Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 30 mar 2010 22:11

Foosho schreef:Ja, maar dat zal er niet zo gauw afbladderen oid.

Bij Tour testen ze op steeninslag enzo voor hun cijfer.

Blanke lak kan er ook afbladderen hoor! Alleen zal het wat minder opvallen.
No pain no gain, no guts no glory!

baca
Forum-lid

baca 31 mar 2010 10:38

fizik schreef:Die wetlook vind ik juist mooi passen bij de wielen. Die zijn ook zo glimmerig. Een beetje poetsen met een zachte doek en het blinkt weer fantastisch.

Inderdaad, bij matte onderdelen krijg je toch altijd dat het een beetje afwijkt, dus dan vind ik de afwijkende wetlook mooier.
VN Chinook - Canyon Ultimate CF - Specialized Langster

foosho
Forum-lid

foosho 31 mar 2010 16:02

dieseltje schreef:
Foosho schreef:Ja, maar dat zal er niet zo gauw afbladderen oid.

Bij Tour testen ze op steeninslag enzo voor hun cijfer.

Blanke lak kan er ook afbladderen hoor! Alleen zal het wat minder opvallen.

Dat klopt, alleen is de kans bij een dikke verflaag veel groter. Ik lees het zelden bij een zwart frame.
Enkel blanke lak heeft ook een nadeel natuurlijk, ipv dat je de verf een keer per ongeluk wat schuurt, schuur je in no time over je echte frame heen.

**

Roadbike is weer aan het testen geweest, oa Canyon CF SLX 8.0. Ze waren niet zo te spreken over de Citec wielen, wat te zwaar en de wielen zouden slordig afgeleverd zijn (maandagochtend setje?), wat precies het probleem was blijven ze vaag over. De wielen zijn wel stijf.
Over de Canyon zijn ze verder zeer te spreken.

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 31 mar 2010 18:43

Wit blijft natuurlijk mooi maar een "gevoelige" kleur. Blanke lak op een natural carbonframe is trouwens relatief eenvoudig bij te werken!
No pain no gain, no guts no glory!

jeegeebee
Forum-lid

jeegeebee 05 apr 2010 16:57

Zie hier mijn nieuwe Canyon CF maat 58. Zelf de onderdelen gezocht, zelf gebouwd. In totaal 7,2 kg. Gewicht is inclusief Polar CS600 + cadans en pedalen inclusief de plaatjes. Alles is vrijwel standaard behalve de bracketlagers, die zijn vervangen door C-Bear keramische lagers.
In praktijk is de fiets zwaarder dan de opgegeven fabrikanten gewichten. En niet een klein beetje ook: 9,9%!

Uitschieters:

Frameset + 283 gr.
DA groep + 177 gr.

Reden?

Frameset: frame is zwaarder door de witte lak, gewicht op site is van een zwart frame.
DA groep: Gewicht kabels wordt niet meegeteld (!)

Nog wat ervaringen:

Positief: vergeleken met mijn oude Cube Agree uit 2005 is deze fiets weer stijver, heb het idee dat hij ook scherper stuurt.
Negatief: DA WH-7850-CL25 wielen, na 100 km reeds een minimale slag en net als andere leden heb ik ook last van lak dat afbreekt. Voornamelijk bij de achterpatten. Dit benader ik maar positief: de fiets wordt er weer lichter van..

fizik
Forum-lid

fizik 05 apr 2010 17:33

Mooie fiets, helemaal af!

fizik
Forum-lid

fizik 06 apr 2010 04:34

Hij heeft nog één post nodig om te kunnen verkopen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 apr 2010 10:41

Bericht Tweety opgeruimd
Less is bore

perik
Forum-lid

perik 06 apr 2010 10:49

Tip voor Tweety: ga gewoon ook consequent nutteloos commentaar geven op het "posts scoren" van anderen, net als bovenstaande reacties. Dat mag gewoon, zoals je ziet!

depiespaal
Forum-lid

depiespaal 11 apr 2010 18:30

Hello,

Onlangs is mijn Canyon ultimate CF Pro (nog geen jaar oud) gescheurd rechts achter aan de buis van de ketting (in het midden onderaan).

Volgens het testcenter een heel rare plaats en de man had dit nog nooit gezien. Ik heb uiteraard geen rare dingen met mijn fiets gedaan enkel de normale dingen... op de rollen, E3-prijs (voor toeristen) en daarnaast gewone zondagsritjes. Niets speciaals dus...

Toch vreesk ik voor mijn garantie door wat de man in het testcenter me vertelde (ongewoon en heel rare plaats). Afwachten dus, heeft hier iemand al ervaring mee met soortgelijke scheur?

Nu mijn echte vraag, wanneer mijn garantie niet in voegen gaat ga ik waarschijnlijk gebruik maken van de crash replacement. Ik twijfel er aan om dan te kiezen voor een gelijkaardig ALU-frame (de compositie en gietvorm is identiek, denk ik toch?), voor het gewicht (300gram meer) moet ik het ook niet laten en daarenboven moet ik geen bang hebben voor scheuren in het frame (ook de kost valt beter mee).

Ik vrees echter voor de stijfheid en het gevoel op mijn fiets. Ik hou van een strakke fiets en voel graag de baan onder mijn kont, niet het wollige en wobbelige gevoel dat je met slappe kaders hebt. Kan iemand deze twee vergelijken of heeft iemand soort gelijke ervaringen tussen carbon en aluminium?

Graag enkele meningen, ook over de scheur.

drst
Forum-lid

drst 11 apr 2010 19:51

Beste DePiespaal,

Ik heb sinds een aantal weken de alu-versie thuis en ik vind 'm waanzinnig stijf. Elke trap voelt raak. Mijn oude frame bleek een vaatdoekje (alu, huismerk)...

tijmpies
Forum-lid

tijmpies 12 apr 2010 14:56

Hallo,

Ik heb onlangs een Canyon Ultimate CF Pro 9.0 gekocht. Al na de eerste rit zakte mijn zadelpijn voortdurend naar beneden bij elke hobbel of bobbel in de weg. Zodoende is dus heel mijn Ritchey carbon zadelpen beschadigd en dat op een fiets van nog geen maand oud! En ik heb de zadelpen met carbon montage pasta vast gemonteerd.

Ik heb Peter gebeld en ik moest mijn zadelpenklem en mijn zadelpen opsturen. Hij zou het dan proberen te beoordelen, maar het zou waarschijnlijk naar Koblenz moeten om het daar te laten beoordelen of het garantie is te ja of te nee. Een nieuwe zadelpenklem (ondanks dat hij er niets op kon aanmerken) heeft hij wel zonder meer naar mij toe gezonden.

Heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem?

P.S. de bike is echt een race monster, elke trap is raak en hij fiets echt fantastisch. (doch jammer van de zadelpen probleempjes, maar hopelijk stuurt Canyon mij een nieuwe op.)

Plaats reactie