Pagina 201 van 312

Re: Colnago topic

Geplaatst: 14 jul 2013 19:44
door Ernie C.
Het gaat om de lengte van de balhoofdbuis, die is bij de Ace 2cm langer dan bij de andere modellen van Colnago. Je zou dan een Ace 56s kunnen nemen met een 10 of 11cm stuurpen. zelf heb ik deze ook en ik ben een paar cm kleiner dan jij en ik heb een 10cm stuurpen nodig.

Helaas is de Ace uit productie genomen en zul je op zoek moeten gaan naar een overjarig model.

Re: Colnago topic

Geplaatst: 14 jul 2013 20:16
door houseman72
Ik zag de ace er idd al niet meer bij staan op de site, de cx-1 trouwens ook niet meer. Zouden de 2013 modellen gelijk niet meer geleverd kunnen worden?

Re: Colnago topic

Geplaatst: 14 jul 2013 23:41
door Ernie C.
Op zich moet het geen probleem zijn om deze fietsen nog aan te komen ik kan alleen niet garanderen dat dat bij de Colnago dealer om de hoek is.

Colnago heeft flink de bezem door het modellengamma gehaald en het nieuwe comfort model is de CX Zero. Deze heeft ook een wat langere balhoofdbuis dan de CX-1 en is beduidend hoger gepositioneerd dan de "instap" Ace. Persoonlijk vind ik dit een zeer mooie fiets.

Re: Colnago topic

Geplaatst: 15 jul 2013 09:43
door boswielrenner
Wellicht niet de beste plek om het te vragen, maar als je nu heel objectief naar een C59 of een m10 kijkt, en je denkt het logo en de naam weg, waar staan deze frames dan ten opzichte van de andere merken en hun topmodelframes? Waarom heeft de C59 nog niet een 27.2mm zadelpen? Dit zou toch meer comfort moeten geven.
Ik vind de C59 slooping een heel mooie fiets en ik wil er zeker één in de toekomst hebben (puur emotionele gronden), maar vroeg me af waar dit frame staat qua techniek, comfort, rij-eigenschappen enz.

Re: Colnago topic

Geplaatst: 15 jul 2013 09:55
door Ernie C.
Het comfort is het laatste waar je je zorgen om hoeft te maken als je een C59 overweegt. De verhouding stijfheid/comfort is gewoon top. Ik heb er zelf eens een lange proefrit op gemaakt en de rijeigenschappen vond ik echt fenomenaal. Het is natuurlijk wel zo dat ik voor de rest geen ervaring met topframes heb...

Het is vooral het gewicht waar hij het laat afweten in verhouding met alle nieuw 7 á 800 gram frames van de concurrentie.

Re: Colnago topic

Geplaatst: 15 jul 2013 14:32
door boswielrenner
Gewicht is zeker hoger doordat colnago c59 frame in de meeste gevallen fraai gespoten is. Verf is zwaarder dan alleen maar een blanke laklaag op het naakte carbon.

Re: Colnago topic

Geplaatst: 17 jul 2013 22:12
door colnagofreak
Ernie C. schreef:Het comfort is het laatste waar je je zorgen om hoeft te maken als je een C59 overweegt. De verhouding stijfheid/comfort is gewoon top. Ik heb er zelf eens een lange proefrit op gemaakt en de rijeigenschappen vond ik echt fenomenaal.
Na een paar maanden kan ik dit alleen maar beamen, echt een heerlijke fiets, totaal niet nerveus, bij slecht wegdek blijft de fiets gewoon recht door gaan en blijven de wielen echt op de weg, daar waar bij mijn Prince het achterwiel nog weleens opsprong!

Zelf met de Zipp's nog voldoende comfort!

Stuurt ook heel direct in snel genomen afdalingen, wat mij betreft een topfiets!

Re: Colnago topic

Geplaatst: 20 jul 2013 11:34
door boswielrenner
In een test in Tour magazine van augustus 2013 worden 6 Italiaanse racers getest, waaronder de Colnago C59 (disc). Hoewel de fiets erg goed beoordeeld wordt op bijvoorbeeld stuureigenschappen, is er wel een negatief punt over de stijfheid van het balhoofd. Een meting leverde een score van 63Nm op en dat is onder het gemiddelde waardoor volgens Tour een zwaardere rijder boven de 80 kilo dit gaat merken bij snelle afdalingen en snel achtereenvolgende bochten. Het is wel allemaal nog binnen de marges. Bijvoorbeeld een Tarmac Sl4, Supersix Evo of een Cervelo scoren boven de 100Nm.
De bottom bracket stijfheid is prima voor elkaar op de C59. Kortom; hoe moet je de test van Tour interpreteren en is de M10 voor zwaardere rijders wellicht een betere keuze?

Re: Colnago topic

Geplaatst: 21 jul 2013 18:13
door Yve
Balhoofd van een C59 is stijver dan van een M10. Ik heb 2 jaar met een M10 gefietst en nu een half jaar op een C59.
Ik kan mijn C59 op weinig fouten betrappen qua rijgedrag. Op vakantie was is eerst boven en eerst terug beneden.
Mijn fietsje is wel maar size 50s, dat heeft waarschijnlijk ook wel een invloed op de stijfheid van een frame.
Ik denk dat in die prijsklasse geen slechte fietsen bestaan. Er zullen zeker verschillen zijn in stijfheid en geometrie, maar het totaalplaatje is altijd een topfiets.

Y

Re: Colnago topic

Geplaatst: 31 jul 2013 22:13
door sillah75
Domme vraag maar weet er iemand welke maat van zadelpen er in en colnago mexico past ?
Mijn project is bijna af ... foto's volgen.

Re: Colnago topic

Geplaatst: 31 jul 2013 22:18
door sillah75
Domme vraag maar weet er iemand welke maat van zadzelpen er in een colnago mexico past ?Mijn project is bijna af. Foto's volgen...

Re: Colnago topic

Geplaatst: 01 aug 2013 09:49
door johannes23
in mijn mexico zit een 27,2