Het grote woon-werk topic
Hoe dan ook het waren weer 100 fijne woon/werk/woon kilometers vandaag
-
- Forum-lid
Ik neem aan dat je bedoelt dat je met de fiets naar het werk gaat. Of kost het fietsen zoveel moeite dat je gaat werken op de fiets. Dan denk ik aan iets anders.bikerke schreef: Maar ja, zolang de mens zijn auto neemt om 1km verder brood te halen
ben je een specialen als je met de fiets gaat werken.
Door 'fietsdag' te organiseren zorg je er voor dat je mensen weer even bewust maakt van de voordelen om per fiets naar je werk te gaan. En zoals je zelf al aangeeft, om bewust te maken van het feit dat je vaak 'uit gewoonte' de auto pakt om naar je werk te gaan. Niks zo lastig als gedrag veranderenbikerke schreef: Ik zie het niet als extra km's voor de wielertoerist.
Ik zie het eerder als de "gewone" man/vrouw.
Voor mij is het normaal dat een wielertoerist / wielrenner (indien mogelijk) met de fiets gaat werken.
Zo veel zever over iets dat eigenlijk normaal is, en dat is "met de fiets gaan werken",
zo speciaal/abnormaal is het toch niet.
Maar ja, zolang de mens zijn auto neemt om 1km verder brood te halen
ben je een specialen als je met de fiets gaat werken.
Zelf zou ik ook liever vaker op de fiets naar m'n werk gaan (35 km enkele reis), maar ik krijg dat helaas vaak niet gecombineerd met m'n werk (afspraken buiten de deur, privé-afspraken 's avonds, of dikke regen (nee, zo'n bikkel ben ik nou ook weer niet ), enz).
Het heeft dus niet altijd met 'vastgeroest zitten aan de auto'.
Nou ik ben er klaar voor, de Strava "Global Bike to Work Day" ...
Wind lijkt zelfs redelijk ok... 's Morgens deels wind mee en aan het eind van de middag minder wind terug naar huis...
Maar goed, had mezelf al voorgenomen dit jaar vaker op de fiets naar mijn werk te gaan... Vorig jaar weinig op de fiets naar mijn werk gegaan, maar die jaar toch al weer 1650km's aan woon-werk ritjes... Eigenlijk kom ik veel fitter op werk aan en ik bespaar brandstof en tolkosten voor de Kiltunnel bij 's Gravendeel... Een win-win-win(-win) situatie eigenlijk om weer leuke extra fietsonderdelen aan te schaffen, want reiskostenvergoeding krijg ik evengoed...
Wind lijkt zelfs redelijk ok... 's Morgens deels wind mee en aan het eind van de middag minder wind terug naar huis...
Maar goed, had mezelf al voorgenomen dit jaar vaker op de fiets naar mijn werk te gaan... Vorig jaar weinig op de fiets naar mijn werk gegaan, maar die jaar toch al weer 1650km's aan woon-werk ritjes... Eigenlijk kom ik veel fitter op werk aan en ik bespaar brandstof en tolkosten voor de Kiltunnel bij 's Gravendeel... Een win-win-win(-win) situatie eigenlijk om weer leuke extra fietsonderdelen aan te schaffen, want reiskostenvergoeding krijg ik evengoed...
Vanmorgen was echt een feest! Nog een tikje fris maar na 5 minuten trappen 50km zitten genieten.
Morgen naar een leverancier maar woensdag dan zeker weer met de fiets
Morgen naar een leverancier maar woensdag dan zeker weer met de fiets
Vanmorgen gekozen om de heen weg door de duinen te nemen. Wat een rust was dat zeg. Gelijk een interval training gedaan.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Ik heb vanmorgen ook weer volop genoten. In kort/kort, bij aangename temperatuur, wind mee, over een mooie route door bosrijke omgeving.
Heerlijk !!!
Vanavond kans op wat miezer regen, maar wat maakt het uit bij 22 graden
Morgen weer met nog beter weer
Normaal doe ik 1 x per week een woon-werk ritje, maar wil vanaf nu regelmatig 2 x per week gaan ... als dat lukt qua werk en ook het weer mee werkt.
Heerlijk !!!
Vanavond kans op wat miezer regen, maar wat maakt het uit bij 22 graden
Morgen weer met nog beter weer
Normaal doe ik 1 x per week een woon-werk ritje, maar wil vanaf nu regelmatig 2 x per week gaan ... als dat lukt qua werk en ook het weer mee werkt.
Keep On Harking !
Hier in het Zuiden is de voorspelling voor 17uur 18graden en af en toe paar halve milimeters regen. Dus dat wordt kort kort. Eens kijken of ik met de 30 km die ik vanmorgen heb gereden op een totaal van 75 kan komen. Voor mezelf een grote overwinning, want na de compleet verregende AGR240, krijg ik al kippenvel als ik mijn handen moet wassen
Ik fiets om de een of andere reden altijd sneller naar huis dan naar het werk
Ik probeer toch minium 3 keer per week naar het werk te fietsen. Op de andere dagen is het vooral omwille van praktische zaken de auto (boodschappen, kinderen ophalen, pokkeweer,...)
Het vergt wat planning en iets vroeger opstaan, maar het kan zo'n deugddoen.
Jaarlijks is woon-werk toch goed voor minimum de helft van m'n kilometers.
Ik probeer toch minium 3 keer per week naar het werk te fietsen. Op de andere dagen is het vooral omwille van praktische zaken de auto (boodschappen, kinderen ophalen, pokkeweer,...)
Het vergt wat planning en iets vroeger opstaan, maar het kan zo'n deugddoen.
Jaarlijks is woon-werk toch goed voor minimum de helft van m'n kilometers.
Vanmorgen na een week piketdienst deze overgedragen aan een collega. Na een weekje bijna niet kunnen sporten, want opkomsttijd van 30 minuten binnen ons verzorgingsgebied, vanmorgen de fiets van de muur getrokken en de 32 kilometertjes na het werk op de fiets afgelegd. Zometeen met een lekkere omweg richting huis.
Ondanks dat ik het heerlijk vind doe ik het helaas te weinig. Ligt puur aan de agenda op het werk of ik de auto nodig heb of niet..
Ondanks dat ik het heerlijk vind doe ik het helaas te weinig. Ligt puur aan de agenda op het werk of ik de auto nodig heb of niet..
Heerlijk woonwerk weekje. Zelfs de ritten na de avonddienst terug zijn fijn te doen. Enig nadeel is dat ik al twee keer overwerk heb gehad deze week en pas na 1 uur weer thuis ben en dan is het soms wel vroeg als de kids 's morgens weer besluiten erg wakker te zijn. Vanavond laatste avonddienst van de week.
#HoeMoeilijkKanHetZijn