losse velgen bestellen en hope naven in Nederland laten inspaken.Infinito GB schreef: ↑26 nov 2017 14:43 Op zich zijn de Mantel wielen wel redelijk van kwaliteit hoor. Maar de naven zijn niet echt lekker bestand tegen invloeden van buitenaf. Vooral de voornaaf met die minuscule lagertjes is echt ruk.
Slijtage aan remranden of problemen met remmen ervaar ik niet echt. Ondanks dat ik nu nog steeds met de wielen rijd.
Vorig jaar nog wel met Fulcrums R7 gereden in de wintermaanden, maar ook die naven zijn niet echt bestand tegen water en vuil. Daarbij rijdt carbon merkbaar comfortabeler, naar mijn idee.
Van de DT350 naven moet dit volgens lokale fm beter zijn. Ik wil de nieuwe wielen dan ook gewoon het hele jaar door kunnen rijden. Vandaar ook niet de keuze voor een hele dure set zoals Vision Metron of Mavic Cosmic Carbon o.i.d. want dan is elke remactie bijna zonde voor je gevoel. Daarbij hebben veel van deze wielen ook gewoon industrielagers.
Als zo'n set van Farsport een jaar of 4 meegaat ben ik tevreden.
Carbon clinchers uit China vragen
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ben ook aan het twijfelen om bij Farsports een setje velgen te bestellen.
Ik wilde eerst mijn oude velgen herspaken met DTSWiss 350 naven. Echter hoe langer ik met de brede wintervelgen rond rijd (26mm extern, 22mm intern) hoe meer het extra comfort daarvan mij bevalt.
Dus misschien een setje 27mm farsports velgen bestellen? Ik zie niet direct andere aanbieders die 50-60mm velgen aanbieden die minstens 27mm extern zijn.
Ik wilde eerst mijn oude velgen herspaken met DTSWiss 350 naven. Echter hoe langer ik met de brede wintervelgen rond rijd (26mm extern, 22mm intern) hoe meer het extra comfort daarvan mij bevalt.
Dus misschien een setje 27mm farsports velgen bestellen? Ik zie niet direct andere aanbieders die 50-60mm velgen aanbieden die minstens 27mm extern zijn.
- Infinito GB
- Forum-lid
Als ik op de site kijk van Wheelsfar.com zie ik alleen maar tot 25mm breed, intern 18C.
Waar zie jij de 27mm varianten dan terug?
Waar zie jij de 27mm varianten dan terug?
- Infinito GB
- Forum-lid
Ah, ik zie het al. De 58mm varianten zijn 28mm breed
De wielen die jij wilt, die heb ik. Ik heb er inmiddels wat km's op gereden en ik ben zeer tevreden!Infinito GB schreef: ↑26 nov 2017 12:13 Ik heb de intentie om een nieuwe wielset aan te schaffen bij Farsport (Wheelsfar.com), en ik vroeg mij af of deze van betere kwaliteit zijn dan bv. Helin Liu of andere goedkopere aanbieders.
Ik had een setje 38mm hoge 25mm brede dcc op het oog met DT350s naven. Omgerekend met verzendkosten kom ik op ongeveer €550 uit.
Momenteel heb ik de 38mm variant van de Mantel wielen, maar die zijn mij toch ietwat te allergisch voor water.
Als ik op internet zoek kom ik wel wat negatieve reacties tegen van Chinese wielen/onderdelen in het algemeen, en ook wel met naam van aanbieders, maar Farsport kom ik niet vaak tegen.
Nu zijn er op dit forum ook een aantal gebruikers van Farsport wielen, en ik vroeg mij af wat de ervaringen hier zijn? En zijn er ook mensen met mindere ervaringen?
If it's not fixed, it's broken.
- Infinito GB
- Forum-lid
Zo. Net toch maar op bestellen geklikt. Had de wielen al enkele dagen in het mandje klaarstaan.
Heb uiteindelijk wel gekozen voor de tubeless ready versie gekozen zonder spagaten in het velgbed.
Wanneer de oude banden op zijn misschien maar over naar de Schwalbe pro one tubeless.
Ben wel benieuwd naar het verschil tussen deze en mijn huidige Mantel wielen.
Van 16,5C naar 18C, en de naven ben ik ook wel benieuwd naar.
Bedrag kwam uiteindelijk uit op €564 volgens de wisselkoers van Paypal.
Heb uiteindelijk wel gekozen voor de tubeless ready versie gekozen zonder spagaten in het velgbed.
Wanneer de oude banden op zijn misschien maar over naar de Schwalbe pro one tubeless.
Ben wel benieuwd naar het verschil tussen deze en mijn huidige Mantel wielen.
Van 16,5C naar 18C, en de naven ben ik ook wel benieuwd naar.
Bedrag kwam uiteindelijk uit op €564 volgens de wisselkoers van Paypal.
-
- Forum-lid
Gefeliciteerd met je keuze, je zult zeker veel plezier aan de wielen beleven. Heb je gekozen voor j bend of straight pull?
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
- Infinito GB
- Forum-lid
Straight pull. J-brand ben ik ook niet tegen gekomen op de site.
-
- Forum-lid
Ah ok, prima keuze (heb ik zelf ook en bevalt goed), volgens mij kun je bij hen alles wel krijgen. Veel plezier met je wielset
- Infinito GB
- Forum-lid
Klopt het trouwens dat de bevestigingsmail vanuit China een dag later kan komen (waarschijnlijk door tijdsverschil)?
Op de website na de knop indrukken staat dat je binnen enkele uren een bevestigingsmail krijgt.
Ik heb ongeveer 10:30 uur vanmorgen besteld, toen was het ongeveer 18:30 uur in China.
Ik neem aan dat vannacht het berichtje wel komt. In Paypal staat wel de transactie vermeld.
Op de website na de knop indrukken staat dat je binnen enkele uren een bevestigingsmail krijgt.
Ik heb ongeveer 10:30 uur vanmorgen besteld, toen was het ongeveer 18:30 uur in China.
Ik neem aan dat vannacht het berichtje wel komt. In Paypal staat wel de transactie vermeld.
-
- Forum-lid
Je hebt denk ik rechtstreeks op de Farsports website besteld. Er kan zeker vertraging zitten in de communicatie vanaf ca. 11 uur 's morgens en in het weekend. Als je op de website besteld zullen ze zeker per mail contact met je opnemen om alle specificaties te checken en de vervoerder af te spreken e.d. Voor verzending van de bestelling sturen ze je nog een aantal foto's. Meestal zijn de wielen na een week klaar voor verzending. Verzenden duurt gemiddeld, zonder oponthoud bij de douane, ook ca. 1 week. Je kunt je contactpersoon ook appen via de Aliexpress app.
- Infinito GB
- Forum-lid
Inmiddels een berichtje terug gehad van Sandy van Farsport. Productie van de wielen zonder spaakgaten duurt 15 a 20 dagen. dus nog even geduld. Maakt niet uit, wordt toch k*tweer.
Nu nog hopen dat de extra kosten meevallen.
Nu nog hopen dat de extra kosten meevallen.