Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
Supergrover
- Forum-lid HC
Supergrover
01 okt 2010 14:12
rob74 schreef:WOW!!
Ik ben forumbaas geworden:)
Dat klinkt goed! Nu nog een dikke sigaar in mijn bek stoppen en een beetje Al Capone gaan spelen.
leuke initialen...
-
tieky
- Forum-lid
tieky
01 okt 2010 14:13
Tja als je zo steeds meer leest ontstaan er inderdaad steeds meer vragen. Het is allemaal heel erg vaag allemaal.
Zeker het gerucht over de weekmakers is erg zorgwekkend. Maar als ze dat nu ook kunnen opsporen, zouden ze alle andere stalen ook moeten nakijken op weekmakers. Want ik ga er niet van uit dat die wielrenners de hele dag op van die plastic touwtjes lopen te knagen.
Clenbuterol heeft ongeveer 36 uur nodig om voor 50% af te breken, dus dat zou betekenen als Contador de dag nadien nog gecontroleerd is dat daar minimaal nog 25 pg in zou moeten zitten.
-
otje2
- Forum-lid
otje2
01 okt 2010 14:27
Mosquera's bloedwaardes kloppen. Er is alleen een stof gevonden die 'bloedplasma' zou maskeren. Maar alle controles die hij heeft ondergaan spreken doping tegen. De voorlichter zag de uitslag van het B-staal met vertrouwen tegemoet.
T's te hopen voor vacansoleil.
-
chassepatate
- Forum-lid
chassepatate
01 okt 2010 15:41
Die weekmakers komen vast door de bidons....
-
farelli
- Forum-lid
farelli
01 okt 2010 15:45
SuperGrover1 schreef:rob74 schreef:
en een beetje Al Capone gaan spelen.
leuke initialen...
Scherp! AC :p
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
01 okt 2010 15:57
Chasse Patate schreef:Die weekmakers komen vast door de bidons....
Lijkt me een stuk meer voor de hand liggen dan dat ze uit bloedzakken komen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
otje2
- Forum-lid
otje2
01 okt 2010 16:15
Kunnen we als forum-leden niet eens een controle ondergaan, eens kijken wat er bij ons allemaal naar boven komt.
Weekmakers door bidons, hoeveel Clenbuterol hebben wij in ons bloed........ben wel erg benieuwd naar de uitslag.
-
eelcoz
eelcoz
01 okt 2010 16:15
Er is ook nog iets anders dat iedereen goed in z'n achterhoofd moet houden: Niet alleen de dopingbestrijdingsindustrie heeft belang bij dopinggevallen, maar ook de media. Iedere kruimel wordt tegenwoordig groots gebracht, omdat het ontzettend veel aandacht oplevert. In dat licht moet je zo'n bericht over Ricco ook zien, denk ik. Nuchter geanalyseerd is daar op dit moment nauwelijks iets aan de hand, maar door velen is hij alweer veroordeeld.
Ook bedacht ik me net nog iets: Voor velen is iemand als Rasmussen, die nooit officieel gepakt is, een grote boef. Eddy Merckx echter..... een aantal keer gepakt maar nog steeds een grootheid. Het is zo met 2 maten meten.
-
jorisb
- Forum-lid
jorisb
01 okt 2010 16:19
53x11 schreef:Chasse Patate schreef:Die weekmakers komen vast door de bidons....
Lijkt me een stuk meer voor de hand liggen dan dat ze uit bloedzakken komen.
Lijkt mij minder voor de hand liggen. Hoe lang wordt het bloed in een bloedzak bewaard en komt het dus in aanraking met het plastic? Hoe lang raak je een bidon aan en komen daar de stoffen van in je bloed?
Lijkt mij dus dat tijdens het bewaren van bloed in een bloedzak er meer weekmakers zich met het bloed vermengen.
-
rob74
- Forum-lid HC
-
Contact
rob74
01 okt 2010 16:27
Bloedzak is idd waarschijnlijker.
Een bidon is ook van steviger (minder buigzaam) plastic gemaakt dan een bloedzak. Hoe buigzamer het plastic is, hoe meer weekmakers zijn toegevoegd.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
01 okt 2010 16:28
Ze drinken in een etappe koers tientallen liters water uit bidonnen, het water zit vaak 5-10 uur in de bidonnen voor het gedronken wordt.
Wat Tieky stelt hierboven klopt trouwens niet, HES is een vervanger van bloedplasma, wat als gevolg heeft dat je hematocriet waarde zakt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
deboefvanparma
- Forum-lid
deboefvanparma
01 okt 2010 16:34
Eens een pakker altijd een pakker?
Operacion Puerto, met in de hoofdrol de Spaanse dopingdokter Eufemiano Fuentes, had al het einde van AC moeten betekenen. Uit documenten van Operacion Puerto kan men vernemen dat Alberto Contador o.a. insuline en groeihormonen genomen had. Dat was toen en we weten allemaal wat er met die documenten gebeurd is.
Ook in deze verdachtmaking zien we het bekende patroon: Ontkennen en alternatieven aandragen hoe de besmetting tot stand is gekomen. Dit is vooralsnog de beste verdediging gebleken. Lang stand houden doen ze in de regel niet.
Ook opmerkelijk is dat dit soort bekendmakingen steeds plaatsvinden voor een groot evenement.
Zoals altijd: we wachten maar weer af.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit