Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 06 sep 2015 16:36

franklin schreef:In deze kleur is het ook een prachtige fiets Eddy13. Met lage velgen ziet het er echter niet uit en bij de prijskaartje dat er aan deze fiets hangt haak ik al meteen af. Mijn volgende fiets zal daarom ook zeker geen Madone worden, waarschijnlijk zelfs een heel ander merk. Mij zijn ze inmiddels wel een beetje kwijt bij Trek nu.
Ik blijf het een vreemde gedachtegang vinden dat je geen Trek wil kopen omdat ze een erg dure fiets maken voor profs of toeristen die zin hebben veel geld uit te geven.

Als je alle merken gaat schrappen die fietsen van boven de 5000 euro maken ga je nog met weinig merken mogen rijden ;)

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 06 sep 2015 16:59

NoChain, ik rijd nu een Ultegra afgemonteerde Madone en de prijs die je nu betaalt voor een Ultegra afgemonteerde fiets bij Trek is niet normaal meer. Ik ben van mening dat je bij merken als Canyon en Focus veel meer fiets voor je geld krijgt dan bij Trek. Heeft niets te maken met dat een merk dure fietsen heeft in het absolute topsegment.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

lawnmower
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:13
Locatie: Apeldoorn

lawnmower 07 sep 2015 00:21

Een trek emonda sl6, volledig ultegra, €2999. Canyon ultimate volledig ultegra €3199. In welk opzicht heb je dan meer fiets bij canyon?

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 07 sep 2015 11:19

€3.199,-?

Klik eens op dit linkje: https://www.canyon.com/nl/road/ultimate ... l-9-0.html

€2.199 zul je bedoelen....

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 07 sep 2015 12:42

De Trek kost 2999 maar zo'n fiets wordt amper zonder korting verkocht, met 15% korting is dat 2550.
De Canyon kost 2199 + doos en verzending van 50 euro is dat 2250. Het echte verschil is dus 300 euro, dat is wel wat anders dan de 1000 euro zoals jij het voorstelt.

Alles is op het internet goedkoper maar het internet heeft ook zijn nadelen.
Op de prijslijst van 2010 zie ik trouwens dat een Madone 5.2 toen 3599 kostte, een Trek is tegenwoordig dus gewoon beter bij prijs dan anno 2010 ...

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 07 sep 2015 13:08

Nochain, ik denk dat je het niet helemaal volgt. Lawnmower zegt dat een Canyon met Ultegra vanaf €3199 te koop is.Terwijl dit 2199 is, dus wel degelijk een verschil van 1000 euro.....

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 07 sep 2015 15:50

Je moet geen appels met peren vergelijken... Al weet ik niet of de Trek nu een appel of een peer is... Canyon kan wel degelijk 3199,- kosten met Ultegra volgens mij... https://www.canyon.com/nl/road/ultimate ... x-8-0.html.

De prijs van een fiets is niet enkel een schakelgroepje... ;). Ook het soort carbon en/of de rest van de componenten spelen een rol. Prijzen van Trek lijken me normale prijzen, hetzelfde geldt voor Canyon. Het blijft natuurlijk een smak geld, ook voor mij. Maar het kan allemaal veel gekker natuurlijk.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 789
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 07 sep 2015 16:59

Eens Suntoro. Maar het is voor de liefhebber zonder dikke portemonnee wel jammer dat een Madone met Ultegra tegenwoordig zo ontzettend duur is (5999 euro). Het is een compleet andere fiets dan vorig jaar en de jaren daarvoor, maar de Madone 2016 kost twee keer zo veel als de Madone die ik in 2010 kocht. Natuurlijk zijn er andere modellen en andere merken te krijgen, ik voel wel mee met de kritiek van Franklin.
Michiel

lawnmower
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:13
Locatie: Apeldoorn

lawnmower 07 sep 2015 21:36

Binnen canyon vergelijk je nu al appels met peren. Die sl 9.0 die je aanhaalt heeft een ander Frame dan de sleutels 8.0 die ik aanhaalde. Ook trek heeft een emonda met vol ultegra voor 2499,-. Toegegeven, dan is hij nog altijd 300 euro duurder maar op 300 laat je een koop toch niet afknappen als die fiets het best bij je past of als je hem het mooist vind? Inderdaad de Madone is erg duur geworden, maar die kun je dan ook in de verste verte niet vergelijken met zo'n ultimate.

Gebruikersavatar
Eddy13
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2015 20:42

Gebruikersavatar Eddy13 08 sep 2015 08:32

NoChain schreef:
franklin schreef:In deze kleur is het ook een prachtige fiets Eddy13. Met lage velgen ziet het er echter niet uit en bij de prijskaartje dat er aan deze fiets hangt haak ik al meteen af. Mijn volgende fiets zal daarom ook zeker geen Madone worden, waarschijnlijk zelfs een heel ander merk. Mij zijn ze inmiddels wel een beetje kwijt bij Trek nu.
Ik blijf het een vreemde gedachtegang vinden dat je geen Trek wil kopen omdat ze een erg dure fiets maken voor profs of toeristen die zin hebben veel geld uit te geven.

Als je alle merken gaat schrappen die fietsen van boven de 5000 euro maken ga je nog met weinig merken mogen rijden ;)
Je spreekt over prijzen boven de 5000 euro. Ik heb op dit moment een S-Works met Dura Ace Di2 met Fulcrum Zero wielen. Als ik er zo éne afschaf bij Trek betaal ik +/- 12.000 euro. Dat vind ik er toch wel zwaar over. Dat is dubbel zoveel als mijne S-Works! Daarom ben ik ook afgehaakt om deze fiets aan te schaffen.

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 08 sep 2015 11:12

Laat ik het even anders uitleggen. Ik ben Madone rijder. Inmiddels paar jaar oude fiets, dus ik kijk toch af en toe of ik misschien een nieuwe kan kopen. Nou komt Trek met een mailtje dat de nieuwe Madone eraan komt. Teller op de website die terug telt tot aan de onthulling. Als Madone rijder ging ik er eens goed voor zitten, want misschien was dit de fiets die me zou overhalen mijn oudere Madone te vervangen. Dan is het zover, de presentatie. Vond het meteen een mooie fiets, maar als je dan de prijzen ziet blijkt ineens dat de nieuwe Madone in een heel andere prijscategorie is gaan vallen. Ik vind dat toch vreemd. In mijn ogen kun je zo'n fiets dan beter onder een nieuwe naam in de markt zetten. Is gewoon mijn mening en dit is het gevoel dat ik heb gekregen bij de verwachtingen die Trek bij mij gewekt heeft door je als Madone bezitter lekker te maken, terwijl deze fiets qua prijs totaal niet meer te vergelijken is met de oudere Madone.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8912
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 08 sep 2015 21:23

Eddy13 schreef:
NoChain schreef:
franklin schreef:In deze kleur is het ook een prachtige fiets Eddy13. Met lage velgen ziet het er echter niet uit en bij de prijskaartje dat er aan deze fiets hangt haak ik al meteen af. Mijn volgende fiets zal daarom ook zeker geen Madone worden, waarschijnlijk zelfs een heel ander merk. Mij zijn ze inmiddels wel een beetje kwijt bij Trek nu.
Ik blijf het een vreemde gedachtegang vinden dat je geen Trek wil kopen omdat ze een erg dure fiets maken voor profs of toeristen die zin hebben veel geld uit te geven.

Als je alle merken gaat schrappen die fietsen van boven de 5000 euro maken ga je nog met weinig merken mogen rijden ;)
Je spreekt over prijzen boven de 5000 euro. Ik heb op dit moment een S-Works met Dura Ace Di2 met Fulcrum Zero wielen. Als ik er zo éne afschaf bij Trek betaal ik +/- 12.000 euro. Dat vind ik er toch wel zwaar over. Dat is dubbel zoveel als mijne S-Works! Daarom ben ik ook afgehaakt om deze fiets aan te schaffen.
Waar koop je dan een S Works met DI2 en de Fulcrum Zero wielen voor €6,000,00
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Plaats reactie