Hoe kom jíj erbij dat ik dat schreef? Beter lezen, joh.
Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
dus zo’n 5.400.000 mensen, over ruim 700,000 ziekenhuisopnames en bijna 40,000 sterfgevallen. Succes daarmee.
700000 ziekenhuisopnames van 5.400.000 is bij mij 12,96 %
Dat komt omdat alien de verhouding aantal ziekenhuisopnames/aantal bevestigde besmettingen toepast op 5,4 mln. besmettingen. Dat kan alleen niet, omdat het werkelijke aantal besmettingen minstens een 10-voud is van het aantal bevestigde besmettingen.
-
- Forum-lid
Wel leuk dat gereken maar misschien muteert het virus wel en begint het komende winter wel allemaal opnieuw.
Voor griep bestaan al vaccins maar toch is er elk jaar weer opnieuw een epidemie.
Voor griep bestaan al vaccins maar toch is er elk jaar weer opnieuw een epidemie.
- thestudent
- Forum-lid HC
MAIL ook gehad, vreemde MAIL, niet nodig ook. De NTFU is in principe geen partij. De interpretatie is inderdaad niet ergens op gebaseerd. Het maakt ook niet uit, de voorzichtigheid is er toch wel af.Joseba schreef: ↑11 mei 2020 21:52 Nu was ik al geen groot fan van de NTFU maar ik vind dit bericht bijzonder verwarrend.
Hoe komt men aan het aantal van vier personen, waar is dat op gebaseerd? De foto bij de mailing laat ook vier man achter elkaar zien op gepaste afstand. Ik neem aan dat je in een groepje wat wil draaien, dat doe je dan als de breedte van de weg het toe staat?
Fiets alleen naast elkaar waar dat kan ... op anderhalve meter?
Wat mij betreft een wat vrijpostige interpretatie waar ik persoonlijk vraagtekens bij heb. Maar we gaan het meemaken!
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
En dat had naar verhouding van het aantal besmette 50-minners moeten zijn. En dan kom je op ruim een kleine 190.000 opnames en slechts ruim vijfduizend sterfgevallen.
Vorsprung durch Pedantik
En misschien komen er wel groene mannetjes van Mars met een vaccin!velopierre schreef: ↑11 mei 2020 22:33Wel leuk dat gereken maar misschien muteert het virus wel en begint het komende winter wel allemaal opnieuw.
En toch helpen die vaccinaties het binnen de perken te houden.Voor griep bestaan al vaccins maar toch is er elk jaar weer opnieuw een epidemie.
Vorsprung durch Pedantik
Ik weet niet hoe je nu weer bij deze aantallen komt, maar op basis van conservatieve schattingen van het aantal besmettingen en het geregistreerde aantal ziekenhuisopnames zijn ze veel te hoog.
- thestudent
- Forum-lid HC
De mutatiegraad van de meeste Coronavirussen schijnt wel wat lager te zijn dan van het griepvirus. Het polymerase heeft reparatiecapaciteit en repareert fouten ( maar natuurlijk is ook dat niet foutloos ). Mutaties zijn normaal, te verwachten en niks bijzonders.
Gek genoeg is het voor een virus biologisch gezien niet interessant om al te dodelijk te zijn. Het enige doel is blijven bestaan. Dit virus is vooral de perfecte mix van viraliteit en verspreidingskracht. Dode mensen daar heeft een virus niks aan. Zwaar zieke ook niet. De silent carriers met loopneus zijn de beste verspreiders. Door muteren is de kans juist groot dat het juist minder viraal wordt ( minder ziektebeeld ).
Al met al is er eigenlijk geen poot op te trekken wat er met de mutaties gebeurt hoor. De wetenschap kan zeer moeilijk voorspellen welke mutaties nuttig gaan zijn. Je kan alleen naar patronen kijken van mutaties die optreden en die proberen te volgen. Daarbij heb je statistiek nodig om te kijken of er mutaties de overhand krijgen, of dat de mutaties een random verspreiding hebben. Daarmee kan je mogelijk effecten van mutaties proberen te vinden. Dat is vooral interessant voor biologen voor als dit allemaal weer voorbij is.
Gek genoeg is het voor een virus biologisch gezien niet interessant om al te dodelijk te zijn. Het enige doel is blijven bestaan. Dit virus is vooral de perfecte mix van viraliteit en verspreidingskracht. Dode mensen daar heeft een virus niks aan. Zwaar zieke ook niet. De silent carriers met loopneus zijn de beste verspreiders. Door muteren is de kans juist groot dat het juist minder viraal wordt ( minder ziektebeeld ).
Al met al is er eigenlijk geen poot op te trekken wat er met de mutaties gebeurt hoor. De wetenschap kan zeer moeilijk voorspellen welke mutaties nuttig gaan zijn. Je kan alleen naar patronen kijken van mutaties die optreden en die proberen te volgen. Daarbij heb je statistiek nodig om te kijken of er mutaties de overhand krijgen, of dat de mutaties een random verspreiding hebben. Daarmee kan je mogelijk effecten van mutaties proberen te vinden. Dat is vooral interessant voor biologen voor als dit allemaal weer voorbij is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
O, excuses Mao # Aangezien je zelf te lui(?) bent om na te denken en het even uit te rekenen, beter lezen joh.
Sorry ik kon het ff niet laten