Wielrenners in de Media (Geenstijl)
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Er is een verschil tussen een plek op de weg opeisen en de hele weg op eisen.
Ik snap je punt wel, je bent net als ik een ervaren fietser. We kunnen wel de juiste inschatting maken. Maar we blijven ook uiterst kwetsbaar. Dat blijf ik mijzelf toch bij elke rit wel realiseren.Marcopfiets schreef: ↑10 aug 2018 12:19 Er is een verschil tussen een plek op de weg opeisen en de hele weg op eisen.
Dat laatste is wat de gemiddelde niet-sportive fietser doet wanneer men als koppel op een fietspad rijdt.Marcopfiets schreef: ↑10 aug 2018 12:19 Er is een verschil tussen een plek op de weg opeisen en de hele weg op eisen.
Je kan wel willen dat een vrachtwagen voor jou de berm in gaat. Maar als dat een slechte berm is of als de bomen dicht langs de kant staan, dan valt er niet veel te willen...Marcopfiets schreef: ↑10 aug 2018 12:19 Er is een verschil tussen een plek op de weg opeisen en de hele weg op eisen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Absoluut. Ik heb zelf een elektrische auto en realiseer mij dat mensen mij niet snel horen. Eerst even er achter hangen helpt al.
Het blijven mooie spiegels voor elkaar: Zo is het ook irritant als een auto gewoon probeert z'n snelheid te houden bij het inhalen, dat maakt vaak dat je niet de kans hebt de auto op te merken en aan te passen. Vaak doen wij 'wielrenners' hetzelfde bij andere fietsers: We maken ons niet kenbaar en geven andere fietsers niet ff de tijd om aan te passen.
Gisteren reed er een auto met precies 50 voor mij.. bloed irritant zo kon ik de KOM niet pakken ![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ja ik ken dat soort die pakweg 50 mtr. voor een verkeersdrempel nog even vol gas geven om jouw voorbij te steken om daarna vlak voor die verkeersdrempel vol op de rem gaan staan om er voorzichtig over te rijden om daarna hetzelfde weer te herhalen.RVV schreef: ↑10 aug 2018 12:03 Zo rij ik gisteren een mini rotonde met de auto op. Gelijktijdig reed van links ook een auto de rotonde op. Met gelijkende snelheid KUN je een goede doorstroming hebben zonder elkaar te hinderen. Maar wat doet die kloothommel?! Hij geeft flink gas bij, rechte van de sterkste zal die gedacht hebben. Om een aanrijding te voorkomen stopte ik zodat die alsnog er voor langs kon schieten. Maar dat deed die ook niet. Gevolg? We stonden dus allebei onnodig stil. Weg doorstroming. Maar nog wel even flink tekeer gaan achter het stuur. Manman denk ik dan.. veel te kort lontje
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Nog steeds een grotere aanwinst voor het wielrennen dan Armstrong
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6253
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
We hebben het regelmatig over de comments onder filmpjes en artikelen.
Er zijn zelfs hele facebook groepen tegen fietsers. Ook in Australië een groeiend probleem.
Cyclingtips heeft de afgelopen maanden research gedaan naar 1 bepaald figuur. nota bene een racefietser zelf, die de drijvende kracht achter 1 van de grootste anti-racefiets groepen in Australië is.
Ik had hem vorige week al gepost, maar toen raakte deze direct onder gesneeuwd hier. Op zich niet erg, maar ik vind deze "long read" serieus de moeite waard om te delen:
https://cyclingtips.com/2018/08/finding-mr-x/
Er zijn zelfs hele facebook groepen tegen fietsers. Ook in Australië een groeiend probleem.
Cyclingtips heeft de afgelopen maanden research gedaan naar 1 bepaald figuur. nota bene een racefietser zelf, die de drijvende kracht achter 1 van de grootste anti-racefiets groepen in Australië is.
Ik had hem vorige week al gepost, maar toen raakte deze direct onder gesneeuwd hier. Op zich niet erg, maar ik vind deze "long read" serieus de moeite waard om te delen:
https://cyclingtips.com/2018/08/finding-mr-x/
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik wordt een beetje paranoia, maar het is nauurlijk geen kwaliteitsmedium....
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/229610/H ... nt-Maarten
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/229610/H ... nt-Maarten