialized Venge Project Black \'12 Dura Ace Di2
-
juulh
- Forum-lid
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 12 jan 2010 11:14
- Locatie: Doetinchem
juulh
16 mei 2011 11:01
Specialized Tarmac Elite Compact