Trek
Ik heb inmiddels antwoord gehad: Trek heeft m'n fiets geïnspecteerd en geconcludeerd dat er een fout zat in de afwerking van het carbon rond de Isospeed coupler. Het zal worden gerepareerd, plus het spuitwerk zal opnieuw gedaan worden.Snuf schreef:Inmiddels antwoord van Trek: ze willen de fiets graag zelf zien. Dus fietsje ingeleverd bij de lokale FM, en nu afwachten op antwoord.
Ik hoop de fiets volgende week weer in ontvangst te kunnen nemen, heel benieuwd hoe het eruit zal gaan zien!
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Kapotte zadelpen, aflevering 34...... Omdat jullie Trek-liefhebbers zijn, bij deze een update rond mijn kapotte zadelpen (voor de vierde keer bout afgebroken van pen in Madone 2009, één keer nieuwe pen gekregen, ook die is nu kapot). Dealer Salden meldde gisteren dat Trek de fiets wil zien. Ze geven geen nieuwe pen onder garantie, maar zijn wel benieuwd waarom de bouten keer op keer knappen. Ik lever mijn fiets morgen in en hoop dan maar op het beste.
Michiel
Heeft er iemand ook al miserie gehad met de niet-aandrijfzijde van zijn bracketpot in het frame van een Madone van 2008?
Dit is blijkbaar een slecht ontwerp en er zouden al velen last hebben van insijpelend water met als gevolg dat de lagers zeer snel dienen vervangen te worden.
Na lang gebruik is op de koop toe het brackethuis uitgesleten en passen de lagers niet meer. Er zit dus speling op.
Mijn fietsenmaker waar ik de fiets aanschafte zegt dat dit mijn eigen fout is en dat ik de lagers niet tijdig heb vervangen. Hij beweert dat ik dit om de 6000km moet doen.
Ik ben naar een andere Trek-dealer geweest en die zei me dat dit een klassiek probleem is bij dit frame en dat ik normaal gezien recht heb op een nieuw frame in garantie. Echter, hij vindt dat mijn eigen dealer de claim moet indienen...
suggesties?
Dit is blijkbaar een slecht ontwerp en er zouden al velen last hebben van insijpelend water met als gevolg dat de lagers zeer snel dienen vervangen te worden.
Na lang gebruik is op de koop toe het brackethuis uitgesleten en passen de lagers niet meer. Er zit dus speling op.
Mijn fietsenmaker waar ik de fiets aanschafte zegt dat dit mijn eigen fout is en dat ik de lagers niet tijdig heb vervangen. Hij beweert dat ik dit om de 6000km moet doen.
Ik ben naar een andere Trek-dealer geweest en die zei me dat dit een klassiek probleem is bij dit frame en dat ik normaal gezien recht heb op een nieuw frame in garantie. Echter, hij vindt dat mijn eigen dealer de claim moet indienen...
suggesties?
Trek heeft andere lagers om dit probleem op te lossen.mouse schreef:Ik ben naar een andere Trek-dealer geweest en die zei me dat dit een klassiek probleem is bij dit frame en dat ik normaal gezien recht heb op een nieuw frame in garantie. Echter, hij vindt dat mijn eigen dealer de claim moet indienen.
Wel een beetje belachelijk dat die Trek-dealer beweert dat je een nieuw frame kan krijgen maar dan wel zelf de claim niet wil indienen .
NoChain schreef:Trek heeft andere lagers om dit probleem op te lossen.mouse schreef:Ik ben naar een andere Trek-dealer geweest en die zei me dat dit een klassiek probleem is bij dit frame en dat ik normaal gezien recht heb op een nieuw frame in garantie. Echter, hij vindt dat mijn eigen dealer de claim moet indienen.
Wel een beetje belachelijk dat die Trek-dealer beweert dat je een nieuw frame kan krijgen maar dan wel zelf de claim niet wil indienen .
Ik kan dit begrijpen. Wat heeft hij hier aan? Alleen rompslomp.
In verband met die andere lagers, dat is niet zeker dat die nog passen - het is al redelijk erg.
Trek heeft er ook een andere oplossing voor, daarvoor moet je frame naar hun. Dit gaan ze wel enkel onder garantie doen als de bracketpot niet te erg beschadigd is. Je hebt overigens geen recht op een nieuw frame, maar op een oplossing en in sommige gevallen is dat een nieuw frame. In andere een reparatie of oversized lagers. De claim indienen kan natuurlijk bij een andere dealer, maar ik zou het bij mijn eigen dealer doen, die moet jou garantie geven namelijk, niet trek of een andere dealer. Concretiserend: wellicht is er nog een reparatie mogelijk, hiervoor moet er een claim ingediend worden door een dealer bij Trek.
Die -andere- dealer heeft dus een claim ingediend. Trek heeft het opgelost; alles is keurig gerepareerd. Perfect. Ik ben uitermate tevreden!lawnmower schreef:Trek heeft er ook een andere oplossing voor, daarvoor moet je frame naar hun. Dit gaan ze wel enkel onder garantie doen als de bracketpot niet te erg beschadigd is. Je hebt overigens geen recht op een nieuw frame, maar op een oplossing en in sommige gevallen is dat een nieuw frame. In andere een reparatie of oversized lagers. De claim indienen kan natuurlijk bij een andere dealer, maar ik zou het bij mijn eigen dealer doen, die moet jou garantie geven namelijk, niet trek of een andere dealer. Concretiserend: wellicht is er nog een reparatie mogelijk, hiervoor moet er een claim ingediend worden door een dealer bij Trek.
Zo zie je maar dat het afhangt van de goodwill van de dealer... "Mijn dealer" waar ik de fiets heb gekocht ziet me nooit meer terug en die andere heeft er een klant bij.
Zo verlies je als fm dus je klanten. Op prijs ga je als fm het nooit winnen van internet verkopers, dus zal je service top moeten zijn. Je eigen ruiten ingooien is dit. Zeker als dan ook nog eens blijkt dat vanuit Trek er gewoon helemaal niet moeilijk gedaan wordt.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012